RO EN
Košík je prázdný

EY: Asiguratorii ar trebui sa se repozitioneze ca firme de tehnologie

In contextul stagnarii activitatii din sectorul asigurarilor, pe fondul nivelului redus al ratelor dobanzii, modificarile structurii demografice a consumatorilor din toata lumea si asteptarile tot mai mari legate de experientele digitale genereaza noi riscuri, dar si oportunitati pentru jucatorii din acest sector. Raportul EY Insurance Outlook 2020, elaborat pe baza consultarilor cu liderii din domeniu de la nivel global, evidentiaza prioritatile si planurile pentru anul urmator prin care companiile de asigurari generale si de viata intentioneaza sa isi mentina competitivitatea in aceasta noua paradigma.
Conform raportului, asiguratorii considera ca talentele reprezinta „ingredientul secret” pentru a valorifica la maximum investitiile in tehnologie, in transformarea digitala si in noile modele de afaceri. Dar sectorul are dificultati in a atrage oamenii potriviti, iar asiguratorii ar trebui fie sa se repozitioneze ca firme de tehnologie, fie sa comunice mai mult de ce e important acest sector, ce valoarea aduce societatii si de ce este atractiva o cariera in asigurari.
”Industria asigurarilor trebuie sa se reinventeze pentru a raspunde asteptarilor din ce in ce mai mari din partea clientilor privind o adevarata experienta digitala. Noi riscuri apar, cum ar fi cele de cybersecurity, si, odata cu ele, devine la fel, daca nu chiar mai importanta, prevenirea acestora si nu doar administrarea lor.
Din pacate, pe o piata ca cea din Romania, afectata de una dintre cele mai mari migratii ale fortei de munca, in care numeroase grupuri internationale si-au dezvoltat centre de servicii (“SSC”), atragerea unor specialisti in acest domeniu devine parte a unui adevarat “razboi” pentru talente.
In ciuda acestor provocari, care includ si nevoia de excelenta operationala si eficienta a costurilor, in paralel cu administrarea cerintelor de reglementare, industria are oportunitati foarte bune de dezvoltare, avand in vedere gradul redus de penetrare al asigurarilor si interesul in crestere pentru produse non-auto (sanatate, componente de investitii)”, spune Alina Dimitriu, Partener, Departamentul de Audit, EY Romania.
Potrivit raportului, printre celelalte prioritati ale companiilor de asigurari generale si de viata se numara:
- Atingerea excelentei operationale si eficientizarea costurilor
- Gestionarea presiunilor legislative
- Digitalizarea distributiei
- Adoptarea tehnologiilor emergente si inovatoare
- Navigarea printre riscurile si oportunitatile schimbarilor climatice.
Perspectivele de dezvoltare ale Europei
Confruntarea cu presiunile legislative, precum cele aduse de IFRS 17, si cu necesitatea de a-si recalifica forta de munca si de a adopta transformarea digitala, se dovedeste a fi un exercitiu de echilibristica dificil pentru asiguratorii europeni, care fac eforturi mari in directia dezvoltarii. Companiile de asigurari generale trebuie sa gaseasca echilibrul potrivit intre distributia digitala si cea traditionala, navigand printre schimbarile legislative si explorand oportunitatile si amenintarile dezvoltarii durabile si ale schimbarilor climatice. In acelasi timp, asiguratorii de viata vor cauta sa isi eficientizeze costurile, prin testarea de noi propuneri prin intermediul dispozitivelor conectate si prin oferte de bunastare financiara care ar putea solutiona problema nivelurilor extrem de reduse ale ratelor dobanzii.
Raportul arata ca printre masurile cheie pe care trebuie sa le ia in 2020 companiile de asigurari (atat generale, cat si de viata) din Europa se numara: gestionarea presiunilor legislative persistente, digitalizarea vanzarilor si distributiei si eficientizarea costurilor. Un aspect interesant este ca lupta pentru talente este o prioritate de top pentru companiile de asigurari generale, alaturi de solutionarea aspectelor legate de dezvoltarea durabila si de schimbarile climatice, in timp ce asiguratorii de viata isi mentin atentia asupra problemelor legate de dezvoltarea durabila si de schimbarile climatice si asupra valorificarii tehnologiei internetului lucrurilor (Internet of Things sau IoT).
Perspectivele regiunii America de Nord si de Sud
In 2020, principalele tendinte in randul companiilor de asigurari (atat generale, cat si de viata) de pe continentul american se aliniaza cu unele dintre prioritatile globale: castigarea luptei in recrutarea talentelor, atingerea excelentei operationale si eficientizarea costurilor. Pentru companiile de asigurari generale, raman prioritare digitalizarea distributiei si elaborarea strategiilor corecte pentru a colabora (si concura) cu noii jucatori de pe piata (companiile „insurtech”, marile companii tehnologice).
Perspectivele regiunii Asia-Pacific
Desi fundamentele sectorului par sa fie solide, incertitudinile legislative si economice si problemele specifice fiecarei tari arunca o umbra asupra perspectivelor de dezvoltare ale regiunii Asia-Pacific si genereaza noi provocari. Potrivit raportului, asiguratorii ar trebui sa valorifice avantajul unei clase de mijloc relativ tinere si in crestere prin adoptarea noilor tehnologii. La randul sau, acest demers le va reduce baza de cost si le va moderniza distributia prin dezvoltarea ofertelor directe catre consumatori si valorificarea schimbarilor legislative pentru a-si eficientiza operatiunile.
In prezent, aceasta regiune inca inregistreaza un val de crestere solida, in principal datorita Chinei, dar si performantelor pozitive ale pietei sud-coreene. Totusi, pietele mature se confrunta cu provocarile aduse de populatia imbatranita si de modificarea exigentelor clientilor. Nici o alta piata nu este la fel de diversa sub aspectul oportunitatilor si a maturitatii, ceea ce reprezinta o provocare interesanta pentru asiguratorii din aceasta regiune.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter