RO EN
Košík je prázdný

NEPI Rockcastle isi fundamenteaza strategia pe termen lung pe proiecte mixte

NEPI Rockcastle, dezvoltator ce detine un portofoliu de proprietati evaluate la aproape doua miliarde euro in Romania, a demarat, in acest an, lucrarile de constructii la viitorul mall Promenada Craiova, si are in curs de autorizare extinderea Promenada Mall Bucuresti. Investitia de la Craiova, in valoare de 125 milioane de euro, va avea o suprafata desfasurata de 52.300 mp, termenul de finalizare fiind stabilit in ultimul trimestru al anului 2023. Extinderea Promenada Mall Bucuresti va adauga o suprafata suplimentara de circa 60.000 mp centrului comercial detinut de companie in nordul Capitalei, pana cel tarziu in anul 2026. Tot in 2022, dezvoltatorul a inceput lucrarile de constructii si pentru ansamblul Vulcan Residence, care ar urma sa fie finalizat in primul trimestru al anului viitor. In plus, in februarie 2022, grupul NEPI a achizitionat un teren de 17 hectare pe strada Portului din Galati, unde are in plan sa dezvolte un proiect imobiliar mixt, strategia pe termen lung a companiei urmand a fi orientata catre aceasta directie. Despre planurile de dezvoltare ale NEPI Rockcastle in Romania vorbeste, in continuare, Marius Barbu, Asset Director in cadrul grupului si manager cu o experienta profesionala de 16 ani pe piata imobiliara.
 
- Ce tendinta remarcati pe piata noilor dezvoltari imobiliare, in contextul geopolitic actual si avand in vedere scumpirile din ultima perioada?
- Piata imobiliara se afla, inca de anul trecut, intr-o etapa de revenire. Volumul vanzarilor in sectorul de retail a crescut cu 7% in decembrie 2021, fata de aceeasi perioada din 2020. Ridicarea majoritatii restrictiilor a avut un puternic impact pozitiv pentru activitatea centrelor comerciale, asa cum era de asteptat. Piata locala are un potential mare de dezvoltare pe segmentul de retail, cu o rata de neocupare de sub 3%, una dintre cele mai mici la nivel european. Creste numarul parcurilor de retail, fata de anii trecuti, dar continua si constructia de centre comerciale, precum si proiectele de extindere si modernizare a celor existente. In ceea ce priveste conflictul din Ucraina, este dificil sa vorbim in acest moment despre impactul asupra pietei imobiliare. Este cert ca situatia geopolitica a afectat deja economia la nivel global. Preturile materialelor de constructii, care erau oricum pe o curba ascendenta accelerata, inca din 2020, au crescut si mai mult. Momentan, suntem atenti la evolutiile pietei si ne adaptam.
 
 
- Ce evolutie a avut activitatea grupului NEPI Rockcastle in 2021 si ce provocari si oportunitati prevedeti pentru anul in curs?
- In 2021, NEPI Rockcastle a inregistrat un profit net de 235 milioane de euro si venituri din chirii, in valoare de 347,9 milioane de euro, cu 7,4% mai mult decat in 2020. In prezent, la nivelul intregului portofoliu, sunt in derulare mai multe proiecte care includ extinderi si modernizari de spatii, precum si noi dezvoltari. Am accelerat investitiile in transformarea digitala si am lansat SPOT, aplicatia mobila de loializare dedicata clientilor centrelor comerciale ale NEPI Rockcastle. Romania este prima piata unde am implementat SPOT, iar unul dintre obiectivele pe care le urmarim este consolidarea sectorului local de retail. Cred ca piata autohtona este foarte ofertanta si prin prisma gradului ridicat de adoptie a noilor tehnologii si a receptivitatii la inovatie.
 
- Ce proiecte aveti in dezvoltare, in acest moment?
- Pe piata locala, avem in prezent 3 proiecte in derulare. Am demarat proiectul de extindere si modernizare pentru Promenada Mall Bucuresti, extensia urmand a include, in premiera in Romania, o parcare subterana cu sapte niveluri. De asemenea, vom construi trei corpuri de cladire, care vor avea doua, patru si respectiv 11 etaje, cu un nivel maxim de inaltime de 80 de metri. In spatiile nou-construite vom gazdui retaileri de moda, un cinematograf si zone destinate divertismentului si relaxarii. Un alt proiect important este Promenada Mall Craiova, o dezvoltare greenfield, pe care o vom inaugura, daca totul merge conform planurilor, in trimestrul patru din 2023. Am ales un teren situat la 10 minute de centrul orasului, care are circa 200.000 mp, si am inceput lucrarile de constructie, in martie. Investitia totala in acest proiect se va ridica la 125 milioane euro si include constructia unui bulevard care va face legatura intre doua artere mari de circulatie, Calea Severinului si Bulevardul Raului, cu scopul de a fluidiza traficul din zona si de a facilita accesul craiovenilor catre noul centru comercial. Este cea mai mare investitie a NEPI Rockcastle in Romania, din afara Bucurestiului, si va imbunatati cu siguranta, din mai multe puncte de vedere, calitatea vietii locuitorilor Craiovei.
 
 
Cu Vulcan Residence, cel de-al treilea proiect pe care il avem in derulare, NEPI Rockcastle si-a facut intrarea pe piata rezidentiala locala, in 2021. Acest ansamblu va include 256 de apartamente, de la studiouri simple si duble, la apartamente cu 2, 3 si 4 camere, precum si unitati de tip penthouse, care se intind pe doua niveluri. Proiectul respecta cele mai stricte norme nZEB, va fi construit intr-o singura faza, in regim de P+12E, si va dispune de o parcare cu 270 de locuri. Termenul oficial de finalizare este in a doua jumatate din 2023, dar momentan suntem inaintea graficului, asadar este posibil sa putem livra intregul proiect mai devreme. In pregatire, avem un proiect imobiliar mixt pe care il vom dezvolta in Galati, pe un teren de 17 hectare, pe care l-am achizitionat in 2022. Proiectul va consolida pozitia NEPI Rockcastle atat in oras, unde detinem si centrul comercial Shopping Center Galati, cat si in regiune.
 
- Ce obiective aveti pe termen mediu si lung pe piata din Romania?
- Pe termen mediu si lung, strategia de extindere a NEPI Rockcastle se va concentra pe constructia de proiecte mixte, cum va fi si cel din Galati, in care ancora este constituita de centrul comercial, dar care vor avea si diferite alte componente, in principal dezvoltari rezidentiale. Un punct important pe agenda noastra locala ramane centrarea pe tot ceea ce inseamna inovatie, transformare digitala si noi tehnologii. Scopul nostru principal este sa raspundem nevoii clientilor finali, care isi doresc o experienta de cumparaturi omnichannel, si, concomitent, sa ne sprijinim chiriasii. In prezent, principalele provocari tin de majorarea costului utilitatilor, cauzata de inflatie si cresterea pretului energiei, care se traduc in cresteri de pret pentru consumatorul final si chirii mai ridicate in centrele comerciale si in parcurile de retail. Un alt motiv de ingrijorare este impactul contextului geopolitic asupra economiei la nivel regional si global. Pentru cresterile de costuri exista solutii prin care se poate reduce impactul. Ne vom adapta strategia in timp real, in functie de noile evolutii. Oportunitatile vizeaza dinamica buna a sectorului local de retail, care este intr-o etapa de crestere, dupa perioada dificila cauzata de pandemie. 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter