RO EN
Košík je prázdný

WILO: Urbanizarea, schimbarile climatice si criza energetica contureaza viitorul lumii

Megatrendurile sunt procese globale care schimba treptat lumea in care traim, afectand toate nivelurile societatii si influentand luarea deciziilor politice si economice, precum si viata fiecaruia dintre noi. Wilo, producator de top in domeniul pompelor si sistemelor de pompare inalt tehnologizate, a identificat cinci megatrenduri in cadrul planificarii sale strategice pe termen lung.
”In calitate de grup multinational cu locatii in intreaga lume, pionier in tehnologie, Wilo este mereu cu un pas inainte, pentru a raspunde activ la cele mai mari provocari ale lumii de astazi si a veni cu solutii sustenabile pentru lumea de maine”, a spus Mariana Corlaci, Marketing Manager Wilo Romania.
 
Iata principalele megatrenduri care contureaza viitorul:
1. Urbanizarea
Stim ca urbanizarea este o migrare a populatiei din mediul rural in cel urban, insa termenul cuprinde si modurile in care societatea se adapteaza la schimbarile produse de extinderea oraselor. In urmatorii ani, urbanizarea va duce la dezvoltarea fizica a zonelor urbane si la aparitia unui numar tot mai mare de megaorase cu peste zece milioane de locuitori. Mai sus, mai repede, mai departe – in acest mod se rezuma tendinta actuala in ceea ce priveste dezvoltarea urbana.
Pe masura ce cresc orasele, creste si cererea de resurse in aceste zone in plina expansiune. La capitolul apa, este peconizat ca urbanizarea sa duca la cresterea cererii globale cu 104 miliarde m³ incepand cu anul 2025.
Astfel, sunt necesare solutii durabile pentru a satisface nevoile populatiei globale, conservand in acelasi timp resursele naturale pentru viitor. Avand in portofoliu produse de o eficienta maxima si asumandu-si rolul de furnizor de servicii complete si personalizate in managementul apei, Wilo s-a adaptat la acest megatrend in asa fel incat va putea asigura si in viitor alimentarea cu apa in orasele moderne si in zonele urbane inteligente in viitor.
 
2. Deficitul de apa
Potrivit Raportului Mondial al Apei realizat de Organizatia Natiunilor Unite, aproximativ 5 miliarde de oameni vor fi expusi riscului de lipsa de apa pana in 2050. Deficitul de apa se refera aici la lipsa alimentarii cu apa, fiind calculat ca raport dintre consumul de apa potabila si alimentarea cu apa disponibila.
Potrivit tendintelor actuale, consumul si cererea de apa sunt in crestere la nivel mondial. Cu toate acestea, mai mult de 97% din toata apa de pe Pamant este sarata, resursele de apa dulce fiind extrem de limitate sau greu accesibile. In plus, perioadele lungi fara ploi, secetele si valurile agresive de caldura agraveaza si mai mult situatia aprovizionarii in unele locuri.
Prin urmare, utilizarea responsabila a apei este la fel de esentiala pentru supravietuire ca accesul universal la apa curata. Fiind o parte integranta a strategiei sale de sustenabilitate, Wilo constientizeaza aceasta responsabilitate de zeci de ani. In acest sens, obiectivul companiei este ca apa sa se miste eficient si in siguranta. De aceea, Wilo dezvolta permanent solutii inovatoare si durabile pentru a obtine, stoca si furniza aceasta resursa atat de valoroasa.
 
3. Globalizarea 2.0
Prin definitie, globalizarea traditionala este un proces prin care pietele, societatile si culturile nationale si regionale cresc impreuna intr-o retea universala de comert, comunicatii, migratie si transport. Ca urmare a acestui megatrend, economia mondiala este in continua schimbare si devine tot mai interconectata, mai complexa si mai competitiva. Pe de alta parte, pietele sunt din ce in ce mai volatile, echilibrul de putere se schimba, incep sa devina evidente anumite procese de destabilizare, iar amenintarea deconectarii planeaza asupra lumii ca un nor intunecat: cooperarea internationala este in declin, aliantele se destrama, puntile economice dintre natiuni sunt daramate.
Deconectarea este una dintre cele mai mari provocari de business din timpurile noastre, afectand economia si societatea deopotriva si necesitand actiuni antreprenoriale ferme. Wilo abordeaza aceste schimbari extinzandu-si prezenta globala, construind punti, sporindu-si flexibilitatea si impulsionand in mod durabil cresterea companiei. Abordarea de tip regiune cu regiune permite derularea de actiuni locale pe piete bine delimitate, sediile din Germania, SUA si China permit ca raspunsurile la nevoile fiecarei regiuni sa fie prompte, iar unitatile de productie din intreaga lume permit adaptarea produselor la cerintele specifice ale oamenilor care le folosesc la nivel local.
 
4. Schimbarea climei
Schimbarile climatice, care au fost evidente in modelele meteorologice globale si regionale de la mijlocul pana la sfarsitul secolului al XX-lea, sunt atribuite in principal nivelurilor crescute de dioxid de carbon din atmosfera, din cauza utilizarii combustibililor fosili. Emisiile globale de CO₂ continua sa creasca, atragand dupa ele si cresterea temperaturilor globale. Diferitele modele de calcul dezvoltate de catre cercetatorii in climatologie descriu o imagine infricosatoare.
Un lucru este clar: trebuie sa actionam acum daca dorim sa ne pastram planeta locuibila pentru generatiile viitoare. Cu produsele inovatoare Wilo, eficiente din punct de vedere energetic, compania doreste sa contribuie la reducerea emisiilor poluante si, prin urmare, sa opreasca sau cel putin sa reduca semnificativ impactul acestui megatrend. In calitate de castigator al Premiului German pentru Sustenabilitate si unul dintre cei cincizeci de lideri globali in domeniul sustenabilitatii, compania este deschizatoare de drumuri in ceea ce priveste standardele pentru antreprenoriatul responsabil.
 
5. Criza energetica
Cresterea cererii de energie pe de o parte, si rata limitata de productie de combustibil pe de alta parte, au creat o penurie globala de energie, acest lucru cauzand o blocare in procesul de ofertare si, inevitabil, o crestere a preturilor la energie.
Rezervele de combustibili fosili sunt limitate, ceea ce inseamna ca mixul energetic trebuie sa evolueze in favoarea unor forme fluctuante de energie, cum ar fi vantul, apa si soarele. Evolutiile globale actuale au demonstrat in mod clar cat este de important sa facem acest pas. Wilo se concentreaza pe dezvoltarea de produse eficiente din punct de vedere energetic, retele inteligente si energii regenerabile in abordarea deficitului energetic. Acest obiectiv include si dezvoltarea de noi solutii tehnologice, cum ar fi hidrogenul verde.
 
Provocari transformate in oportunitati, iar oportunitatile in solutii
”In intreaga lume au loc schimbari fundamentale. Economiile emergente vor depasi in curand puterile industriale traditionale. Acest lucru merge mana in mana cu dezvoltarea masiva a clasei de mijloc la nivel mondial si a puterii acesteia de cumparare, cu intensificarea concurentei pentru materii prime si resurse. Gospodariile private, industria si agricultura necesita din ce in ce mai multa apa dulce. Toate aceste evolutii creeaza un potential enorm pentru Wilo, o companie care vede procesele de schimbare globala ca pe o oportunitate de a transforma lumea in bine si de a face viata oamenilor mai usoara”, a mai spus Mariana Corlaci.
Una dintre cele mai recente solutii Wilo pentru o lume responsabila si optimista cu privire la viitor este Wilo-Yonos GIGA2.0-I, o pompa cu etansare mecanica, controlata electronic, adecvata pentru pomparea unor cantitati mari de apa la inaltimi de pompare mari. Datorita tehnologiei motorului EC IE5 si a sistemului hidraulic consacrat al pompei (MEI ≥0,4), aceasta ofera atat o eficienta energetica ridicata, cat si o fiabilitate maxima.
Cu ajutorul tehnologiei cunoscute a ”butonului verde”, al unul sistem de navigatie explicit, al unui display color clar, aceasta este foarte usor de utilizat. In plus, pompa este pregatita pentru interconectarea cu sistemul automatizat al cladirii prin intermediul interfetelor analogice si digitale si al modulelor CIF.
 
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter