RO EN
Košík je prázdný

VALORIA: Ce va conta cel mai mult in anul 2021? Tendinte si previziuni relevante

Dincolo de planurile si scenariile pregatite de manageri, elementele esentiale pentru succes sunt si in acest an date de capacitatea de observare a noilor tendinte si de agilitatea in adaptarea la acestea. Pentru a sustine acest proces, specialistii de la Valoria fac o serie de recomandari managerilor de companii pentru a obtine rezultate sustenabile si a mentine rezilienta afacerilor, pe baza principalelor intrebari pe care si le pun directorii executivi in aceasta perioada.
 
Care a fost cea mai importanta transformare adusa de 2020?
Elena Badea (foto), Managing Director Valoria: "In 2020 multe companii au avut nevoie sa treaca o parte sau tot procesul de vanzare in mediul online. Acolo unde era inceputa, aceasta transformare a adus rezultate. Acolo unde rezistenta la schimbare tinea lucrurile pe lor, procesul a fost unul dificil si dureros. Totusi tendinta aceasta a adus multor companii un canal nou de vanzare care va ramane relevant si de acum incolo. Integrarea dintre marketing si vanzari este facilitata de tehnologie, iar acesta este un proces ireversibil. Pe de alta parte, in 2020 managerii au vazut pentru prima data care este valoarea pe care o aduce un brand de business puternic, bine construit. Consumatorii au ramas alaturi de bandurile care si-au comunicat mereu cu empatie, in mod transparent si autentic valorile si care au livrat sistematic peste asteptari promisiunea lor de valoare".
 
Managementul echipei
George Agafitei, Trainer & Coach, Valoria: "Echipele au avut parte de noi tipuri de interactiuni in mediul online in 2020. Provocarea pentru manageri a fost sa mentina nivelul de motivare si implicare a oamenilor in conditiile izolarii si muncii la distanta. Cel mai puternic instrument folosit, coachingul de echipa, s-a adaptat rapid ca modalitate de interactiune: de la preponderent fata-in-fata, catre exclusiv online. Managerii care a apelat la un coach extern pentru sesiuni de coaching de echipa au beneficiat de rezultate in planul moralului bun, al orientarii constructive spre actiune si adaptabilitatii. Totodata, continuturile, mai ales la sesiunile individuale, au fost legate de adaptarea la noile provocari, cu concentrare pe claritatea mesajului".
 
Imbunatatirea proceselor
Constantin Magdalina, Expert Tendinte si Tehnologii Emergente: "Imbunatatirile simple si treptat implementate, desi sunt inca necesare, nu mai sunt suficiente. Datorita evolutiei metodelor analitice, cum ar fi gestionarea experientei clientilor, tehnici precum cartografierea experientei consumatorilor si o multime de noi tehnologii digitale, cum ar fi process mining si automatizarea robotizata a proceselor (RPA), domeniul imbunatatirii proceselor s-a schimbat. Cele mai multe companii isi ajustau procesele ad-hoc sau la presiunea unor ineficiente majore. Acum procesul a fost necesar pentru a asigura eficienta obtinerii rezultatelor, agilitate si sustenabilitate".
 
Self-Leadership
Teodora Pohoata. Master NLP & Coach: "Excluzand provocarea sanitara majora cu care s-a confruntat intreaga lume, 2020 a fost un an in care s-au inregistrat progrese in multe domenii. Omenirea s-a mobilizat din foarte multe puncte de vedere si a avansat in procesul digitalizarii, dar si in procesele mai putin cuantificabile la nivel rational, insa care au cel mai mare impact emotional: pe multi dintre noi anul 2020 ne-a facut sa redevenim mai empatici si mai solidari. Toate acestea s-au transpus si in coaching, predilectia pentru revenirea la valorile esentiale fiind doar una dintre tendinte. Altele, la fel de prezente si importante, au fost: autocunoasterea, dorinta de a actiona pentru a deveni persoane din ce in ce mai bune, de a maximiza potentialul si resursele interioare etc.".
 
Ce previziuni ai pentru anul 2021? Ce e important sa stie managerii?
Marketing si vanzari
Elena Badea, Managing Director Valoria: "In 2021 cea mai importanta tendinta este cea de integrare dintre marketing si vanzari sau business development. Beneficiile acestui proces sunt multiple: lead generation, gestionarea eficienta a bugetelor, analiza datelor, personalizare etc. Recomandarea mea este ca strategia de marketing pentru acest an sa tina cont de aceasta tendinta si sa interconecteze cat mai eficient initiativele de marketing cu partea de lead generation si vanzari intr-un proces sustinut de tehnologie. Cele mai multe companii antreprenoriale au procese de vanzari potrivite mai ales pentru mediul offline si fac foarte putin marketing. Aceasta abordare va taxa masiv rezultatele obtinute in 2021 si trebuie schimbata deoarece comportamentele de cumparare omnichannel din B2B incep sa translateze gradual si spre B2B.
 
Managementul echipei
George Agafitei, Trainer & Coach: "In 2021 va reveni importanta coachingului de echipa. Oamenii au nevoie sa «simta» apartenenta, iar simpla participare le sedinte de lucru nu e suficienta. In plus, managerii au nevoie sa creasca angajamentul si sa stie ca se pot baza pe oamenii din echipa. In anumite situatii, se resimte un soi de tensiune intre colegi, care daca nu este adresata - si cea mai buna abordare pare a fi coachingul de echipa - risca sa fie «bagata sub pres» sau sa fie abordata cu indemnuri de tipul «inceteaza sa mai faci asta…». Evident ca sunt manageri care se pot descurca singuri, dar din ce in ce mai multi cer ajutorul unui coach pentru abilitatile de facilitare si o pozitionare neutra in raport cu membrii echipei. Cred ca munca la distanta a adus unele avantaje pe care managerii si oamenii din echipe nu vor sa le piarda, asa cum cred ca nu se va renunta total la a lucra in birouri - nu la fel ca inainte, dar in formula 3-2-2 sau alta similara. Oricum ar fi, «a lucra impreuna», «a colabora» capata noi valente pe care echipele performante vor si pot construi noi comportamente".
 
Imbunatatirea proceselor
Constantin Magdalina, Expert Tendinte si Tehnologii Emergente: "Pentru imbunatatirea continua a companiilor, tehnologia va fi adoptata pe o scara tot mai larga. Liderii recunosc ca orice lucru care elimina frictiunea din calea imbunatatirii performantei este de mare valoare. Comportamentul liderilor are un impact direct asupra realizarii obiectivelor strategice si a excelentei operationale. Acesta se va schimba de la incurajarea si sustinerea ideii de imbunatatire continua la angajarea proactiva in executarea imbunatatirii prin: conectarea muncii de imbunatatire la obiectivele strategice ale organizatiei, investitii in tehnologie de imbunatatire continua, comunicarea continua a valorii imbunatatirii, recunoasterea pentru contributiile angajatilor si dedicarea resurselor formarii continue a colegilor".
 
Self-Leadership
Teodora Pohoata. Master NLP & Coach: "Chiar daca in 2020 am facut pasi mari catre a ne ghida vietile dupa ordinea corecta «A FI-A FACE-A AVEA», este foarte important ca acest proces sa continue in 2021 si in urmatorii ani. Numai in acest mod noul model va putea fi insusit pe deplin la nivel mental, dar mai ales la nivel emotional. Iar pentru ca (mult) prea multi ani am trait mai ales dupa regula inversa, A AVEA-A FACE-A FI, s-ar putea ca noul proces sa fie unul de reasezare de lunga durata. Insa coachingul poate sa contribuie major la scurtarea semnificativa a acestei perioade, ajutand persoanele interesate de un ritm accelerat de transformare sa isi descopere cele mai bune solutii proprii pentru a deveni in cel mai scurt timp cele mai bune versiuni ale lor".

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter