RO EN
Košík je prázdný

Proiectele de infrastructura reprezinta o prioritate pentru guvernul Romaniei

Au inceput lucrarile de constructie la Coridorul de transport 4, ce va lega municipiile Arad si Timisoara. Valoarea investitiei este de 163 milioane de euro, finantarea fiind asigurata prin Banca Europeana de Investitii si de la bugetul de stat. Lucrarile vor fi executate pe un tronson cu o lungime de 32 km si vor include executia a opt poduri, 16 pasaje si a unui nod rutier, pe o durata de aproximativ 24 de luni. Proiectantul si consultantul proiectului este un joint-venture format din firmele Scetauroute si BCEROM, constructori fiind desemnate companiile FCC si Astaldi. De asemenea, aproximativ 4 milioane de euro se vor cheltui pentru lucrarile de finalizare a pasajului de la Ciochiuta (judetul Mehedinti). Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) SA va atribui contractul prin licitatie publica, lucrarile urmand a fi incepute pana la sfarsitul anului si finalizate dupa 12 luni. Proiectul este finantat de Uniunea Europeana prin fonduri ISPA si de la bugetul de stat. Tot in toamna acestui an ar putea fi demarate lucrarile de constructie aferente primei etape a soselei ocolitoare de centura din partea de sud a orasului Craiova, pe un tronson cu o lungime de 4 km. Durata de realizare a acestora este de aproximativ 12 luni. Finantarea proiectului este realizata din fonduri ISPA, FEDR si de la bugetul de stat.
In cursul anului 2010 ar putea fi incepute lucrarile la drumul expres Baia Mare - Satu Mare - Petea. "Guvernul are alocati 20% din bugetul acestui an pentru infrastructura. Obiectivul nostru este sa finalizam investitiile incepute si sa realizam altele noi. Proiectul pentru drumul expres este foarte important pentru dezvoltarea acestei zone", a declarat prim-ministrul Emil Boc. Propunerea pentru constructia acestui drum prevede realizarea a doua benzi de circulatie, care sa respecte normele europene. Valoarea proiectului, ce include si executia de sosele de centura ocolitoare in Baia Mare si Satu Mare a fost estimata la 250 milioane de euro. Drumul va avea o lungime de 82,34 km, finantarea urmand a se realiza de la bugetul de stat. Studiul de fezabilitate este deja elaborat si aprobat prin hotarare de guvern.
Un alt proiect avut in vedere de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii vizeaza reconstructia podurilor feroviare din judetele Vrancea si Alba distruse de inundatiile din anul 2005. Pentru contractul de asistenta tehnica a acestora, atribuit consortiului DB International - Louis Berger, au fost alocate fonduri de 1,36 milioane de euro. Proiectul este co-finantat de Comisia Europeana prin Facilitatea ex-ISPA si de Guvernul Romaniei. Perioada de implementare este de 38 de luni, beneficiarul investitiei fiind Compania Nationala de Cai Ferate din Romania SA.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter