RO EN
Košík je prázdný

COFACE lanseaza EasyLiner, pentru asigurarea creditelor comerciale ale IMM-urilor

Coface, furnizor de servicii integrate de management al riscului de credit, marcheaza 15 ani de la lansarea diviziei de asigurare de credit comercial pe piata din Romania. In acest context, compania lanseaza EasyLiner, produs de asigurare dedicat IMM-urilor adaptat la noile cerinte din piata. Coface continua astfel sa sprijine companiile in dezvoltarea lor.
 
Evolutia creditarii companiilor si a termenelor de plata
Finantarea prin creditare comerciala (achizitii de la furnizori cu plata la termen) ramane modalitatea principala de finantare a companiilor romanesti, creditele comerciale reprezentand per total in economie de 3,5 ori mai mult decat creditele bancare. Soldul creantelor comerciale este, de asemenea, in continua crestere, spre exemplu in 2020 consolidat pe economie, acesta a ajuns la valoarea de 430 miliarde RON, in crestere cu 38 miliarde RON fata de anul precedent in timp ce soldul creditelor bancare a ajuns la 123 mld. RON, cresterea fata de anul precedent fiind de 6 miliarde RON. Practic, pentru cresterea de 38 miliarde RON a creantelor comerciale finantarea prin creditare bancare a acoperit doar 6 miliarde (cca 15%), diferenta de 32 miliarde RON (85% din crestere) fiind, prin urmare, acoperita de creditare.
Totodata, analistii Coface Romania au observat in ultimii ani o crestere constanta a termenului mediu de incasare a creantelor comerciale: in 2020 consolidat la nivel de economie, termenul mediu de plata a facturilor catre furnizori a ajuns la 117 zile, dublu fata de acum 10 ani. Acest lucru s-a reflectat si in durata medie de incasare, care s-a dublat la randul ei.
 
Solutii de asigurare pentru IMM-uri
Cu o experienta de 25 de ani pe piata locala si 15 ani pe segmentul asigurarilor de credit comercial, Coface Romania vine in sprijinul companiilor cu solutii complexe de management al riscului de credit. Lansarea EasyLiner, produs de asigurare destinat IMM-urilor, vine intr-un context marcat de numeroase provocari economice si din dorinta de a contribui la protejarea mediului de business. Transferul riscului de neincasare a creantelor comerciale, preluarea activitatii de colectare a creantelor in caz de intarzieri de plata, evaluarea si monitorizarea riscului de neincasare in raport cu clientii, posibilitatea de a cesiona dreptul de despagubire catre o banca finantatoare sunt cateva dintre beneficiile acestei solutii de protejare a lichiditatii companiilor.
„Credem ca schimburile comerciale intre companii raman un vector esential pentru economie. In acest sens ne propunem sa fim alaturi de intreprinderi in a facilita aceste schimburi comerciale prin serviciile de management de credit pe care le oferim, asigurarea creantelor impotriva riscului de neincasare ramanand produsul nostru de baza. Ne propunem sa ne consolidam pozitia de market leader pe acest segment, dar si pe cea de „provider of choice”, pentru companiile din Romania”, a declarat Alina Popa, Commercial Director Coface Romania.
„Vom continua sa raspundem nevoilor clientilor nostri, fie ca sunt companii mari, multinationale sau IMM-uri, prin produse dedicate, conectate cu realitatea pietei. Credem ca modul in care ne adresam clientilor nostri, agilitatea, flexibilitatea si orientarea catre gasirea de solutii eficiente ne-au diferentiat de-a lungul anilor ca asigurator de top. Ramanem receptivi la nevoile in continua schimbare si deschisi catre inovare. In acest sens am lansat in anul 2021 linia de asigurari de garantii; astfel valorificam know-how-ul si expertiza deja acumulate pe partea de evaluare companii intr-o noua directie utila si necesara companiilor romanesti”, a adaugat Eugen Anicescu, Country Manager, Coface Romania.
In cei 15 ani de activitate pe zona de asigurare de credit comercial, Coface a gestionat peste 14.000 de cazuri de colectare (recuperare creante si despagubiri) pentru peste 1.800 de clienti. In prezent, compania deserveste companii din toata tara cu ajutorul echipelor de specialisti localizate in birourile din Bucuresti, Cluj-Napoca si Timisoara.
 
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter