RO EN
Košík je prázdný

GUVERN: Fonduri consistente pentru sustinerea IMM

Potrivit unui act normativ aprobat de Guvernul Romaniei in sedinta de joi, 13 iulie 2017, accesul pe piata externa a intreprinderilor mici si mijlocii (IMM) va fi sustinut de la bugetul de stat cu suma de 71 de milioane de lei, pentru perioada anilor 2017-2020. Astfel, „Executivul a adoptat normele metodologice de aplicare a programului de sustinere a internationalizarii operatorilor economici romani, prin care se reglementeaza modul de instituire a respectivei scheme de ajutor de minimis. Conform actului normativ, alocatia financiara nerambursabila este in cuantum de maximum 50.000 de lei/beneficiar, reprezentand cel mult 90% din valoarea cheltuielilor eligibile”, dupa cum se arata intr-un comunicat al autoritatilor centrale.
Firmele de constructii si cele din sectorul de tamplarie pot constitui bugete pentru targuri
Conform unor informatii date recent publicitatii atat de organizatiile patronale din ramura de constructii si din sectorul tamplariei termoizolante, precum si de anumiti manageri din ambele branse, companiile specializate intampinau destule dificultati in colaborarea cu membrii Consiliului de Export, in vederea finantarii participarii ca expozante la diverse targuri si expozitii internationale relevante. Insa, dupa cum explica membrii Guvernului, aceste probleme se pot solutiona, intrucat „prin noul program se finanteaza participarile individuale la targuri si expozitii internationale, organizate in strainatate, cu stand propriu, altele decat cele organizate in baza OUG nr. 56/2016 privind aprobarea sistemului de sustinere si promovare a exportului cu finantare de la bugetul de stat si in baza HG nr. 296/2007 privind aprobarea mecanismelor de derulare a actiunilor din programul de promovare a exportului. Totodata, se finanteaza participari individuale la misiuni economice organizate in strainatate, altele decat cele organizate in baza OUG nr. 120/2002 privind aprobarea sistemului de sustinere si promovare a exportului cu finantare de la bugetul de stat si in baza HG nr. 296/2007 privind aprobarea mecanismelor de derulare a actiunilor din programul de promovare a exportului”.
Se faciliteaza si crearea/sustinerea marcii IMM-urilor
Prin acelasi nou program, dupa cum arata guvernantii, managerii IMM-urilor pot depune cereri de finantare si pentru: „crearea identitatii vizuale a unui IMM (marca, sigla, slogan), realizarea unui site pe Internet/aplicatie pentru mobil, pentru  prezentarea activitatii solicitantului si a produselor promovate, in limba romana si limba engleza sau in alta limba de circulatie internationala, participari ale angajatilor la cursuri de pregatire, in tara si/sau in strainatate, in domeniul tehnicilor de promovare a produselor/serviciilor pe noi piete, achizitia de analize si studii de piata, alte tipuri de activitati de promovare si sustinere a internationalizarii”.
Procedurile de inscriere se deruleaza rapid, in mediul online
De asemenea, membrii Guvernului explica si ca metodologia de inscriere in noul program se implementeaza rapid, in mediul online, pentru a fi evitata birocratia. Astfel, „completarea cererii tip pentru inscriere in program, in vederea obtinerii finantarii, se face online pe website-ul www.aippimm.ro. Data de la care este activa inscrierea online se comunica pe site-ul institutiei cu cel putin cinci zile inainte de data inceperii procesului de inregistrare propriu-zis. Verificarea documentelor depuse si a cererii pentru inscrierea in program online se face in maximum 15 zile lucratoare, dupa incheierea sesiunii de inscriere. Insa, acordarea finantarii se realizeaza in baza criteriului «primul venit - primul servit», in limita bugetului aprobat. De asemenea, beneficiarii alocatiilor financiare nerambursabile au obligatia de a raporta efectele participarii la program catre ministerul de resort, pentru o perioada de doi ani, incepand cu anul urmator acordarii alocatiei financiare nerambursabile”. Informatii suplimentare, la www.gov.ro

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter