RO EN
Košík je prázdný

ING: Jumatate dintre romani planuiesc sa se mute in alta locuinta in urmatorii doi ani

Circa 47,4% dintre romani iau in considerare sa se mute sau sa isi achizitioneze o locuinta in urmatorii doi ani, in ciuda faptului ca trei din cinci sunt de parere ca preturile vor creste, arata un studiu realizat de ING pe tema achizitiilor de locuinte. Desi jumatate dintre romani spun ca le-a fost greu sa gaseasca o locuinta care sa bifeze toate criteriile de selectie, acestia au fost cei mai hotarati si rapizi din Europa in 2020. Trei din cinci romani spun ca si-au gasit locuinta in cel mult trei luni, pe primul loc dintre tarile europene participante la sondajul ING. Peste 60,9% dintre romani si-au gasit locuinta dupa ce au vizionat cel mult cinci proprietati, in timp ce alti 22,8% si-au achizitionat casa dupa ce au vizitat intre sase si zece proprietati, mai arata rezultatele cercetarii.
Sondajul international a fost efectuat de Ipsos, prin chestionare aplicate online, in 14 tari: Austria, Belgia, Cehia, Franta, Germania, Italia, Luxemburg, Olanda, Polonia, Romania, Spania, Turcia, Marea Britanie si SUA. Chestionarea a avut loc in luna septembrie 2020.
 
Situatia locativa din prezent
Romania se afla in top trei al clasamentului de proprietari care nu au credit ipotecar (46,5%), fiind depasita doar de Italia (49,3%) si Polonia (54,1%). De asemenea, romanii se afla pe ultimul loc din Europa in ceea ce priveste achizitionarea unei locuinte prin credit ipotecar (14,9%). In acelasi timp, putini romani (11,5%) inchiriaza comparativ cu germanii (53,5%) sau austriecii (48,4%), iar unul din patru romani declara ca locuieste impreuna cu prietenii sau familia, cu mult peste media europeana. La polul opus din acest punct de vedere se afla germanii (4,1%) sau francezii (5,9%), mai arata studiul ING.
 
Pretul, prioritar in formarea deciziei de achizitie
Cand au avut de ales intre locuinta de vis si o locuinta pe care si-o pot permite, peste jumatate dintre romani au pus pretul pe primul loc, iar 30% sunt de parere ca au pierdut cel putin o proprietate deoarece un alt client a fost dispus sa plateasca mai mult. Asadar, 58,3% dintre romani au oferit exact pretul cerut de vanzator, iar doar 24,8% au negociat pretul pentru a obtine o oferta mai buna.
De asemenea, 57,2% dintre romani si-au achizitionat o locuinta deoarece voiau sa fie proprietari acolo unde locuiesc, iar doar 5,7% dintre romani spun ca au avut in vedere achizitia ca investitie, cea mai mica rata din Europa, unde luxemburghezii (25%), francezii (21,4%) si germanii (19,6%) ocupa primele pozitii. In ceea ce priveste sprijinul financiar, romanii au apelat in primul rand la familie (44,7%), apoi la consultantul bancar (22,1%) sau la prieteni (18,1%).
 
Noua generatie de proprietari
Circa 47,4% dintre romanii intervievati de ING iau in considerare sa se mute sau sa isi achizitioneze o locuinta in urmatorii doi ani, in ciuda faptului ca trei din cinci sunt de parere ca preturile vor creste si ca, din 2015 pana in prezent, a devenit mult mai dificil ca persoanele aflate la inceput de drum sa isi cumpere o locuinta. Romanii care intentioneaza sa cumpere vor avea drept criterii principale mediul linistit si sigur, design-ul si consumul energetic eficient, suprafata generoasa, o gradina proprie sau facilitati precum magazine sau spitale in apropiere.
Insa in acelasi timp, 44% dintre romani spun ca veniturile le-au scazut de la inceputul pandemiei, in fruntea tarilor europene intervievate. La polul opus, doar 17,2% dintre olandezi sau 17,3% dintre luxemburghezi au declarat ca veniturile lor au avut de suferit in aceasta perioada. In acest sens, 65,9% dintre romani spun ca si-au redus cheltuielile pe care nu le considera esentiale.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter