RO EN
Košík je prázdný

CNIPMMR: 50% dintre firme au redus activitatea ca urmare a scaderii veniturilor

Ca urmare a publicarii in Monitorul Oficial a masurilor adoptate de Guvernul Romaniei pentru sprijinirea IMM-urilor afectate de reducerea sau suspentarea activitatii din cauza virusului COVID-19, CNIPMMR a realizat in perioada 22.03-24.03 un sondaj de opinie cu privire la eficienta masurilor luate de Guvern si necesitatea introducerii de noi masuri pentru IMM-uri.
In cadrul sondajului au fost intervievati un numar de 6120 antreprenori, care au fost in proportie de 62,9% microintreprinderi, 20,2% intreprinderi mici, 11,1% intreprinderi mijlocii si 5,8% alte forme de organizare.
Intrebati cum au fost afectati de deciziile autoritatilor in lupta cu COVID-19, 64.3% dintre antreprenori au precizat ca li s-au redus veniturile. Celelalte efecte negative pe care antreprenorii le-au resimtit au fost: reducerea activitatii (50%), suspendarea activitatii (39,1%), diminuarea productiei (16,4%), diminuarea numarului salariatilor (11,7%).
Antreprenorii s-au aratat deschisi in a apela la masurile economice adoptate de Guvern, 63,3% dintre respondentii chestionarului raspunzand pozitiv. 36,7% dintre acestia au precizat ca nu vor apela la nicio masura adoptata de Guvern.
La intrebarea ”In ce masura va ajuta masurile economice si sociale adoptate de Guvern?”, 34,4% dintre ei au precizat ca nu ii ajuta deloc masurile, 30,5% au prezicat ca ii ajuta in mica masura, in timp ce 26,2% nu pot cuantifica impactul acestora in cadrul societatii lor. Doar 9% dintre respondenti au precizat ca masurile economice adoptate de Guvern ii ajuta in mare masura.
Astfel, principalele masuri ce vor fi aplicate in cadrul societatilor (raspunsuri multiple), se numara: amanarea platii obligatiilor fiscale scadente pe perioada mentinerii starii de urgenta si inca 30 de zile de la data incetarii acesteia (74%); solicitarea indemnizatiei de 75% din salariu de baza pentru salariatii ale caror contracte de munca au fost suspendate pe perioada mentinerii starii de urgenta (46.60%); solicitarea certificatului de urgenta pentru suspendarea unor obligatii contractuale (33.90%); solicitarea unui credit in baza programului IMM Invest Romania cu dobanda subventionata de catre stat (25.60%).
Antreprenorii care nu vor implementa niciuna din masurile adoptate de Guvern, din urmatoarele motive:
1. Sunt neclare conditiile de acordare a beneficiilor oferite de stat (46,10%);
2. Autoritatile nu vor putea face fata solicitarilor venite din partea agentilor economici (36,30%);
3. Nu dispun de sumele necesare pentru sustinerea indemnizatiei de 75% prevazuta de stat pentru angajatii al caror contract de munca a fost suspendat temporar (31,30%);
4. Este o procedura laborioasa si de lunga durata (31%);
5. Masurile nu sunt adaptate nevoi firmei mele (29,90%);
6. Nu va desfasurati activitatea in domeniile a caror activitatea a fost limitata sau suspendata de autoritati (20,10%);
7. Altele (8,60%).
In final, antreprenorii considera necesara adoptarea si a unor masuri (raspunsuri multiple):
1. Suspendarea platii contributiilor sociale pe perioada starii de urgenta si pana la 3 luni de la data incetarii acesteia (70.70%);
2. Suspendarea ratelor si dobanzilor bancare si/sau societati de leasing pe o perioada de 6 luni pentru firmele si angajatii afectati de criza Covid19 (64.90%);
3. Suspendarea platii impozitului pe cifra de afaceri pe perioada starii de urgenta si pana la 3 luni de la data incetarii acesteia (54%);
4. Suspendarea platii TVA-ului datorat, pe perioada starii de urgenta si pana la 3 luni de la data incetarii acesteia (52.10%);
5. Transformarea somajului tehnic intr-o masura ACTIVA de ocupare, MUNCA FLEXIBILA, care sa presupuna ca desi statul sustine 75% din salariu, angajatul merge la lucru in mod flexibil pt a mentine activitatea economica a companiei si societatii (50.30%);
6. Statul trebuie sa faca investitii majore (minim 100 miliarde lei) in economie (47.60%);
7. Subventionarea utilitatilor pentru angajatii aflati in somaj tehnic si familiile lor (44.40%);
8. Extinderea perioadei de implementare a proiectelor finantate din fonduri europene dincolo de perioada maxima prevazuta initial (40.50%);
9. Altele (5%).

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter