RO EN
Košík je prázdný

BOSCH: Tinte ambitioase de sustenabilitate

Intitulat „Acum!”, noul raport de sustenabilitate emis de grupul german Bosch, in calitate de membru al UN Global Compact, face apel la actiune imediata pentru a raspunde unor provocari deosebite in ceea ce priveste consumul de energie, protectia mediului, responsabilitatea sociala etc. „Acum a sosit momentul actiunii in favoarea sustenabilitatii, deoarece in 2013 cererea mondiala de energie a continuat sa creasca si se estimeaza ca va spori cu 30% in intervalul 2011 – 2035, iar populatia globului a generat mai mult de 3,5 milioane de tone de deseuri in fiecare zi. Mai mult, tinerii sunt de doua ori mai afectati de somaj decat persoanele mature. Prin activitatile sale, Bosch si companiile partenere incearca sa solutioneze aceste provocari – si nu numai – consemnand un progres notabil in ceea ce priveste salvgardarea ambientului, drepturile angajatilor si ale persoanei, in general, mentinerea unor standarde de lucru optime si prevenirea coruptiei”, se arata in partea introductiva a raportului. Comentand aceasta situatie, dr. Volkmar Denner, presedintele consiliului director al Robert Bosch GmbH, a explicat ca „in fiecare zi expertii grupului dezvolta tehnologii integrate in sloganul «Inventat pentru viata», pe toate meridianele globului. Aceasta inseamna acordarea unei atentii deosebite in ceea ce priveste impactul pe care produsele Bosch il au asupra mediului, concretizate prin reducerea consumului energetic al solutiilor pentru instalatiile de incalzire si pentru aplicatii casnice, in timp ce, cu ajutorul senzorilor micromecanici, echipa internationala de specialisti ai Bosch va identifica noi tehnologii pentru cladirile inteligente, care isi stabilesc singure cantitatile de energie necesare exploatarii. In prezent, circa 40% din vanzarile holdingului constituie aportul comercializarii de sisteme prietenoase cu mediul si/sau eficiente energetic”. In opinia managerului societatii, procesul de cercetare-dezvoltare a noilor solutii cu impact redus asupra ambientului se imbina cu tintele ambitioase referitoare la consumul de energie din procesul propriu de fabricatie. „Pana in anul 2020, ne-am propus sa diminuam cu 20% emisiile de bioxid de carbon ale tuturor unitatilor de productie, comparativ cu nivelul anului 2007 si luand in considerare valoarea adaugata, iar in 2013 am atins deja un prag de reducere de 16%. Nu neglijam nici managementul apei si al apelor uzate, folosind in acest scop experienta pe care am acumulat-o in domeniu. Pentru a ne asigura ca informatiile sunt diseminate rapid, incurajam impartasirea cunostintelor dobandite prin reteaua globala «Bosch Connect», deoarece o idee aplicata cu succes in Marea Britanie poate fi pusa in practica si in Brazilia sau Franta. Nu in ultimul rand, pentru a asigura succesul grupului, avem nevoie de echipe si asociati ce isi asuma responsabilitati pentru un scop comun, care manifesta deschidere fata de schimbare si au idei inovatoare. In contextul sustenabilitatii, sloganul «Acum!» inseamna si ca strategia de afaceri cea mai potrivita nu mai este prin sine insusi definitorie pentru succes. Dimpotriva, succesul se obtine prin aplicarea zilnica a principiilor dezvoltarii durabile si prin rezultatele consemnate in acest domeniu”, a concluzionat managerul Robert Bosch. Reiterand dimensiunea corporatiei, care are 281.000 de asociati ce au generat in 2013 vanzari de 46,1 miliarde euro, oficialii grupului au subliniat ca, anul trecut, fondurile pentru investitii in cercetare-dezvoltare au depasit 4,5 miliarde euro, fiind depuse cereri pentru 5.000 de patente. Circa 10% din cifra de afaceri revine diviziei de energie si tehnologii pentru constructii (termotehnica) si, chiar daca se va renunta la afacerile din domeniul energiei solare, managerii grupului doresc ca aceste produse sa fie sustenabile atat in ceea ce priveste fabricarea lor, cat si exploatarea. Mai mult, compania isi mentine angajamentul antreprenoriatului social asumat de fondatorul Robert Bosch, donand 10,5 milioane de euro in 2013 pentru sustinerea diverselor initiative civice. Informatii suplimentare, la www.csr.bosch.com
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter