RO EN
Košík je prázdný

SALINI Impregilo se implica in Progetto Italia pentru preluarea Astaldi

La data de 10 iulie 2019, Pietro Salini, CEO al Salini Impregilo, cea mai mare firma de constructii din Italia, a anuntat implicarea companiei pe care o controleaza in Progetto Italia – un plan menit sa sustina revigorarea industriei italiene de constructii, prin crearea unui „hub” important de profil. De fapt, dupa cum relateaza mass-media europene si din SUA, Progetto Italia ar putea ajuta Salini Impregilo sa preia Astaldi, dupa ce planul initial de achizitie a antreprenorului aflat in dificultate de plata depinde si in prezent de aprobarea Curtii de la Roma. Acest plan a presupus acordarea unui imprumut de la banca italiana de investitii Cassa Depositi e Prestiti, ai carei reprezentanti au solicitat insa oficialilor Salini sa elaboreze un alt plan, care sa permita preluarea si altor antreprenori importanti, aflati in insolventa, cum ar fi Condotte si Trevi Finanziaria Industriale. Astfel, institutia bancara si-a exprimat acordul de principiu, fata de planul mai extins, Progetto Italia, urmand sa acorde o finantare de aproximativ 250 de milioane de euro, insa insista sa desemneze cel putin cinci din cei 15 membri ai comitetului de conducere din cadrul acestui proiect.
„Cu Progetto Italia, dorim sa cream cel mai mare operator din industria italiana de constructii, reunind fortele a cel putin doua mari companii – cele mai importante din peninsula. Intreaga piata ar beneficia de economii de scara, pentru ca vom asigura continuitatea executiei proiectelor si finalizarea la timp a obiectivelor majore de infrastructura, ce sunt strategice pentru Italia”, a declarat Pietro Salini.
Liderul sindicatelor italiene de ramura, Barbara Cerutti, a subliniat in acest context ca, in cazul in care va fi implementat, „Progetto Italia ar putea fi un pas important inainte, in vederea cresterii competitivitatii companiilor italiene, mai ales pe plan international, insa, desi acesta este un bun inceput, nu reprezinta chiar solutia finala”, in timp ce prof. Filippo Monge, de la Universitatea din Torino, a aratat ca Progetto Italia reprezinta o etapa necesara pentru crearea unui campion national unic pe piata de constructii, care sa fie capabil sa concureze pe plan global, deoarece, oricum, primii zece mari antreprenori din Italia realizeaza 70% din cifra de afaceri realizand lucrari in afara granitelor tarii.
Raspuns posibil in 2020 pentru oferta initiala de preluare
In ceea ce priveste oferta initiala de preluare a Astaldi, Pietro Salini a explicat anterior ca o eventuala decizie in justitie asupra planului stabilit la inceput, care ar permite finalizarea tranzactiei potentiale, nu poate fi data mai devreme de primul semestru din anul 2020, astfel incat, cel mai probabil, se vor identifica alte solutii. Intre timp, in iunie a.c., Salini Impregilo s-a reinscris ca firma membra a asociatiei italiene a antreprenorilor de constructii - Associazione Nazionale Costruttori Edili (ANCE), deoarece „doreste sa colaboreze cu alti operatori ai pietei de profil, care au know-how-ul, expertiza manageriala si viziunea strategica de a ajuta la relansarea sectorului italian de infrastructura”, mai ales ca acest segment este considerat a fi strategic. Piata de infrastructura din Italia a fost evaluata recent la circa 160 miliarde euro (cifre de afaceri combinate ale firmelor specializate) si reuneste peste un milion de lucratori, punctele slabe fiind blocarea intr-o criza economico-financiara si gradul foarte mare de fragmentare. Actualmente, proiectele (temporar) blocate valoreaza 36 miliarde euro si, daca acestea se reiau, ar putea fi create cel putin 500.000 de noi locuri de munca, adaugandu-se trei miliarde euro in fiecare an la PIB-ul Italiei pentru fiecare un miliard de euro in investitii.
Revenind la problemele Astaldi, o preluare cat mai urgenta, sub orice forma, de catre Salini Impregilo ar limita pierderea multor proiecte majore, derulate pe plan international, cu care se confrunta antreprenorul italian ce a cerut protectie Curtii de la Roma, sub forma unui concordat preventiv. Astfel, pe piata din SUA, Astaldi a pierdut deja proiecte majore derulate in Florida si Alabama, precum, de exemplu, Mobile River Bridge Group, asa cum anunta mass-media americane. Insa, se presupune ca multe proiecte vor fi recastigate sau relansate, dupa ce, in calitate de lider al grupului de antreprenori si banci de investitii Progetto Italia, Salini Impregilo ar putea prelua 65% din actiunile Astaldi, cheltuind suplimentar cel putin 288 milioane de euro pentru a onora macar o parte din datoriile stringente ale Astaldi. Pana la sfarsitul lunii iulie a.c., se va decide soarta Progetto Italia, entitate bazata pe recapitalizarea Salini Impregilo cu o suma minima de 600 milioane de euro.
Potrivit mass-media din SUA, managementul ambelor firme – Salini Impregilo si Astaldi – a refuzat sa comenteze rolul pe care il au in Progetto Italia sau ce efecte va avea aceasta entitate asupra planului actual de restructurare a debitului, propus de Astaldi si care se afla acum in analiza Curtii de la Roma si a altor instante competente. Desi, dupa declararea concordatului preventiv, Astaldi a reusit sa mai castige un contract important (cu o valoare de 608 milioane de euro) pentru o cale ferata de mare capacitate in Italia (intre Neapole si Bari, cu o lungime de 18,7 km), pe plan international situatia companiei este dificila. Instabilitatea politico-economica din Venezuela si alte tari latino-americane a erodat cifra de afaceri a companiei si, in pofida faptului ca a primit un credit-punte de 86 milioane USD, de la Fortress Investment Group of New York, subsidiara din SUA a Astaldi a fost nevoita sa abandoneze proiectele neterminate de infrastructura de transport din Florida, in timp ce in Alabama, pentru constructia podului administrat de Mobile River Bridge Group, a fost pur si simplu inlocuita cu FCC Construcción, aspect confirmat de autoritatile statale - Alabama Dept. of Transportation. Si in Canada, subsidiara Astaldi se confrunta cu probleme in ceea ce priveste rolul sau in proiectul centralei hidroelectrice Muskrat Falls, cu o valoare de 1,1 miliarde USD. In acest caz, clientul - Nalcor Energy – pur si simplu a concediat Astaldi, invocand o serie de probleme privind lucrarile de constructie si depasirea bugetului alocat, ceea ce face deja subiectul unei anchete guvernamentale.
Clarificari ale Astaldi, furnizate Curtii de la Roma
In cea mai recenta notificare pe care, ca firma aflata in procedura de concordat preventiv, este obligata sa o publice, Astaldi SpA informeaza, prin intermediul lui Paolo Amato (desemnat la finele lunii mai a.c. drept Chief Restructuring Officer - CRO), ca, in contextul incercarilor de intelegere cu creditorii, analizate de Curtea de la Roma, a depus la aceeasi instanta o nota destinata sa furnizeze toate clarificarile solicitate de judecatori, prin decizia din 19 aprilie 2019, ilustrand astfel diversele solutii pe care antreprenorul le-a constatat cu privire la problemele ridicate de o astfel de decizie a tribunalului specializat. De asemenea, a fost prezentata o actualizare a planului de redresare cu propunerile adresate creditorilor si cu avizul expertului procedural, pentru a tine seama, pe de o parte, de aspectele evidentiate de Curtea de la Roma insasi, iar pe de alta parte, de evenimentele care au avut loc dupa depunerea, la 14 februarie 2019, a planului initial de redresare, in baza principiului continuitatii activitatii, in conformitate cu articolele 161 si 186 bis din RD 267/1942, cu modificarile si completarile ulterioare.
In special, prin nota depusa la 19 iunie 2019, societatea a furnizat Curtii de la Roma mai multe detalii privind anumite etape tehnice, legate, printre altele, de modalitatile de separare a activelor destinate satisfacerii creantelor negarantate ale creditorilor si a furnizat detalii privind tranzactiile care vor duce la subscrierea pentru majorarea capitalului social al Astaldi. In plus, la data de 18 iunie 2019, societatea a primit de la Salini Impregilo SpA confirmarea oficiala a interesului acestei companii de a continua tranzactia destinata consolidarii financiare si economice a Astaldi, inclusiv dupa actualizarea planului de redresare ce va fi analizat de Curtea de la Roma, in contextul lansarii Progetto Italia.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter