RO EN
Košík je prázdný

OLRD continua investitiile in dezvoltarea ansamblului Cosmopolis

Investitiile realizate in dezvoltarea ansamblului rezidential Cosmopolis au depasit pragul de 300 de milioane de euro in acest an. In cadrul complexului s-au construit si vandut peste 3.000 de unitati, apartamente si vile, in urmatorii zece ani cartierul din nordul Capitalei urmand a ajunge la un numar total cuprins intre 7.000 si 10.000 de locuinte, la care se adauga continuarea dezvoltarii infrastructurii generale din proiect. In 2018, dezvoltatorul Opus Land Residential Development (OLRD) aloca un buget de 20 de milioane de euro, pentru constructia a circa 500 de locuinte si a infrastructurii asociate acestora - piscine, parcuri, alei, drumuri rutiere etc. Planurile dezvoltatorului mai includ constructia unei sali de fitness ultramoderne, cu piscina si instructori si personal dedicat.
In primele sase luni ale acestui an, Opus Land Development a obtinut venituri de aproximativ 15 milioane de euro, pentru a doua jumatate a anului fiind estimate venituri de 20 milioane de euro.
Interviu cu Ahmet Buyukhanli, presedintele Opus Land Residential Development.
 
- Ce obiective aveti privind dezvoltarea ansamblului Cosmopolis?
- Proiectul imobiliar s-a dezvoltat treptat in cei aproape 11 ani de la demararea sa, avand, in prezent, o comunitate ce numara peste 7.300 de locuitori si mai mult de 3.000 de apartamente si vile finalizate si vandute. Planurile de viitor se intind pe o perioada de minimum 10 ani si includ constructia a inca cel putin 7.000 de locuinte noi, precum si dezvoltarea continua a infrastructurii si a facilitatilor oferite. Avand in vedere ritmul accelat de vanzari, stocul de locuinte ramas disponibil este foarte mic, iar majoritatea tranzactiilor se realizeaza cu unitati aflate in constructie. Lunar se vand intre 40 si 60 de apartamente, care se livreaza pe loc sau in masura in care se finalizeaza. Ca sa pastram ritmul accelerat, suprafata construita este de aproximativ 45-50.000 mp/ anual. Obiectivul nostru pentru 2018 este sa mentinem vanzarile anului trecut, cu o usoara crestere, si sa ajungem la 540 de locuinte vandute.
 
- Cum a evoluat activitatea grupului in 2017 si ce estimari aveti pentru perioada 2018-2020?
- Cosmopolis a reusit sa le ofere clientilor sai varietate in termen de preturi si tipuri de locuinte, dar si un mix de facilitati si un lifestyle unic. Am incercat sa ne diferentiem prin experienta oferita rezidentilor. Am reusit sa bifam tot ceea ce am promis si am construit, in 2017, primul strip mall amplasat in cadrul unui complex rezidential, cu o suprafata de 10.000 mp, in urma unei investitii de 2,2 milioane de euro. Pentru a extinde facilitatile locuitorilor, am pus la dispozitia acestora, in Cosmopolis, o plaja privata, care include un ponton si un bar. Inca de la inceput am gandit strategia imobiliara pentru a crea mediul potrivit care sa ofere oamenilor posibilitatea de a-si crea propria comunitate. Iar planurile de viitor includ cel mai important proiect pe care il avem in vedere in 2019 - deschiderea unei scoli publice, precum si deschiderea unei sali de sport ultramoderna.
 
- Care credeti ca vor fi motoarele pietei imobiliare din Romania in 2018 si 2019?
- Cum programul Prima Casa a reprezentat atatia ani motorul pietei rezidentiale, acesta se va muta in zona de middle market atat in Bucuresti, cat si in marile centre regionale, reprezentate de angajatii marilor corporatii care se pot baza pe venituri constante si se pot finanta si cu alte produse bancare decat Prima Casa. Segmentul middle market va ajunge sa detina cea mai mare pondere din istoria moderna a pietei rezidentiale, cu circa 46% din oferta care va fi pusa pe piata de catre dezvoltatori. Estimam ca proiectele destinate clasei mijlocii ar putea detine, in 2019, pentru prima oara, ponderea majoritara in oferta nou-construita. Increderea investitorilor in piata rezidentiala va continua sa se mentina la un nivel ridicat, urmand a fi lansate, in continuare, proiecte de dimensiuni mari. Diminuarea cu 20% a fondurilor destinate creditarii prin Prima Casa va face ca o parte din cerere sa se reorienteze catre segmentul finantarilor ipotecare, in timp ce o alta parte din cerere va cauta surse alternative de finantare sau va amana achizitia, in functie si de estimarile privind evolutiile care se vor inregistra pe piata fortei de munca.
 
- Care sunt, in prezent, riscurile si dificultatile de pe piata?
- In ultimii ani, s-a observat o crestere semnificativa a proiectelor middle market din Bucuresti, destinate persoanelor cu venituri medii si peste medii, si caracterizate printr-un amplasament semicentral sau in apropierea marilor centre de birouri. Ponderea unitatilor adresate acestui segment va creste catre 50% din totalul locuintelor programate spre finalizare in 2018-2019, acesta fiind cel mai mare procent detinut de acest segment. Insa, numarul locuintelor finalizate este puternic influentat de dificultatile intampinate pe piata fortei de munca din constructii si de respectarea ritmului de dezvoltate asumat de catre investitori. Astfel, ne confruntam cu o crestere a costului fortei de munca si, din nefericire, cu imposibilitatea de a gasi forta de munca calificata, necesara finalizarii proiectelor, situatie intalnita nu numai in constructii. Cererea din ultimii ani este sanatoasa si vine, in proportie de peste 90%, din partea consumatorilor finali si nu a investitorilor speculativi, asa cum se intampla in anii 2007-2009. In pofida micilor turbulente create de cursul valutar si de cresterea ROBOR, cererea s-a mentinut constanta si avem incredere ca aceasta constanta, in lipsa unor factori macroeconomici semnificativi, se va pastra asa si in continuare.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter