RO EN
Košík je prázdný

CONSILIUL CONCURENTEI va realiza comparatorul de preturi pentru carburanti

Consiliul Concurentei va realiza un comparator al preturilor pentru carburanti, instrument asemanator celui lansat cu succes pentru produse alimentare, in urma cu un an. Guvernul a aprobat, astazi, Memorandumul privind crearea unui sistem de monitorizare a preturilor pentru carburanti, o platforma ce va conduce la transparentizarea pietei pentru consumatori, astfel incat acestia sa poata alege carburantii auto cu cel mai bun raport pret- calitate. Cresterea transparentei pentru consumatori ar putea accentua gradul de concurenta pe piata comercializarii cu amanuntul de carburanti auto, cu implicatii benefice asupra pretului carburantilor, dar si asupra calitatii acestora, serviciilor oferite in statiile de distributie a carburantilor etc.
“Pentru realizarea acestei aplicatii trebuie creata o baza de date care sa contina lista tuturor companiilor care comercializeaza carburanti, amplasarea geografica a benzinariilor detinute de fiecare, tipurile de carburanti (benzina si motorina) comercializate in fiecare benzinarie, preturile la pompa practicate. Ca urmare, intentionam amendarea corespunzatoare a legii concurentei, astfel incat sa se creeze cadrul legal in baza sa putem solicita date si informatii companiilor active pe piata, ceea ce va permite si monitorizarea activa a preturilor practicate de companiile petroliere” a declarat Bogdan Chiritoiu, Presedintele Consiliului Concurentei.
Urmand exemplul Autoritatii de Concurenta din Germania, Consiliul Concurentei va pemite accesul la baza de date, in anumite conditii, si a altor dezvoltatori de aplicatii similare, astfel incat consumatorii sa aiba la dispozitie mai multe platforme care vor oferi facilitati diferite. Reamintim ca la inceputul acestui an, Consiliul Concurentei a declansat o investigatie sectoriala pe piata comercializarii de carburanti auto, avand in vedere rigiditatea observata a preturilor la comercializarea cu amanuntul a carburantilor in Romania. Acest fenomen a fost constatat din evolutia comparativa a preturilor practicate in Romania si a mediei preturilor la nivel european, dar si din felul in care au evoluat preturile interne raportat la modificarile cotatiilor internationale la produsele petroliere. In cadrul acestei investigatii, se analizeaza o gama larga de date si informatii de la companiile care actioneaza pe aceasta piata inclusiv evolutia preturilor cu amanuntul la carburanti. Ca urmare, companiile trebuie sa transmita Autoritatii date si informatii referitoare la factorii care influenteaza nivelul preturilor cu amanuntul pentru carburantii auto (benzina si motorina) comercializati in Romania, dar si cu privire la alte aspecte, cum ar fi stocurile minime. Reamintim ca Autoritatea de Concurenta a instrumentat si a sanctionat doua cazuri de intelegeri de tip cartel pe piata carburantilor (6 companii petroliere au fost sanctionate cu peste 200 milioane euro, Consiliul Concuretei castigand procesele cu acestea; 3 companii din domeniul comercializarii angro de carburanti au fost amendate cu aproximativ 3,7 milioane euro). De asemenea, Consiliul Concurentei a elaborat un set de recomandari pentru stimularea concurentei pe piata carburantilor, principalii beneficiari fiind consumatorii finali. In acest context, una din propunerile Consiliului Concurentei era eliminarea barierelor la intrarea pe piata carburantilor, respectiv simplificarea procedurilor de infiintare a statiilor de distributie. In acest fel, ar creste presiunea concurentiala asupra companiilor active pe aceasta piata.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter