RO EN
Košík je prázdný

ANAP & Banca Mondiala acorda asistenta tehnica la 160 de autoritati contractante

Agentia Nationala pentru Achizitii Publice (ANAP) implementeaza in prezent un proiect finantat din fonduri nerambursabile, cu scopul principal de a continua implementarea strategiei nationale in domeniul achizitiilor publice, adoptata in 2015. Unul dintre obiectivele proiectului este consolidarea capacitatii autoritatilor contractante (AC), prin acordarea de sprijin pentru imbunatatirea proceselor de achizitii publice care ar duce la o scadere a neregulilor si a corectiilor financiare, informeaza un comunicat al institutiei.
Sprijinul oferit va contribui la cresterea performantei in achizitiile publice ale AC selectate, prin optimizarea proceselor de achizitii interne si cresterea capacitatii profesionistilor din domeniul achizitiilor publice. Acest lucru va asigura, de asemenea, aplicarea unitara a instrumentelor operationale, a metodologiilor si modelelor de documente, precum si coerenta practicilor si intelegerea comuna a aspectelor procedurale.
In acest context, ANAP, in colaborare cu Banca Mondiala, va oferi asistenta tehnica pentru 160 de AC, vizand:
– imbunatatirea proceselor interne privind achizitiile publice ale AC selectate;
– sprijinirea dezvoltarii capacitatii personalului de achizitii publice prin oferirea de asistenta la locul de munca in planificarea si executia achizitiilor, inclusiv in elaborarea documentatiilor de licitatie si indrumare periodica pe parcursul procesului de evaluare, la semnarea contractului si implementarea acestuia.
Asistenta va viza trei interventii/ achizitii de referinta pentru fiecare AC selectata si se va baza pe indrumarile, instrumentele si modelele din Ghidul electronic pentru Achizitii Publice, disponibil pe site-ul www.achizitiipublice.gov.ro. Sprijinul la locul de munca va fi asigurat de o echipa de experti ai ANAP si de la Banca Mondiala si va avea in vedere pentru fiecare dintre cele trei interventii/ achizitii de referinta o combinatie de:
– ateliere de lucru cu aplicarea instrumentelor si procedurilor din Ghidul electronic pentru Achizitii Publice;
– analiza documentatiei de atribuire elaborata de fiecare AC;
– recomandari si indrumari privind aspecte specifice, la solicitarea AC;
– misiuni de supervizare pentru evaluarea aplicarii cunostintelor acumulate in alte procese de achizitii.
Impactul asistentei tehnice va fi evaluat dupa finalizarea activitatilor de asistenta la locul de munca, oferind o imagine de ansamblu asupra modului in care AC si-au imbunatatit performanta in achizitiile publice si identificand cei mai buni performeri care ar putea fi deveni exemple de bune practici pentru alte AC.
Avand in vedere obiectivele stabilite si enuntate anterior, ANAP, in colaborare cu Banca Mondiala, defineste in prezent metodologia de selectie a celor 160 de AC, care se va baza pe o analiza a capacitatii si performantei AC in domeniul achizitiilor publice. Criteriile de selectie vor asigura un esantion reprezentativ din punct de vedere al marimii/ capacitatii AC (mici, medii, mari) si a tipului de achizitii (sfera si complexitatea) care vor fi sustinute prin proiect.
In efortul de a stabili cele mai relevante criterii de selectie si evaluare, AC vor raspunde la un chestionar, pentru a completa analiza datelor din sistemul electronic de achizitii publice, care este in curs de elaborare.
Astfel, pentru a colecta toate datele necesare identificarii celor 160 de autoritati contractante care ulterior vor fi selectate pentru oferirea de asistenta tehnica, ANAP invita reprezentantii AC interesati sa completeze chestionarul dedicat autoritatilor contractante. Chestionarul va fi disponibil respondentilor pentru completare pentru o perioada de 14 zile de la data publicarii pe site-ul ANAP, incepand cu 1 octombrie 2019.
ANAP recomanda ca acest chestionar sa fie completat de seful departamentului de achizitii publice sau, in cazul in care nu exista o astfel de structura, de persoana responsabila cu supravegherea personalului care desfasoara activitati de achizitii publice.
Acest proiect a fost selectat in cadrul Programului Operational Capacitate Administrativa, cofinantat de Uniunea Europeana, din Fondul Social European.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter