RO EN
السلة فارغة

WIENERBERGER: Crestere de 20% a vanzarilor de caramida, in estul Europei

Evolutia optima a pietelor din Romania si Bulgaria a continuat in trimestrul al treilea al acestui an, reflectandu-se intr-o crestere semnificativa a constructiilor de locuinte unifamiliale, potrivit datelor incluse in cel mai recent raport financiar al producatorului austriac de caramida Wienerberger. In acest context, compania a raportat majorari importante ale vanzarilor de caramida in ambele tari, care au contribuit la consolidarea cotei de piata a grupului la nivelul fiecareia dintre cele doua piete. Cifra de afaceri si profitul s-au imbunatatit si datorita majorarii preturilor medii de comercializare a produselor, conform datelor companiei. Rezultate foarte bune au fost inregistrate si de filiala din Ungaria, unde, in pofida conditiilor economice dificile din trimestrul al treilea, afacerile si marjele s-au majorat, ca rezultat al cresterii comenzilor si preturilor favorabile producatorului.
Astfel, vanzarile totale de blocuri ceramice realizate de Wienerberger pentru primele noua luni din 2015 la nivel european indica un avans de 7%, pana la 1,25 miliarde euro, in conditiile in care profitul operational s-a plasat la 188,9 milioane de euro (+8%). Pentru ultimul trimestru al acestui an, conducerea companiei estimeaza mentinerea trendului ascendent al sectorului de constructii rezidentiale unifamiliale, cele mai puternice trenduri urmand a fi consemnate in Marea Britanie, Olanda, Romania, Bulgaria, Ungaria si Polonia, in timp ce pietele din tarile vorbitoare de limba germana, precum si cele din Franta si Italia, vor fi, in continuare, dificile.
In intervalul ianuarie-septembrie 2015, vanzarile de caramida raportat de subsidiarele Wienerberger din Europa de Vest au crescut cu 3%, la 890,3 milioane de euro, in timp ce afacerile din Europa de Est au sporit cu 20%, la 360 milioane de euro.
In ceea ce priveste vanzarile de pavaje din ceramica, realizate prin intermediul Semmelrock, exporturile realizate in Romania au crescut in primele noua luni din 2015, precum si cele din Cehia, Slovacia si Bulgaria. Evolutii semnificative au fost raportate si de subsidiarele din Italia si Belgia, insa acestea nu au putut compensa integral declinul din Germania. In ansamblu, vanzarile de elemente de pavaj ceramic din Europa de Vest s-au majorat cu 5% in intervalul analizat, pana la 460,8 milioane de euro, in timp ce afacerile specifice din regiunea estica a continentului s-au redus cu 2%, la 355,7 milioane de euro.
Vanzarile diviziei active in America de Nord au crescut, de asemenea, semnificativ (+20%), pana la 210,2 milioane de euro.
La nivel de grup, in intervalul ianuarie-septembrie 2015, afacerile totale ale Wienerberger s-au majorat cu 6%, pana la 2,28 miliarde euro, in conditiile unei cresteri de 18% a profitului operational brut, pana la 293,4 milioane de euro.
Din grupul Wienerberger fac parte producatorul de pavele Semmelrock, furnizorii de tubulatura din material plastic si ceramica Pipelife si Steinzeug-Keramo - detinute integral de grupul din Austria, precum si producatorul de sisteme de acoperisuri Tondach.
***
Grupul Wienerberger este prezent in Romania din anul 1998, efectuand investitii totale de circa 75 milioane de euro pentru realizarea a trei fabrici de caramida, localizate in Gura Ocnitei (judetul Dambovita), Sibiu si Tritenii de Jos (judetul Cluj). In 2014, afacerile derulate la nivel national de Wienerberger - Sisteme de Caramizi au crescut cu 15,6% fata de nivelul anului anterior, pana la 142,7 milioane de lei (circa 32 milioane de euro), in timp ce furnizorul de tubulatura Pipelife a raportat vanzari totale de 19,5 milioane de lei, potrivit datelor disponibile pe portalul Ministerului Finantelor Publice.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter