RO EN
Košík je prázdný

DSV Road: Piata de transport al marfurilor isi incetineste ritmul de crestere

Piata de transport rutier de marfuri a inregistrat o incetinire a ritmului de crestere in perioada ianuarie-iunie 2023 comparativ cu aceeasi perioada de anul trecut, pe fondul scaderii volumelor transportate, care a generat si o stagnare a tarifelor de transport, arata o analiza DSV Road, a treia cea mai mare companie de transport din Europa. In acest context, DSV Road are o crestere a business-ului de 20% in prima jumatate din an, sub nivelul de anul trecut, in Romania.
“Daca in 2022 piata de transport rutier de marfuri a crescut destul de accelerat, anul acesta, potrivit datelor din primele sase luni, cresterea este mai mica in Romania, piata trecand printr-un proces de restabilizare. In acelasi timp, la nivelul Europei, se resimte o incetinire a cresterii economice, spre exemplu Germania, care are cea mai puternica industrie de transport din Europa, a intrat in recesiune tehnica, inregistrand o scadere usoara a pietei. Totusi, in acest context, impactul asupra pietei de transport rutier de marfuri din Romania este destul de redus”, explica Sergiu Iordache (foto), Managing Director DSV Road.
Ritmul de crestere al industrii de transport incetineste si pe fondul unui consum mai redus, generat de inflatia ridicata. Astfel, pana la final de 2023, conform previziunilor DSV Road, piata de transport din Romania va continua sa creasca, insa nu va depasi nivelul de crestere din 2022.
Daca in 2022, capacitatea de transport marfuri era insuficienta, provocand intarzieri ale transportului, anul acesta are loc o scadere usoara a volumelor de marfuri transportate, revenind la capacitatea normala de gestionare. Ca rezultat, prin scaderea volumelor de marfuri, dar si a ieftinirii motorinei, costurile de transport au stagnat.
In acest context, DSV Road inregistreaza in continuare crestere in business, insa mai mica decat anul trecut, de 20% in prima jumatate din an fata de aceeasi perioada din 2022, cand a inregistrat o crestere de 30%-40% fata de 2021. In ceea ce priveste volumul de marfuri, DSV Road a transportat 280.000 tone de marfa, in crestere cu 10% fata de primul semestru din 2022.
“Compania noastra a crescut constant, an de an, Romania avand un potential foarte mare in ceea ce priveste transportul de marfuri. Cresterea este sustinuta atat de numarul mai mare de clienti, cat si de dezvoltarea anumitor piete, cum sunt ecommerce si automotive, unde volumele de marfuri sunt tot mai mari. La nivel de servicii, transportul de tip grupaj este in continuare cel mai cautat, dar transportul intermodal are cea mai accelerata crestere datorita costurilor mai mici si a dorintei companiilor a folosi metode care protejeaza mediul”, declara Mihai Teodorescu, Country General Manager DSV Road.
Transportul de tip grupaj este unul din cele mai cautate tipuri de transport in cadrul DSV Road, pentru care conform estimarilor cererea va creste cu 30% in acest an. Acest tip de transport genereaza peste 50% din business-ul DSV Road in Romania. In tandem cu transportul de tip grupaj si intermodal, DSV Road inregistreaza cereri spectaculoase pentru transport intern si solutii de green transport.
In contextul actual, in 2023, compania DSV Road se asteapta la o crestere a business-ului cu 10%, dupa ce anul trecut a inregistrat o cifra de afaceri de 70 de milioane de euro, mai mare cu 40% decat in 2021, datorita cresterii numarului de clienti si a cererii pentru toate tipurile de transport, in special grupaj si inftermodal. Romania este una dintre cele mai importante piete din regiune pentru grupul danez DSV, prezent local de aproape 30 de ani.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter