Dupa un an 2021 in care companiile si-au axat promovarea online pe campanii de Google Ads si Social Media Ads, pentru anul 2022 brandurile sunt orientate catre abordari integrate, arata un studiu al companiei de digital marketing Gun Media, realizat pe un esantion de 100 de clienti din portofoliul sau.
Gun Media este agentie partenera Google din 2013, iar in 2022 se claseaza in top 3% parteneri Google in Romania. Din 2020 a devenit si Facebook Marketing Partner.
In 2021, bugetele pe care companiile cuprinse in studiu le-au alocat pentru campaniile PPC au fost de aproximativ 2.5 mil EUR, 57% mergand catre campaniile de Google Ads si 43% catre Social Media Ads.
Tendintele pentru 2022 rezultate din studiu indica faptul ca brandurile vor avea o abordare mai complexa in promovare, optand pentru noi canale, si vor pune mai mult accent pe crearea de continut personalizat, inclusiv pe platforme precum TikTok.
„Daca in 2021 companiile s-au concentrat asupra unor campanii care sa vizeze in principal cresterea vanzarilor, investind in campanii PPC, anul acesta orientarea firmelor este catre abordari integrate ale campaniilor si pe oferirea unor solutii complexe de promovare, de la strategie, la audit, content marketing si campanii PPC pe o varietate de platforme. Pentru a ne conforma tendintelor, lucram constant la modul in care ne desfasuram activitatea in agentie. Inainte eram organizati pe departamente specifice de Google Ads si Social Media. Acum toti specialistii pot gestiona proiecte complexe cu o abordare macro a promovarii, fara sa se limiteze la anumite platforme" spune Robert Trandafir, co-fondator Gun Media.
Cresterea si diversificarea necesitatilor de promovare online a generat schimbari si la nivelul Gun Media, compania desfasurand, in 2021, procese ample de recrutare si traininguri pentru uniformizarea modului de lucru si consolidarea metodologiilor care si-au dovedit eficienta in timp. Anul trecut, agentia aproape si-a dublat numarul de angajati, ajungand in acest moment la 15 specialisti. Tot in 2021, Gun Media creat un departament de content dedicat, ca prim pas al dorintei de a deveni o agentie One Stop pentru servicii de marketing online.
„Totul a inceput in 2013 cu Ana si Florin, agentia numindu-se Hotspot Online. Focusul era exclusiv pe campanii de Google ADS. Eu incepusem o alta mica agentie de SEO si content. Ulterior, s-au aliniat lucrurile si am ajuns sa fuzionam, pastrand brandul Gun. Am inceput astfel sa oferim o paleta variata de servicii precum PPC, Social Media si SEO", spune Robert Trandafir, co-fondator Gun Media.
Din 2017, din momentul fuziunii dintre Gun Media si Hotspot Online, agentia inregistreaza cresteri anuale ale cifrei de afaceri de 25-30%. Cresterea sustinuta reflecta atat dezvoltarea portofoliului de clienti, dar si a bugetelor gestionate de agentie. In acest moment, agentia detine in portofoliul sau clienti atat din segmentul e-commerce, cat si site-uri de prezentare.