RO EN
Košík je prázdný

WIENERBERGER: Lansarea de produse inovative a generat crestere in anul 2018

Grupul Wienerberger a inregistrat o performanta excelenta in 2018. In cadrul strategiei de crestere, Wienerberger si-a marit cheltuielile de capital pentru achizitii si pentru extinderea fabricilor, dupa cum a fost anuntat anterior. Investitiile totale ale grupului, inclusiv investitiile pentru dezvoltare, cheltuielile de capital normale si investitiile in active financiare pe termen lung, au crescut la 325,1 milioane de euro (2017: 206,3 milioane de euro). Avand in vedere performanta sa excelenta in 2018 si perspectivele pentru anul in curs, Wienerberger va propune la Adunarea Generala ca dividendul sa fie majorat cu aproape 70% fata de nivelul din anul precedent, la 0,50 euro pe actiune (2017: 0,30 euro pe actiune).
Heimo Scheuch: “Cresterea noastra puternica din 2018 reflecta implementarea continua si sustenabila a strategiei la nivelul grupului: a fost determinata, in primul rand, de consolidarea pozitiilor noastre in piata si de cresterea organica datorata solutiilor de produse inovative; in al doilea rand, de implementarea masurilor de optimizare, in cadrul programului nostru <Fast Forward 2020>; iar in al treilea rand, de cresterea vizata prin achizitii menite sa adauge noi produse in portofoliu si sa ne largeasca aria operatiunilor existente. Pe aceasta baza, veniturile noastre s-au ridicat la un nou nivel record si am obtinut o crestere semnificativa a rezultatelor. Aceasta arata ca ne-am atins cu succes toate obiectivele pentru 2018. ” In 2018, veniturile Grupului au crescut cu 6%, ajungand la 3.305,1 milioane de euro, in comparatie cu 3.119,7 milioane de euro in anul precedent. EBITDA in conditii similare (like-for-like/ LFL EBITDA) (ajustata pentru efectele provenite din consolidare, vanzarea activelor non-strategice si non-operationale, rata de schimb valutar si ajustari structurale) a crescut cu 15%, la 469,3 milioane de euro (de la 406,5 milioane in 2017). Programul de optimizare „Fast Forward 2020” lansat in 2018 a contribuit cu aproximativ 20 de milioane de euro la EBITDA in primul sau an. Profitul net al Wienerberger a crescut cu 8%, la 133,5 milioane de euro (de la 123,2 milioane de euro in 2017). Veniturile pe actiune au crescut la 1,15 euro, reprezentand un plus de 9% fata de nivelul anului precedent de 1,05 euro pe actiune.
Performanta de business pe diviziile Grupului
Divizia Europeana de Materiale Ceramice pentru Constructii: Mediu de piata pozitiv si crestere semnificativa a veniturilor
Divizia Europeana de Materiale Ceramice pentru Constructii a Wienerberger a inregistrat o performanta foarte buna in 2018. Cresteri notabile au fost inregistrate in Europa de Est. Activitatea din Europa de Vest a inregistrat, de asemenea, o crestere substantiala intr-un mediu stabil, dar au fost afectate de costul ajustarilor structurale. Veniturile acestei divizii au crescut cu 7% de la 1,787.0 milioane de euro la 1,918.8 milioane de euro. LFL EBITDA a crescut semnificativ cu 18% pana la 367.1 milioane de euro.
Divizia Europeana de Tevi si Pavaje: Crestere a veniturilor si a castigurilor
In 2018, afacerea cu tevi a Wienerberger a beneficiat de un mediu de piata solid. Vanzarile de tevi de plastic au crescut atat in Europa de Vest, cat si in Europa de Est. In Europa de Vest, masurile coerente de restructurare din Franta au dus la o crestere notabila a castigurilor. Companiile recent achizitionate au generat, de asemenea, contributii pozitive in venituri. Restructurarea afacerii cu tevi din ceramica a fost finalizata si a avut un impact pozitiv imediat asupra rezultatelor operationale ale segmentului. O contributie pozitiva semnificativa in performanta diviziei a venit si din sectorul de pavaje din beton din cadrul grupului. In general, veniturile au crescut cu 6%, de la 1.014,2 milioane de euro la 1.070,1 milioane de euro, in timp ce EBITDA a crescut cu 9%, pana la 91,2 milioane de euro.
Divizia Nord-Americana: Crestere puternica a castigurilor
Cresterea puternica a diviziei in 2018 a fost sustinuta de contributiile pozitive ale recentei noastre achizitii pe piata blocurilor ceramice din America de Nord. In afacerea sa cu tevi, Wienerberger a beneficiat de preturi de vanzare mai mari si de structuri de costuri imbunatatite. Aceasta performanta operationala pozitiva a fost afectata de efectele negative ale schimburilor valutare internationale. Veniturile diviziei de 306,8 milioane de euro au ramas aproape stabile la nivelul anului precedent (308,7 milioane de euro), in timp ce LFL EBITDA s-a imbunatatit semnificativ cu 23%, pana la 38,6 milioane de euro.
Masuri strategice si perspective pentru 2019
In corelare cu initiativele din programul “Fast Forward 2020’’, Wienerberger si-a simplificat organizatia pentru a spori eficienta activitatii. De la inceputul anului 2019, operatiunile europene cu materiale de constructie din cadrul grupului au fost grupate in cadrul unitatii Wienerberger Building Solutions. Obiectivul Wienerberger este de a-si mari si mai mult oferta pe segmentele zidarie, fatada, acoperisuri si pavaje si de a-si consolida prezenta in pietele europene relevante. Inovatiile, produsele noi si achizitiile selective vor juca un rol important in acest context.
Wienerberger Piping Solutions cuprind toate activitatile cu tevi din Europa, avand ca obiectiv pe termen lung dezvoltarea si transformarea sa intr-un furnizor de gama completa de aplicatii de infrastructura inteligenta in domeniile alimentarii cu apa si eliminarii apei reziduale, solutii pentru constructii noi si renovari, precum si aplicatii speciale pentru industrie si sectorul energetic. Cresterea va fi generata, mai presus de toate, prin achizitii selective pe pietele regionale si noi completari la portofoliul de produse.
Divizia Nord-Americana va continua sa-si urmareasca strategia de crestere economica si extindere regionala prin achizitii selective.
Aceste masuri si implementarea coerenta a programului nostru de optimizare vor pozitiona Wienerberger pentru o crestere continua in 2019. Din perspectiva actuala, compania se asteapta la o stabilitate/crestere usoara a pietei europene de locuinte rezidentiale noi. Piata de infrastructura din Europa de Est va continua sa beneficieze de cresterea absorbtiei fondurilor europene. Pentru activitatea cu tevi din Europa de Vest, Wienerberger prevede un nivel sanatos ale cererii in pietele sale principale. In America de Nord, Wienerberger anticipeaza o dezvoltare usor pozitiva in domeniul constructiilor de locuinte rezidentiale noi si o cerere crescuta pe segmentul de infrastructura.
Pentru 2019, Wienerberger tinteste sa obtina un EBITDA in conditii similare intre 560 milioane de euro si 580 milioane de euro. Pe langa continua imbunatatire a performantei operationale a grupului, sunt asteptate contributii pozitive, datorita castigurilor suplimentare in valoare de 40 milioane de euro, din implementarea programului „Fast Forward 2020”, precum si datorita castigurilor de aproximativ 41 milioane de euro din aplicarea pentru prima data a noului standard de contabilitate IFRS 16.
Heimo Scheuch: “In acest an, Wienerberger sarbatoreste cea de-a 200-a aniversare si 150 de ani de la listarea la Bursa de Valori din Viena. Povestea de succes indelungata este posibila deoarece compania a imbratisat mereu noi provocari si si-a creat propriul sau viitor. In continuarea acestei traditii, scopul nostru este sa pozitionam Wienerberger si mai puternic ca furnizor de sisteme in domeniul solutiilor de constructie si de infrastructura. Prin reorientarea grupului, intensificarea activitatii inovatoare, achizitii selective si o concentrare sporita pe digitalizare, suntem intr-o pozitie mai buna ca niciodata sa mergem pe acest drum si sa valorizam oportunitatile de dezvoltare.”

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter