RO EN
Košík je prázdný

EY: Cresterea costurilor afecteaza revenirea sperata a consumului, dupa pandemie

Incertitudinile economice tot mai mari din ultimele luni au afectat revenirea post-pandemie a consumului pe un trend pozitiv si au diminuat din nou increderea consumatorilor, arata cel mai recent studiu EY - Future Consumer Index.
Aceasta noua editie a sondajului trimestrial despre comportamentul consumatorilor la nivel global, realizat in februarie 2022, pe un esantion de 18.000 de persoane, a evidentiat ca 52% dintre respondenti spun ca majorarea costurilor bunurilor si serviciilor le afecteaza deciziile si capacitatea de cumparare.
Cum era de asteptat, cei care resimt cel mai acut acest impact sunt persoanele cu venituri mici (62%), insa rezultatele sondajului arata ca si persoanele cu venituri medii (48%) si cele cu venituri mari (42%) resimt, de asemenea, presiunea costurilor.
Pietele emergente sunt cel mai puternic afectate, 62% dintre respondenti mentionand ca alegerile lor de consum sunt determinate de preturile accesibile (77% in Africa de Sud, 64% in India, 63% in Brazilia, 42% in China), in comparatie cu 45% dintre respondentii din pietele dezvoltate (50% in SUA, 52% in Canada, 42% in Marea Britanie, 40% in Franta).
Potentiala crestere a preturilor si anticiparea unor noi variante de COVID-19 ii determina pe consumatori sa isi limiteze pe mai departe consumul, sa opteze pentru alternative mai ieftine si sa cumpere mai putine produse neesentiale. Printre principalele articole pentru care respondentii spun ca vor cheltui mai putin se numara imbracamintea (38%), cosmeticele si produsele de infrumusetare (35%) si alcoolul (30%). Multi cauta deja alternative mai ieftine pentru alimentele proaspete (20%) si alimentele ambalate (19%).
Avand in vedere ca se asteapta un consum mai mic din partea consumatorilor si faptul ca ei se vor concentra pe produse cu marje mai mici, retailerii vor actiona in mod inevitabil pentru a-si proteja propria marja. Acest lucru se poate traduce prin diverse initiative in functie de nivelul de maturitate si de strategia fiecarui jucator, de la masuri de reducere a costurilor in lantul lor de aprovizionare si de reducere a stocurilor, pana la masuri mai drastice, cum ar fi optimizarea prezentei lor fizice si cresterea suplimentara a pretului final pentru consumatori. Cristian Carstoiu, EY Romania & Moldova Digital Enablement Advisory Partner
Incertitudinea privind gestionarea costurilor de trai in crestere ii determina pe aproape doua treimi (60%) dintre respondenti sa-si doreasca sa economiseasca mai mult in viitor, iar 39% dintre ei spun ca au deja ca obiectiv sa economiseasca, mai degraba decat sa cheltuiasca. Cei mai economi sunt cei din Africa de Sud (56%), Indonezia (54%) si din Mexic, Brazilia si Argentina (toate cu 51%).
 
Cheltuielile determinate mai degraba de experiente, decat de bunuri
Consumatorii cauta experiente mai mult ca niciodata. Ei spun ca doresc sa recupereze timpul pierdut si cauta sa evadeze de sub presiunile lumii post-COVID-19. Un procent de 45% dintre ei spun ca intentioneaza sa traiasca mai mult in prezent.
Studiul le propune respondentilor cinci directii majore catre care ar opta sa isi aloce prioritar cheltuielile: "planeta mai intai", "accesibilitatea mai intai", "experienta mai intai", "sanatatea mai intai" si "societatea mai intai". Dintre acestea, „experienta” a inregistrat cea mai mare crestere, dublandu-si importanta pentru consumatori comparativ cu anul 2020 si clasandu-se acum ca a treia prioritate de alocare a cheltuielilor, in conditiile in care, la inceputul pandemiei, ocupa ultima pozitie.
Alocarea prioritara a cheltuielilor pentru experiente este acum aleasa de cel mai mare segment de respondenti in SUA (24%), Franta (26%), India (31%) si Thailanda (32%). Cei mai putini care aleg aceasta optiune sunt respondentii din Finlanda (13%), Australia (15%) si Noua Zeelanda (10%).
42% dintre respondenti planuiesc sa cheltuiasca mai multi bani pe experiente in urmatorul an. Cu toate acestea, 39% sunt mai putin inclinati sa se implice in experiente in afara casei lor, asteptarea lor fiind ca experienta sa vina la ei. Clientii care se aventureaza in afara cer mai mult de la magazinele fizice, peste o treime (36%) planuind sa viziteze doar magazinele care le ofera o experienta deosebita.
 
Consumatori ghidati de sustenabilitate si valori
Atunci cand vine vorba de decizia de cumparare, pentru al doilea trimestru consecutiv, majoritatea respondentilor (26%) spun ca planeta este pe primul loc, inaintea accesibilitatii (24%) si a experientei (20%). Acest aspect este deosebit de evident in China si Brazilia, unde decizia de cumparare a 32% dintre respondentii este determinata de impactul asupra planetei.
Consumatorii aleg sa faca achizitii mai sustenabile, facand tot ce pot pentru a conserva mediul inconjurator. 56% dintre ei declara ca vor acorda mai multa atentie impactului de mediu al achizitiilor lor si 52% se angajeaza sa acorde mai multa atentie impactului social. 42% spun ca vor cumpara numai de la branduri care se aliniaza cu propriile lor valori - un punct de vedere sustinut intr-un procent egal, de 48%, de consumatorii din generatia Z si de cei din generatia Millennials.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter