RO EN
Košík je prázdný

CFR: Modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Nord - Aeroport Henri Coanda

Dupa cum se cunoaste exista un studiu de fezabilitate, elaborat in anul 2008 pentru legatura feroviara intre Bucuresti Nord si Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti (AIHCB). Conform prevederilor legale, CFR SA a procedat la actualizarea studiului de fezabilitate, elaborat in anul 2008, si a publicat in SEAP in data de 01.03.2018 documentatia de achizitie pentru revizuirea studiului de fezabilitate.
Dupa finalizarea procedurii de achizitie publica si semnarea contractului de prestari servicii, Consultantul va finaliza pana in decembrie 2018 analiza tehnico-economica pentru cele 4 variante posibile de conectare:
- linie simpla neelectrificata, cu racordare din linia magistrala 700, cap Y Mogosoaia care subtraverseaza DN 1 cu asigurarea gabaritului de electrificare, cu o statie c.f. situata in imediata vecinatate a aerogarii AIHCB si Terminalul T1 al AIHCB,
- linie simpla neelectrificata, cu racordare din linia magistrala 700, in zona PO Odai, care subtraverseaza DN 1, cu asigurarea gabaritului de electrificare, cu o statie c.f. situata in imediata vecinatate a aerogarii AIHCB si Terminalul T1 al AIHCB,
- linie simpla neelectrificata, cu gabarit de electrificare, cu racordare din statia Balotesti la Terminalul Plecari AIHCB.
- varianta de traseu in sistem MONORAIL cu puncte de imbarcare/ debarcare din PO Odai si din imediata vecinatate a terminalelor de sosiri - plecari ale AIHCB.
Asa cum a declarat si directorul general al CFR SA, la conferinta Transporturi si Infrastructura, la nivelul directiei de specialitate din cadrul CFR SA se studiaza ”in-house” si varianta de modernizare a PO Otopeni si a infrastructurii rutiere intre PO Otopeni si AIHCB.
La sfarsitul anului 2018, CFR SA va putea prezenta factorilor de decizie si opiniei publice estimarile financiare si solutiile tehnice detaliate pentru cele 5 variante de realizare a conexiunii cu AIHCB. In functie de costurile fiecarei variante si a solutiilor tehnice se va decide asupra variantei alese precum si a solutiei de finantare (Fonduri UE - POIM 2014-2020, Buget de Stat, alte surse) si se va proceda la implementarea proiectului, cu parcurgerea tuturor etapele legale obligatorii pentru realizarea investitiilor.
Mentionam faptul ca, Ministerul Transporturilor si CFR SA trateaza cu prioritate realizarea unei legaturi feroviare cu AIHCB si ca urmare va prezenta factorilor de decizie 5 variante la realizare a conexiunii, conform prevederilor legale.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter