RO EN
Košík je prázdný

OOPY Arhitectura: Piata constructiilor prezinta o multitudine de oportunitati in 2021

OOPY Arhitectura, birou de arhitectura si proiectare, atinge in acest an varsta majoratului, 18 ani de experienta in care a abordat proiecte din aproape toate zonele de activitate - birouri, rezidential, comercial, industrial, institutii publice si urbanism. In aceasta perioada, echipa de la OOPY s-a maturizat si ea, fiind compusa din arhitecti, ingineri, urbanisti, juristi si alte specializari conexe. Si rezultatele nu au intarziat sa apara. In ultimele 18 luni, proiectele biroului de arhitectura au primit premii si distinctii internationale, precum premiul I la Interarch (Sofia, Bulgaria) pentru proiectul de anvergura "Parcari Predeal - Accesibilitate in zona turistica Clabucet - Cioplea - Predeal", proiect recompensat si in Slovenia, in cadrul BIGSEE, cu trofeul sectiunii "Public and commercial architecture", impreuna cu alte trei proiecte premiate la sectiunile "Hospitality, Interior": proiectul "Cantina studenteasca", respectiv "Residential architecture", cu locuinta individuala "Casa Bianu" si cu ansamblul rezidential "Stoica Ludescu".
Biroul OOPY Arhitectura a fost infiintat de arhitectii Octavia Floria Popeea si Iustin Popescu, numele "OOPY" reprezentand un joc de litere pornit de la initialele celor doi fondatori.
 
- Ce proiecte aveti in lucru, in aceasta perioada?
- In aceasta perioada continuam proiectele incepute pe diferite programe si teme, cum ar fi spatii de birouri, hale industriale, arhitectura de locuinte, amenajari si design interior, spatii comerciale si proiecte de urbanism. Acestea se constituie in activitatile curente ale biroului nostru, la care ne place sa credem ca suntem recunoscuti ca lucrand intotdeauna cu profesionalism si cu multa placere. Ne-am bucura sa amintim fiecare proiect la care lucram in parte, dar poate nu ar fi corect nici pentru colegii nostri arhitecti si ingineri si nici pentru beneficiarii nostri sa evidentiem doar unele dintre ele. Ca noutati, putem mentiona cateva proiecte: depozitele regionale pentru REWE la Filiasi si Bacau, un depozit logistic pentru Jumbo, PUZ-uri in comunele Vidra si Dascalu, spatii de birouri si
 depozitare pentru VG Park la Brasov, spatii comerciale, expozitionale si de depozitare pentru Romstal la Bacau, Iasi si Chitila, un imobil
de locuinte de serviciu in Sectorul 2 sau depozitul logistic Triplet de la Turda. Toate acestea sunt in diferite etape de proiectare si avizare, dar si de asistenta tehnica pentru implementare, acoperind ca termene urmatoarea perioada de activitate. Ne bucuram sa subliniem ca ne-am respectat intotdeauna angajamentele la timp, inclusiv in timpul actualei pandemii, cand ne-am lovit cu totii de situatii noi si mult mai complicate decat pana acum.
 
- Cum a evoluat activitatea companiei in perioada pandemiei si ce perspective aveti pentru viitor?
- Anul trecut a fost unul foarte greu, dar mult mai bun decat parea la inceputul pandemiei, cand ne-am asteptat si, in consecinta, ne-am pregatit pentru o scadere drastica a activitatii. In plus, functionam intr-un context in care administratia publica este greoaie, imprevizibila si birocratica, legislatia este stufoasa si de multe ori neclara, iar online-ul si digitalizarea mult dorite au fost reformulate, materializandu-se de multe ori intr-un alt mod de a muta hartii si dosare cu sina de la un ghiseu la altul. Un alt factor agravant l-au reprezentat schimbarile legislative care, in domeniul nostru, sunt frecvente, avand loc la fiecare cateva luni sau la cel mult cate un an. De exemplu, dintre ultimele modificari legislative putem sa mentionam prevederea care stipuleaza ca arhitectii sefi nu este obligatoriu sa fie de profesie arhitecti, ci pot avea specializari conexe. O astfel de prevedere - care s-a dorit sa usureze si sa fluidizeze circuitul birocratic de avizare - va avea ca efect previzibil pentru specialisti o scadere drastica a calitatii tuturor etapelor de proiectare, avizare si executie a lucrarilor publice si private din Romania. Acesta este doar un exemplu.
La aceste dificultati se adauga si pandemia, perioada in care se reconfirma ca ceea ce nu te omoara, te caleste. Am invatat din greutati si, prin urmare, suntem acum capabili sa lucram cu succes de la distanta, din respect pentru colegii si pentru clientii nostri. Profitam la maximum de ceea ce au reusit autoritatile sa puna in functiune in domeniul digital. Dam prioritate protectiei sanitare a tuturor, respectam sanatatea noastra si a celorlalti si respectam regulile cu care ne-am obisnuit. Am sustinut (fara sa impunem) vaccinarea celor care au optat pentru aceasta (de altfel, marea majoritate a celor din echipa OOPY s-au decis in favoarea vaccinarii), dar ne dorim bineinteles sa revenim la viata obisnuita pe care acum am invatat sa o apreciem mai mult ca inainte.
Trecand de jumatatea anului 2021, putem spune ca piata a prezentat o multitudine de posibilitati, proiecte si investitii, pe care le-am valorificat de fiecare data cand am avut ocazia. Urmarim cu atentie ceea ce se intampla in continuare si vrem sa reprezentam si de acum incolo aceeasi echipa de specialisti caracterizata prin profesionalism si seriozitate.
 
 
- Ati observat modificari in ceea ce priveste cererea de proiecte in ultimele 12 luni?
- In completarea a ceea ce am spus mai sus, beneficiind de un portofoliu diversificat si de posibilitatea de a lucra in paralel la mai multe proiecte cu diverse teme, am observat o modificare constand in cresterea solicitarilor pentru locuinte individuale pe loturi proprii, fata de locuinte colective. Biroul nostru si-a continuat activitatea pentru toate specialitatile la care proiectam, observand astfel o constanta in oportunitatile de noi proiecte, investitii si lucrari.
 
- Care credeti ca vor fi tendintele in arhitectura in anii urmatori?
- In primul rand, ne dorim ca pandemia sa se incheie cat mai repede. Credem ca aceasta experienta va completa cerintele celor implicati si ale intregii societati, astfel incat proiectele sa aiba o aplecare suplimentara cu privire la normele functionale si circuitele sanitare pentru toate programele de arhitectura. Normalitatea insa inseamna viata Planetei. Credem si ne dorim ca in viitorul apropiat tehnologia si cerintele societatii se vor indrepta prioritar spre ceea ce inseamna o lume dedicata mediului si prietenoasa cu acesta; in domeniul nostru, aceasta se reliefeaza prin realizarea standardului nZEB (near zero energy building). 
 
 
 
- Cum vedeti viitorul arhitecturii si proiectarii, in epoca digitala? Ati implementat modul de lucru BIM?
- Referindu-ne la BIM ca fiind modul de lucru inteligent bazat pe modele 3D, care ofera specialistilor instrumentele necesare pentru planificarea si operarea eficienta si transparenta a cladirilor si a infrastructurii, OOPY Arhitectura are ca partener strategic in proiectarea asistata de calculator reprezentantul "Man & Machine", prin intermediul caruia beneficiem de dreptul de a folosi varietatea de soft-uri, aplicatii si cursuri a Autodesk. Toate statiile noastre de lucru sunt licentiate cu software-uri si aplicatii actualizate permanent - Autocad sau Revit, Civil 3D, Robot Structural Analysis Professional, 3DS Max din generosul pachet de Autodesk. Cu ajutorul acestui partener strategic, colegii nostri arhitecti si ingineri beneficiaza de cursuri de instruire si perfectionare pentru proiectare 2D/3D, procese de modelare, analiza si desen tehnic.
 
- Ce va doriti pentru OOPY, in viitor?
- Avem cateva vesti bune pe care le-am primit in ultima perioada: premiul I la Interarch (Sofia, Bulgaria) pentru proiectul nostru de anvergura "Parcari Predeal - Accesibilitate in zona turistica Clabucet - Cioplea - Predeal", proiect recompensat si in Slovenia, in cadrul BIGSEE, cu trofeul sectiunii "Public and commercial architecture", impreuna cu alte 3 proiecte premiate la sectiunile "Hospitality, Interior" (proiectul "Cantina studenteasca", respectiv "Residential architecture" (locuinte individuale: "Casa Bianu" si locuinte colective: "Stoica Ludescu").
Ne dorim sa avem si in continuare proiecte si programe frumoase si sa materializam sloganul OOPY - "Ideas build evolution!" - cu seriozitate, profesionalism si cladiri deosebite si potrivite pentru nevoile comunitatilor unde le realizam.
 
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter