Grupul Hornbach a inceput anul financiar 2019/20 cu o crestere imbucuratoare a cifrei de afaceri si a profitului. Cifra de afaceri a concernului a crescut in primul trimestru 2019/20 (1 martie-31 mai 2019) cu 9,1 %, ajungand la 1.338,4 milioane euro. In cel mai mare subgrup operativ HORNBACH Baumarkt AG (comert cu amanuntul DIY), cifra de afaceri a crescut cu 8,5%, ajungand la 1.260,7 milioane euro. Subgrupul HORNBACH Baustoff Union GmbH a contribuit la succesul vanzarilor din primavara ale Grupului HORNBACH cu un plus la cifra de afaceri de 19,5%, ajungand la 77,2 mil euro. Cresterea cifrei de afaceri net accelerata fata de anul precedent, raporturile dintre costuri imbunatatite, precum si efectele pozitive ale conversiei prin noua contabilitate de leasing conform IFRS 16 au dus la o crestere clara a rezultatului operational (EBIT). EBIT ajustat cu efectele rezultatelor nonoperative a crescut supraproportional fata de cresterea cifrei de afaceri cu 22,8%, ajungand la 96,9 milioane euro. Rezultatul per actiune al holdingului se afla, dupa 3 luni, la 3,15 euro (anul precedent 2,69 euro). Prognoza cifrei de afaceri si a profitabilitatii pentru intregul an a fost confirmata.
In cel mai mare subgrup operativ HORNBACH Baumarkt AG (comert cu amanuntul DIY), care la data de 31 mai 2019 opera in continuare 158 de magazine mixte de materiale de constructii si gradina, precum si magazine online in noua tari europene, pe o suprafata de vanzare comparabila si fara a se lua in considerare ajustarile de curs valutar, cifrele de afaceri au crescut in primele 3 luni cu 7,8%.
Cifra de afaceri neta a magazinelor de materiale de constructii HORNBACH de pe piata interna a crescut in primul trimestru cu 6,8%, ajungand la 654,1 milioane euro (anul precedent 612,7 milioane euro). Pe o suprafata de vanzare comparabila, cifra de afaceri in Germania a crescut cu 6,9% (anul precedent minus 0,2%). In schimb, in regiunile din restul Europei, in care sunt cuprinse activitatile comerciale ale celor opt tari din afara Germaniei, cifra de afaceri a crescut cu 10,4%, ajungand la 606,6 milioane euro (anul precedent 549,4 milioane euro). Cota din strainatate la cifra de afaceri a subgrupului HORNBACH Baumarkt AG s-a majorat de la 47,3% la 48,1%. Pe o suprafata de vanzare comparabila si fara a se lua in considerare ajustarile de curs valutar, cifra de afaceri din restul Europei a crescut cu 8,7%.
„Cresterea cifrei de afaceri pe o suprafata de vanzare comparabila in Germania este un factor foarte imbucurator pentru noi. Cu un plus de aproape 7 procente in perioada martie-mai 2019, HORNBACH a obtinut un rezultat mai bun cu aproximativ 3 puncte procentuale fata de bransa DIY“, declara directorul financiar Roland Pelka, membru in Consiliul de Administratie. Insa si in afara Germaniei s-a reusit inca o data atingerea unui nivel inalt al cifrei de afaceri pe o suprafata de vanzare comparabila si fara a se lua in considerare ajustarile de curs valutar.
Subgrupul HORNBACH Baustoff Union GmbH, care, dupa preluarea a trei filiale noi in Baden-Württemberg, la data de 1 aprilie 2019, opereaza in prezent 31 de magazine de materiale de constructii in sud-vestul Germaniei, precum si doua magazine in Franta, in apropierea granitei cu Germania, (Lothringen), a cunoscut o crestere a cifrei de afaceri cu 19,5%, ajungand la 77,2 milioane euro (anul precedent 64,6 milioane euro).
Rezultatul operational ajustat creste in trim. I cu 22,8%, ajungand la 96,9 milioane euro
Potrivit lui Roland Pelka, dinamica ridicata a cifrei de afaceri si raporturile dintre costuri favorabile au condus in special la o majorare clara a rezultatului operational (EBIT). In plus, prima utilizare a noii contabilitati de leasing conform IFRS 16 a avut un efect pozitiv asupra rezultatului operational.
EBIT ajustat al Grupului HORNBACH s-a imbunatatit cu 18,0 milioane euro, respectiv cu 22,8%, ajungand la 96,9 milioane euro (anul precedent 78,9 milioane euro). Mai mult de patru cincimi din cresterea rezultatelor sunt din comertul operativ, in timp ce efectul conversiei IFRS 16 a contribuit cu 3,2 milioane euro. Rezultatul per actiune al holdingului a crescut cu 17,1%, ajungand la 3,15 euro (anul precedent 2,69 euro).
Pe plan de subgrup al HORNBACH Baumarkt AG, EBIT ajustat a crescut in primul trimestru 2019/20 cu 29,7%, ajungand la 84,1 milioane euro (anul precedent 64,9 milioane euro). Rezultatul per actiune al magazinului a atins 1,63 euro (anul precedent 1,41 euro).
Consiliul de Administratie confirma prognoza pentru anul financiar 2019/20
Prognoza cifrei de afaceri si a profitabilitatii Grupului HORNBACH pentru anul financiar 2019/20 este confirmata. Prin urmare, Consiliul de Administratie anticipeaza un plus la cifra de afaceri in domeniul procentual mediu cu o singura cifra, precum si o majorare a EBIT ajustat cu efectele rezultatelor nonoperative cu peste 15% fata de nivelul anului financiar 2018/19 (134,9 milioane euro). In subgrupul HORNBACH Baumarkt AG se anticipeaza o crestere a EBIT ajustat de peste 30% (an financiar 2018/19: 81,9 milioane euro).