RO EN
Košík je prázdný

CCIFER: Investitiile franceze in Romania au depasit nivelul de 10 miliarde de euro

Investitiile franceze in Romania se ridicau, in 2022, la valoarea de 10,5 miliarde de euro, iar comertul bilateral franco-roman insuma 10,7 miliarde de euro, a declarat, miercuri, Adriana Record, directoare executiva a Camerei de Comert, Industrie si Agricultura Franceza din Romania (CCIFER), cu ocazia lansarii campaniei internationale "Marque France/Marca Franta", potrivit Agerpres.
"Cel putin unul din trei start-up-uri are un birou de reprezentare in afara Frantei. Reflexul global face parte din ADN-ul antreprenorilor francezi care asociaza reusita, excelenta, inovatia si curajul. De ce are alege o companie romaneasca sa investeasca in Franta? In primul rand, pentru argumentele de business. Cele mai importante sunt legate de stimulente pentru inovatie, cercetare si dezvoltare, precum creditul de importuri si programele de accelerare. Peste 54 de miliarde de euro au fost alocate in 2021 pentru sustinerea filierelor ecologice si digitale, finantand investitiile din faza de cercetare pana la cea de industrializare. Un alt argument este dinamica economica puternica, pe sectoare cu valoare adaugata, precum turismul, gastronomia, industriile creative, auto, digital, inteligenta artificiala, dinamica bazata pe talente si pe competente", a spus Adriana Record, intr-o conferinta de presa.
Aceasta sustine ca un al doilea motiv pentru care o companie romaneasca ar investi in Franta este increderea ca va reusi.
"Aceasta incredere vine in primul rand prin abordarea solida intr-un parteneriat economic franco-roman stabil, bazat pe 4.200 de companii cu capital francez prezente in Romania, 30 de ani de prezenta continua a investitiilor in toate domeniile de activitate si o modificare de paradigma investitionala, o tranzitie a modelului de business de la low-cost catre valoare adaugata. In 2022, investitiile franceze in Romania se ridicau la 10,5 miliarde de euro, iar comertul bilateral la 10,7 miliarde, facand din Franta unul dintre principalii parteneri economici ai Romaniei", a spus Record, intr-o conferinta de presa.
Potrivit sursei citate, companiile romanesti au posibilitatea sa acceada la o piata globala, in urma integrarii in ecosistemul de business francez.
"Aceasta colaborare a generat un impact major pentru companiile romanesti, pregatindu-le ca, la randul lor, sa acceada la o piata globala. In primul rand, efortul de integrare locala al marilor investitori din industrie a condus la dezvoltarea lanturilor de furnizori. Aveti exemplu Dacia care prin campania "Produs in Romania" a vizat identificarea de producatori locali de componente si subcomponente ca alternativa ale furnizori internationali. Aceasta integrare a dus la cresterea competentelor companiilor romanesti si la diversificarea portofoliilor de clienti, la cresterea apetitului pentru inovare si dezvoltare si a contribuit la obiectivul comun de recentrare economica Europa, reducand astfel dependenta de Asia. In cele peste 120 de filiere francofone care merg de la studii tehnice, juridice pana la management, companiile romanesti gasesc tinere talente atrase de o experienta internationala si pleaca in piata franceza fara bariere turistice. Pe scurt, companiile romanesti au avut sansa de a invata si de a creste alaturi de partenerii lor francezi din Romania si astazi au oportunitatea de a aplica aceasta experienta in abordarea unei piete mature", a mentionat reprezentanta CCIFER.
Aceasta a adaugat ca Franta este cea mai atractiva tara pentru investitii din Europa, pentru al patrulea an consecutiv.
"Al treilea motiv pentru care o companie romaneasca ar investi in Franta este aspiratia ca va juca intr-o liga de excelenta. Franta este cea mai atractiva tara pentru investitii din Europa pentru al patrulea an consecutiv si peste 9.000 de companii au ales, in ultimii cinci ani, astfel de investitii. Companiile romanesti sunt din ce in ce mai recunoscute pentru valoarea adaugata in sectoare precum industria sau serviciile informatice. Exista un ecosistem care ajuta sa reuseasca in aceasta aventura de business. In 2021, Franta era a saptea destinatie de investitii pentru companiile romanesti", a afirmat Adriana Record.
Ambasada Frantei in Romania a organizat, miercuri, o conferinta de presa cu ocazia lansarii campaniei internationale "Marque France/Marca Franta".
Aceasta initiativa, care mobilizeaza intreaga retea diplomatica franceza, pune in evidenta atuurile tarii in materie de dinamism industrial si economic, de potential de inovare si de vitalitate culturala si artistica, astfel incat investitorii si talentele din intreaga lume sa isi implineasca visele in Franta si cu ajutorul Frantei.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter