RO EN
Košík je prázdný

AUTONOM: Sustenabilitatea - oportunitate uriasa de business pentru companii

Odata ce antreprenorii locali vor intelege importanta sustenabilitatii si isi vor transforma companiile in afaceri responsabile, oportunitatile viitoare de a face business vor fi foarte mari, este de parere Marius Stefan, cofondator si CEO al Autonom, una dintre cele mai importante afaceri antreprenoriale locale.
„Informeaza-te despre ce se intampla in jurul tau in zona sustenabilitatii si foloseste ca o oportunitate de business. Vor fi oportunitati uriase in urmatorii ani, daca iti vei schimba compania, si o vei transforma intr-o companie sustenabila”, este recomandarea facuta de Marius Stefan pentru antreprenorii romani, in cadrul primului episod al seriei de emisiuni „Afaceri pentru Viitor”, realizata de Ambasada Sustenabilitatii in Romania, proiect care aduce fata in fata cei mai importanti lideri ai mediului de afaceri si cele mai importante teme privind dezvoltarea sustenabila.
In mediul de afaceri, sustenabilitatea se traduce prin utilizarea si raportarea indicatorilor nefinanciari, privind protejarea mediului, siguranta si protectia angajatilor si a comunitatilor. Totodata, legislatia din Romania prevede ca toate companiile cu peste 500 de angajati sa raporteze informatiile privind protejarea aspectelor de mediu si sociale.
In opinia lui Marius Stefan, pentru prima data, in 2021, companiile care sunt in cautare de surse externe de finantare sunt nevoite sa respecte conditia sustenabilitatii si sa se gandeasca la modul in care activitatea lor influenteaza mediul inconjurator.
„Eu cred ca anul acesta, 2021, este primul in care finantatorii pun cu adevarat presiune pe clientii lor pentru a-si pune problema sustenabilitatii, pentru a se gandi cu adevarat <<Cum ii impacteaza pe cei din jurul meu ceea ce fac eu in activitatea mea zilnica?>> Si nu e vorba, bineinteles, doar de emisiile de carbon”, adauga antreprenorul.
Potrivit unui studiu ING realizat in colaborare cu compania Longitude (parte a grupului Financial Times), 72% dintre investitori au un apetit mai mare pentru portofolii de proiecte verzi si vor mai multa transparenta din partea companiilor cu privire la obiectivele lor de sustenabilitate in contextul post-pandemic. Totodata, aproape 60% din marile companii sustin ca isi accelereaza tranzitia catre o economie verde.
Astfel, investitiile sustenabile capata un rol tot mai relevant in strategia de afaceri a companiilor care vor sa isi pastreze avantajul competitiv, dand dovada de responsabilitate.
Mai mult, conceptul de sustenabilitate va fi din ce in ce mai prezent in mediul de afaceri. „In opinia mea este inevitabil, nu e ceva ce credem ca poate va disparea. Eu cred ca „sustenabilitate” va fi un cuvant folosit atat de mult in urmatorii ani, incat lumea se va satura sa-l auda si atunci poate vom veni cu un alt cuvant”, adauga cofondatorul Autonom.
In acelasi timp, Marius Stefan considera ca mobilitatea populatiei va arata diferit in anul 2030, mai ales la nivelul oraselor mari, printre principalele schimbari fiind utilizarea masinilor hibrid, dar si stabilirea cat mai multor zone in care emisiile de CO2 sa nu fie tolerate.
Reamintim ca in luna aprilie 2021, conform KPMG Romania, Comisia Europeana a anuntat un pachet de masuri destinat promovarii sustenabilitatii, ca parte a obiectivului de creare a unei Europe neutre din punct de vedere climatic pana in 2050. Una dintre masuri este o propunere de directiva privind raportarea sustenabilitatii corporative, cu scopul de a imbunatati fluxul de informatii privind sustenabilitatea in universul corporativ pentru mai multa consecventa, astfel incat companiile, investitorii si publicul larg sa poata utiliza informatii comparabile si relevante in procesul decizional.
Emisiunea integrala poate fi urmarita aici.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter