RO EN
Košík je prázdný

HORVATH: Oameni sunt esentiali pentru viabilitatea afacerii in epoca automatizarii

De-a lungul a 15 ani de activitate pe piata din Romania, compania de consultanta in management, Horvath & Partners, a derulat mai mult de 300 de proiecte, in valoare de circa 64 milioane de euro. Bilantul a fost prilejuit de aniversarea recenta a biroului local al companiei, care a fost infiintat in noiembrie 2005. Reprezentantii Horvath & Partners considera ca principalele trei tendinte care se vor materializa in urmatorii doi ani, la nivelul mediului de business, sunt: (1) accelerarea transformarii digitale, cresterea continua si vertiginoasa a canalelor online de vanzare si accentuarea imbunatatirii experientei clientilor; (2) concentrarea organizatiilor pe sporirea capacitatii de inovare si a investitiilor in tehnologii ecologice; si (3) concentrarea pe actiuni concrete de sustenabilitate, cu precadere in sectoarele: energetic, transporturi, agricol si industrial.
Compania ofera servicii de consultanta atat in proiecte de marime mica si medie, cu valori in jurul a 50.000 euro, cat si pentru proiecte transformationale ample, care pot depasi 2-3 milioane de euro.
„Acesti 15 ani de activitate pe piata locala au reprezentat o calatorie extraordinara pentru noi. Cu toate ca decizia de a deschide biroul local a fost strans legata de proiectul de integrare post-fuziune a Petrom, un alt motiv a fost pozitionarea foarte buna a tarii in regiune. In plus, Romania se indrepta in acea perioada spre aderarea la Uniunea Europeana, care avea sa ofere peisajului de afaceri al tarii o noua fereastra de oportunitati si un potential de dezvoltare important”, a declarat Kurt Weber, Director General al Horvath & Partners Romania.
De-a lungul timpului, biroul din Bucuresti s-a transformat intr-un adevarat hub regional, de unde au fost schitate si implementate proiecte in Republica Moldova, Serbia, Croatia si intreaga zona balcanica. Pe langa aportul adus in proiectele derulate in Germania, consultantii biroului din Bucuresti au contribuit substantial in dezvoltarea grupului, in special a birourilor din SUA si Orientul Mijlociu. „Sunt constient ca nu am fi reusit nimic fara echipa locala, formata din peste 30 de consultanti, precum si de cei 50 de colegi din birourile internationale, care ne-au oferit sprijin si know-how in acest deceniu si jumatate de activitate. Am fost martori la transformarea si maturizarea mediului de business local, la schimbarea perceptiei fata de serviciile de consultanta si la doua momente majore de cumpana, din punct de vedere economic: 2008 si 2020”, a adaugat Weber.
De la infiintare si pana in prezent, biroul din Romania al Horvath & Partners a derulat proiecte locale si regionale in cadrul unei game largi de specialitati precum: reproiectarea modelului de afaceri si sustinerea transformarii organizationale in sectorul upstream al industriei de petrol si gaze, transformarea modelului de afaceri prin proiecte de externalizare, management al proceselor si S/4HANA, managementul resurselor umane, implementarea de solutii de planificare, elaborarea de planuri de afaceri pentru investitii si segmente noi de piata etc.
Reprezentantii companiei considera ca mediul de afaceri autohton a facut progrese notabile in cei 15 ani de la infiintarea biroului local. „Una dintre realizarile majore pe care le-am observat este cresterea nivelului de competitivitate a principalilor jucatori din acelasi domeniu de activitate. Companiile au realizat ca un factor important pentru a progresa este sa ai o concurenta puternica, care sa-ti stimuleze dezvoltarea, sa inovezi, sa iti imbunatatesti performantele permanent. Un alt element pozitiv este concentrarea pe nevoile clientilor si adaptarea serviciilor si produselor, in functie de acest factor. Un semnal clar de maturizare este si implementarea indicatorilor de performanta in toate industriile, precum si adoptarea solutiilor de digitalizare cum sunt Inteligenta Artificiala sau RPA-ul. Nu in ultimul rand, organizatiile au invatat sa atraga, sa creasca si sa-si pastreze mult mai bine oamenii, chiar daca acesta este un sector unde mai este mult loc de evolutie. Cred ca factorul uman, in special in plina epoca a automatizarilor, este vital pentru sanatatea unei afaceri”, a mai punctat Directorul General al Horvath & Partners.
Reprezentantul companiei considera ca Romania traverseaza o perioada care pune bazele dezvoltarii pe termen mediu si lung, deoarece la nivelul Uniunii Europene se defineste cel mai mare buget multianual de pana acum pentru programul de redresare economica NextGenerationEU, in perioada 2021-2027, si planul de relansare economica post-pandemie. Prin European Green Deal au fost definite tintele cele mai ambitioase de transformari climatice. Toate aceste mecanisme si instrumente de finantare vor putea fi atrase in mod eficient cu proiecte fezabile din punct de vedere economic pentru intregi comunitati si ecosisteme de afaceri. “Pentru conceperea si implementarea unor astfel de proiecte oferim solutii atat in sectorul public cat si in cel privat, prin competentele si experienta dovedita in tari care au trecut prin etape similare, in ultimii 2-5 ani. Suntem pregatiti sa sprijinim beneficiarii si investitorii in marile proiecte care vor pregati si contribui la transformarea economia Romaniei. Mediul local de business a facut pasi importanti in directia dezvoltarii si am putut observa acest lucru foarte bine, dat fiind ca noi colaboram indeaproape cu birourile internationale ale Horvath & Partners, avem consultanti romani care deruleaza proiecte pentru clienti din strainatate si invers, iar acest lucru ne ajuta sa luam pulsul permanent si corect”, a conchis Kurt Weber.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter