RO EN
Košík je prázdný

MLPDA are toate sumele pentru platile si cofinantarile aferente proiectelor din POR

Ministerul Lucrarilor Publice, Dezvoltarii si Administratiei (MLPDA) si-a continuat activitatea pe perioada situatiei de urgenta si a elaborat o serie de instructiuni pentru Autoritatile de Management (AM)/Organismele Intermediare (OI), care au fost comunicate OI si beneficiarilor, pentru contractare, verificare achizitii, plati si monitorizare in cadrul POR 2014 - 2020:
- prelungirea duratei de implementare a proiectelor, pana la 31 decembrie 2023 prin incheierea de acte aditionale;
- continuarea procesului de evaluare selectie si contractare, de autorizare a cheltuielilor si a celor de monitorizare, prin evitarea contactului direct cu persoane si documente;
- procesarea cererilor de rambursare finala prin efectuarea de catre OI si AMPOR a vizitelor finale de monitorizare si de verificare a cheltuielilor si emiterea Notei de finalizare, dupa incetarea starii de urgenta.
Pentru desfasurarea conforma a contractelor finantate prin Programul Operational Regional (POR) 2014-2020, beneficiarii pot opta pentru:
- prelungirea perioadei de implementare;
- solicitarea de modificari necesare in implementarea proiectelor, prin MYSMIS, e-mail si cu folosirea semnaturii electronice;
- amanarea unor termene de realizare care nu pot fi respectate in contextul actual;
- realizarea calculului numarului mediu de salariati pentru anumite proiecte cu excluderea perioadei de stare de urgenta, dar si cu luarea in considerare a unei perioade de tranzitie;
- realizarea calculului indicatorilor datorati de Beneficiari in perioada de durabilitate, pana la finalul anului 2020, avand in vedere intervalul in care nu s-au putut respecta obligatiile aferente;
- transmiterea catre AMPOR, pentru verificare si autorizare cheltuieli eligibile, de cereri de rambursare intermediare si finale pentru care vizitele pe teren de verificare si/sau monitorizare nu au putut fi efectuate;
- suspendarea implementarii/perioadei de durabilitate a proiectelor.
Masurile luate de AM POR au in vedere, in primul rand, continuarea implementarii proiectelor, in scopul asigurarii atingerii indicatorilor/obiectivelor propuse si pentru materializarea beneficiilor vizate prin implementarea acestora si valorificarea sprijinului financiar oferit prin POR 2014-2020. In acest sens, la nivelul AM POR sunt asigurate sumele pentru platile din fonduri europene si pentru cofinantarea de la bugetul de stat. Totodata, AM POR ofera sprijin beneficiarilor pentru implementarea proiectelor.
Au fost identificate si aplicate masuri pentru combaterea efectelor generate de epidemia de COVID - 19:
- Pentru Axa Prioritara 8, dedicata infrastructurii de sanatate, beneficiarii care au contracte incheiate, in special pentru UPU, pot modifica lista de echipamente medicale;
- Pentru Axa Prioritara 2, dedicata mediului de afaceri, pentru beneficiarii care au contracte de finantare incheiate, se poate analiza situatia de adaptare/ extindere a procesului si capacitatilor de productie care sa permita realizarea de materiale sanitare, echipamente medicale, produse biocide, materiale pentru protectia personalului medical;
- Pentru Axa Prioritara 15, dedicata Initiativei pentru IMM-uri, se suspenda, pana la 31 decembrie 2020, verificarea criteriului privind obligativitatea IMM-urilor de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor de asigurari sociale catre buget.
In vederea atingerii tintelor lunare de absorbtie a fondurilor europene in cadrul POR 2014-2020, au fost stabilite actiuni care constau in supracontractarea proiectelor, ajungandu-se, astfel, la un grad de contractare al POR de 160% si in monitorizarea saptamanala a respectarii graficelor de depunere a cererilor de rambursare/plata aferente proiectelor aflate in implementare. In acest sens, OI-urile transmit la AM POR informatii referitoare la stadiul depunerii cererilor de rambursare/plata de catre beneficiari, prin comparatie cu previziunea intocmita la inceputul fiecarei luni. De asemenea, se monitorizeaza saptamanal gradul de evaluare si contractare a proiectelor, se coreleaza graficele de depunere a cererilor de rambursare/plata cu stadiul semnarii contractelor de achizitie si gradul de executie al acestora, prin urmarirea indeplinirii calendarului de implementare a activitatilor pentru a se evita intarzieri in proiecte.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter