RO EN
Košík je prázdný

MFP aduce modificari importante schemelor de ajutor de stat 807 si 332/2014

In urma consultarii cu toti actorii din piata, Ministerul Finantelor Publice a demarat inca din data de 3 iulie un amplu proces de consultare publica, in urma caruia au fost propuse modificari importante in ceea ce priveste schemele de ajutor de stat 807/2014 si 332/2014.
Principalele modificari efectuate in cazul schemei de ajutor de stat 807/2014:
- introducerea posibilitatii acordarii ajutorului de stat pentru acelasi proiect de investitii, atat pentru cheltuieli de natura activelor corporale si necorporale cat si pentru cheltuieli de natura salariala, fara a se depasi valoarea eligibila a cheltuielilor de natura activelor;
- preluarea conditiilor prevazute in Regulamentul (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014, in vederea recunoasterii eligibilitatii cheltuielilor de natura costurilor salariale;
- prelungirea pana in 2025 a perioadei in care se realizeaza plata ajutorului de stat, ca urmare a introducerii costurilor salariale in categoria cheltuielilor eligibile;
- stabilirea mecanismului de recuperare proportionala in cazul ajutorului de stat pentru costuri salariale, in situatia in care locurile de munca nu sunt mentinute;
- stabilirea valorii minime de 500.000 pentru investitiile care se realizeaza in judetele mai slab dezvoltate, in care PIB-ul pe cap de locuitor este mai mic sau egal cu 80% din media pe tara, conform informatiilor comunicate de Institutul National de Statistica, in vederea facilitarii accesului la finantare; limita de 80% a fost corelata cu nivelul indicatorului PIB pe cap de locuitor utilizat de Comisia Europeana la stabilirea Hartii regionale pentru fiecare stat membru, respectiv a intensitatii maxim admisibile pe fiecare regiune; aceasta facilitate va fi aplicata la 29 de judete; modificarea in consecinta a formularelor.
Principalele modificari efectuate in cazul schemei de ajutor de stat instituita prin HG 332/2014:
- introducerea posibilitatii demararii proiectului de investitii dupa depunerea cererii pentru finantare;
- modificarea pragului minim de creare a locurilor de munca precum si a categoriei acestora, respectiv minimum 30 locuri de munca inalt calificate (locurile de munca ocupate de persoane care detin o diploma din invatamantul postliceal sau superior) si calificate (locurile de munca ocupate de persoane care detin o diploma emisa de o institutie de invatamant sau un certificat de calificare emis de un furnizor autorizat conform O.U.G. nr. 129/2000 privind formarea profesionala a adultilor); pentru 29 de judete, mai slab dezvoltate, in care PIB-ul pe cap de locuitor este mai mic sau egal cu 80% din media pe tara, numarul de noi locuri de munca se diminueaza la 15;
- introducerea notiunii de „salariul minim brut lunar” in valoare de 8.000 lei pentru un loc de munca inalt calificat (cca. 4.600 lei net), respectiv in valoare de 5.500 lei pentru un loc de munca calificat (cca. 3.200 lei net);
- eliminarea obligativitatii operatorului economic de a nu inregistra debite restante la bugetul general consolidat al statului la momentul depunerii cererii de acord pentru finantare, nu se mai solicita Certificat de atestare fiscala la momentul depunerii cererii de acord pentru finantare. Aceasta obligatie ramane valabila la momentul platii ajutorului de stat, acestea fiind solicitate de reprezentantii DGAS;
- inlocuirea mecanismului de depunere a cererilor pentru finantare in sesiuni cu mecanismul de depunere continua si eliminarea selectiei pe baza de punctaj;
- introducerea conditiei potrivit careia contributia intreprinderii la cresterea economica si dezvoltarea regionala trebuie sa fie cel putin egala cu valoarea ajutorului de stat acordat;
- flexibilizarea procedurii de plata a ajutorului de stat, prin eliminarea conditiilor referitoare la crearea a minimum 10 locuri de munca la depunerea primei cereri de plata, precum si la numarul maxim de cereri care se pot depune intr-un an calendaristic;
- introducerea conditiei de depunere a cererilor de plata a ajutorului de stat pana la data de 30 septembrie a fiecarui an, in vederea asigurarii unei gestionari eficiente a bugetului alocat schemei;
- intoducerea obligatiei de a mentine locurile de munca create pentru o perioada de cel putin 5 ani de la data ocuparii fiecarui loc de munca, cu nivelul salariului mediu cel putin la nivelul salariului mediu lunar calculat in perioada de plata stabilirea mecanismului de recuperare proportionala a ajutorului de stat platit in functie de numarul de locuri de munca care nu sunt mentinute.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter