RO EN
Košík je prázdný

Family Offices, obligate la adaptare pentru a se pune la adapost de „furtuna perfecta”

Birourile unifamiliale, acele organizatii private care gestioneaza activele unui business de familie si se ocupa de continuitatea lui, vor fi obligate sa isi accelereze eforturile de adaptare si de transformare a strategiei si operatiunilor, pentru a putea interveni cat mai rapid si a solutiona problemele ce pot aparea din zona legislativa sau economica, geopolitica sau a schimbarilor tehnologice - se arata in cel mai recent studiu global EY - Single Family Office. Studiul mentioneaza trei puncte de atentie pentru acest tip de organizatii: masurarea performantei non-financiare, asigurarea unui plan pentru gestionarea atacurilor cibernetice si anticiparea problemelor fiscale ale muncii de la distanta.
„Peisajul fiscal global se transforma, dincolo de tot ceea ce stiam pana acum. Guvernele din intreaga lume, constranse de evolutiile economice din ultimii doi ani, s-au vazut si mai presate sa caute noi surse de venituri. Dincolo de implicatiile uriase care decurg din reforma fiscala globala ce se afla in curs, birourile unifamililale trebuie, de asemenea, sa tina pasul cu miscarile tot mai rapide ale autoritatilor fiscale catre digitalizare, problemele de sustenabilitate fiscala si consecintele fiscale ale lucrului la distanta”, spune Corina Mindoiu, Partener Asociat, Impozit pe venit si contribuţii sociale, EY Romania.
„Cum, in Romania, multe business-uri de familie fac trecerea catre generatia urmatoare, existenta unor organizatii ca Family Office ar putea sa ajute afacerile de familie sa navigheze prin aceste momente impredictibile. Suntem in fata furtunii perfecte - o combinatie de perturbari strategice, tehnologice, de reglementare si operationale fara precedent. De aceea, orice mana de ajutor este binevenita pentru afacerile de familie”, a mai precizat Mindoiu.
 
Noi indicatori de performanta
Un subiect fierbinte in randul multor familii si al Family Office, arata studiul EY Global, provine din greutatea practica a extinderii definitiei valorii si a scopului business-ului dincolo de indicatorii traditionali de performanta, incluzand criteriile de mediu, cele sociale si de guvernanta (ESG) si masurand impactul asupra capitalului uman, comunitatilor, clientilor si partilor interesate. Astfel, desi 83% dintre respondenti sunt de parere ca urmarirea valorilor non-financiare conteaza, doar 30% dintre respondenti chiar masoara performanta pe alte criterii decat cele financiare obisnuite.
Sondajul mai arata ca Single Family Office se confrunta cu o presiune in crestere pentru imbunatatirea acestei performante: 5% dintre respondenti invoca presiunea din partea consumatorilor, 34% arata catre influenta tot mai mare a generatiei Z, 32% evidentiaza actiunile intreprinse de concurenti si 28% spun ca au fost stimulati de aparitia unei noi reglementari privind declararea non-financiara si climatica. Dar, mai arata studiul, extinderea dincolo de masurile financiare traditionale aduce beneficii: 58% dintre respondentii birouri unifamiliale care monitorizeaza valorile non-financiare intr-o masura semnificativa au rezultate peste asteptari - o proportie mult mai mare decat a celor care nu le masoara.
In general, respondentii SFO iau masuri pentru a urmari strategii mai diverse si cadre de guvernanta robuste pentru a se asigura ca ambitiile lor sunt indeplinite. In domeniul responsabilitatii sociale, 44% dintre respondentii birouri unifamiliale spun ca acum exclud in mod activ investitiile care intra in conflict cu etica si valorile lor. Acelasi numar de respondenti intentioneaza sa faca investitii sociale sau de mediu in urmatoarele 12 luni.
 
Cresterea transparentei, motiv de preocupare
Studiul arata ca birourile unifamiliale sunt preocupate de numarul in crestere al raportarilor si de viteza introducerii noilor modificari. Astfel, 53% dintre respondenti sunt ingrijorati de cresterea cerintelor privind transparenta globala si schimbul de informatii, in timp ce 48% spun ca sunt afectati de complexitatea tot mai mare a conformitatii fiscale transfrontaliere, iar 46% noteaza ingrijorarea cu privire la cresterea incertitudinii de reglementare ca urmare a pandemiei Covid19. In special, avand in vedere ca multi membri ai business-ului de familiei calatoresc in mod regulat peste granite, 72% dintre birourile unifamiliale sunt ingrijorate de potentialele implicatii fiscale ale muncii la distanta.
Intrucat jurisdictiile din intreaga lume folosesc din ce in ce mai mult politica fiscala si initiativele de transparenta pentru a aborda probleme mai ample de politica economica si sociala, studiul examineaza masura in care birourile unifamiliale sunt pregatite sa se transforme. Studiul dezvaluie ca 64% dintre respondenti nu sunt increzatori ca operatiunile lor fiscale sunt performante, respondentii indicand probleme legate de procese, oameni, tehnologie, managementul costurilor si monitorizarea riscurilor.
 
Imbunatatirea securitatii cibernetice si planificarea incidentelor, o urgenta
Examinand abordarea birourilor unifamiliale cu privire la digitalizare si securitate, studiul arata ca 74% dintre respondenti s-au confruntat cu o incalcare cibernetica in ultimii ani, totusi 72% nu au un plan pentru incidente cibernetice, iar 61% nu au procese in vigoare pentru a detecta incalcarile, lasandu-i expusi unor viitoare atacuri. Privind in perspectiva, insa, 81% dintre respondenti intentioneaza sa ia masuri, indicand ca vor investi in trei sau mai multe tehnologii digitale in urmatorii doi ani. Intrebati despre managementul mai larg al riscurilor, doar 49% dintre respondentii SFO spun ca sunt increzatori ca au in vigoare procesele necesare pentru a identifica riscurile la orizont, in timp ce 31% recunosc ca deciziile cu privire la riscurile cu care se confrunta organizatiile lor nu sunt luate la cele mai inalte niveluri.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter