Avand in vedere articolele aparute in mediul online, ca urmare a faptului ca Asociatia Pro Infrastructura acuza Primaria Capitalei ca "santierul inainteaza cu viteza melcului" la nodul rutier Virtutii, parte din proiectul penetratiei Splai-Ciurel-Autostrada A1, iar " lucrarea nu se va finaliza nici in acest an", Directia de Presa a Primariei Municipiului Bucuresti este imputernicita sa faca urmatoarele precizari:
Proiectul “Penetratie Splaiul Independentei-Ciurel-Autostrada Bucuresti - Pitesti” este un proiect demarat in urma cu mai multi ani, care atunci cand a fost preluat de actuala administratie era complet blocat, la fel ca alte proiecte vitale pentru Capitala, doua exemple relevante in acest sens fiind Pasajul de la Piata Sudului si spitalul Victor Gomoiu: plati neefectuate, probleme cu consultantul, etc.
La nivelul PMB s-a constituit un grup de lucru care a revizuit intregul proiect, platile restante catre constructor au fost efectuate si s-au prevazut bani in buget pentru ca lucrarile sa poata continua. Pe langa problemele de ordin financiar care au fost solutionate de urgenta de actuala administratie, cauzele care au generat intarzieri in derularea lucrarilor au fost de natura tehnica. Concret, proiectul initial a fost facut prost, nefiind luate in calcul o serie de retele edilitare care trebuiau deviate pentru ca lucrarile sa poata continua. (nici retelele RATB de pe amplasamentul lucrarii nu au fost prinse in proiect, in acest moment reprezentantii regiei lucrand la devierea acestora).
Termenul de finalizare a obiectivului de investitii asumat initial de catre constructor a fost decalat si din cauza lucrarilor suplimentare care au vizat descarcari arheologice care au durat mai mult decat era previzionat. In acest moment PMB a obtinut avizul de la Ministerul Culturii privind descarcarea arheologica, iar constructorul a inceput lucrarile la canalizarea pluviala si alimentare cu apa, dar si la noul traseu al conductelor de apa industriala Cet Grozavesti. De asemenea, s-a semnat incredintarea catre ENEL pentru relocarea si devierea retelelor electrice din zona. Termenul estimat de constructor pentru finalizarea nodului rutier este noiembrie 2018. Avand in vedere vechimea documentatiei in baza careia a fost atribuita lucrarea si problemele identificate pe parcursul desfasurarii lucrarilor, a fost analizata adoptarea unei noi solutii de realizare a tronsoanelor 2 si 3 ale acestui obiectiv, in concordanta si cu prevederile PMUD Bucuresti- Ilfov.
Astfel, in urma grupului de lucru format la nivelul Primariei Municipiului Bucuresti cu reprezentanti ai proiectantului si reprezentanti ai Primariei Sector 6, s-a stabilit un nou traseu in imediata vecinatate, minim invaziv in privinta exproprierilor si implicit a costurilor acestora, iar acest proiect va fi integrat in PUZ-ul coordonator Sector 6. Nodul suprateran "Virtutii" este compus din podul hobanat care traverseaza raul Dambovita si o serie de pasaje denivelate care asigura traversarea bulevardului Virtutii si conexiunile acestuia cu directiile principale de mers - Splaiul Independentei - Autostrada A1. Asigurarea directiilor de mers in nodul rutier se face prin intermediul unui numar de 13 pasaje rutiere, a unui pasaj dublu peste soseaua Virtutii si a unui pod hobanat peste raul Dambovita. Podul hobanat este realizat in proportie de aproximativ 85,5%, in timp ce intregul tronson Nod rutier "Virtutii" este realizat in procent de 58%.