Constructia centrului comercial Veranda, dezvoltat de Prodplast Imobiliare, avanseaza rapid, peste 70% din structura cladirii fiind finalizata. Mall-ul va fi realizat in zona Pietei Obor din Bucuresti, in urma unei investitii de peste 60 milioane de euro si, in prezent, este inchiriat in proportie de 80%. Proiectul va avea o suprafata inchiriabila totala de aproape 30.000 mp, avand ca principale ancore hipermarketul Carrefour (circa 10.000 mp) si magazinul H&M (2.000 de mp), alaturi de alte peste 100 de spatii comerciale, o zona de restaurante, o parcare cu 1.200 de locuri si o zona verde de 15.000 mp. Centrul comercial va fi inaugurat in ultimul trimestru al acestui an.
Interviu cu Andrei Pogonaru (31 de ani), dezvoltatorul centrului comercial Veranda. Absolvent de matematici aplicate la Universitatea Cambridge, managerul s-a intors in Romania in 2007, cand a decis sa se implice in afacerile familiei Pogonaru. Proiectul sau cel mai important este construirea mall-ului Veranda.
- Ce provocari majore ati intampinat in perioada constructiei Veranda?
- Strict in ceea ce priveste constructia, am remarcat o lipsa reala de muncitori atat calificati, cat si necalificati. Noi lucram bine cu Bog’Art - antreprenorul general al proiectului - si dintre problemele pe care le au ei si subcontractorii lor, aceasta este una dintre cele mai evidente. In ultimele luni, cererea de forta de munca in constructii a depasit cu mult oferta de pe piata, problema fiind cu atat mai acuta cu cat pe santier s-a lucrat in ritm accelerat inca de la inceput.
- Care sunt obiectivele stabilite pentru primul an de functionare a mall-ului?
- La finalul primului an de activitate a centrului comercial, estimam ca vom incasa venituri din chirii intre 7,5 milioane de euro si 8,5 milioane de euro. Suntem optimisti in ceea ce priveste vadul comercial al zonei. Spre deosebire de alte centre comerciale, care in primii ani de activitate si-au asteptat clientii, aici acestia isi asteapta mall-ul. Am conceput o oferta comerciala complementara Pietei Obor, zona de unde lipsesc restaurantele si spatiile pentru petrecerea timpului liber.
- Ce alte facilitati dezvoltati in zona?
- Vom amenaja 1.200 de locuri de parcare, pe care am decis sa le plasam in interiorul mall-ului, fie la subsol, fie la etajele superioare. La intrarea in centrul comercial vom amenaja un amfiteatru verde, unde vom organiza targuri sezoniere. Ne va ajuta foarte mult si specificul zonei. Este o zona comerciala inca din secolul al XVII-lea si noi nu facem decat sa redam valoare a ceea ce era deja aici. Strada Ziduri Mosi era, in acele vremuri, zidul care ingradea Targul Mosilor si, conform arhivelor, exact pe acest amplasament erau casele negustorilor. Am pastrat si zona industriala, fabrica Prodplast, ce functioneaza acum pe platforma Faur avand, in ianuarie 2016, una dintre cele mai bune luni din istorie (luna ianuarie 2016 a fost cea mai buna luna din 1956 pana azi. Vom amenaja si 15.000 mp de spatii verzi, numele «Veranda» fiind ales tocmai pentru ca vom aduce un aer proaspat in aglomeratia din zona Pietei Obor.
- Veti continua investitiile imobiliare dupa deschiderea Veranda?
- Dorim sa identificam terenuri pe care urmeaza sa dezvoltam centre de proximitate de tipul Veranda si in viitor. Avem cateva terenuri in stocul nostru, dar tot in zone de densitate mare, suntem interesati si de investitiile logistice, insa urmatoarele proiecte le vom anunta dupa deschiderea Veranda.