RO EN
السلة فارغة

THOT MC: Initierea afacerilor in perioada recesiunii a fost oportuna

Robert Mustareata (31 ani)
Functia/Firma: General Manager, Thot Management & Consulting;
Experienta profesionala: 5 ani in domeniul comercializarii sistemelor de pardoseli.
 
Avand in vedere faptul ca societatea Thot Management & Consulting (Thot MC), cu sediul in Bucuresti, a accesat piata autohtona de produse de acoperiri de pardoseli in perioada recesiunii, in care pe piata fortei de munca a existat un excedent, firma a reusit sa-si formeze o echipa de vanzari cu pregatire solida in domeniu. Acest avantaj, cumulat cu strategia investitionala adoptata, s-a concretizat printr-un start al afacerilor ce a creat perspective favorabile dezvoltarii companiei pe termen scurt si mediu. Astfel, evolutia societatii in 2010, precum si in cursul lui 2011 a urmat un trend ascendent, concretizat prin sporirea cu 16% a incasarilor din primul semestru a.c.  
 
Care sunt estimarile pentru anul in curs si la nivelul lui 2012?
Evolutia segmentului specific si a propriei activitati, din momentul accesarii pietei interne, ne determina sa estimam o noua majorare cu 22% a vanzarilor pana la finele anului in curs, fata de cifra de afaceri din 2010. In termeni cantitativi, preconizam livrari de peste 10.000 mp de sisteme de pardoseli, ceea ce ar corespunde unor incasari de peste 0,6 milioane de lei (+50% comparativ cu anul precedent). In ceea ce priveste extinderea activitatii pe termen scurt, daca strategia guvernamentala va avea in vedere stimularea mediului de afaceri, iar sistemul bancar va inlesni accesul la creditare, suntem convinsi ca sectorul de constructii si cel de amenajari vor avea o dinamica optima, generand - implicit - sporirea livrarilor de materiale si sisteme specifice.
 
Prezentati strategia de afaceri a companiei.
Deoarece activitatea propriu-zisa a fost demarata la jumatatea anului trecut, cel mai important aspect pentru Thot MC a constat in investitiile in resursele umane, respectiv in formarea unui departament  de vanzari care sa includa personal extrem de bine pregatit din punct de vedere profesional. In situatia economica actuala, este important pentru o companie sa pastreze un nivel ridicat al calitatii serviciilor si sa se implice in perfectionarea angajatilor. Astfel, consideram ca decizia pe care am luat-o a fost optima, mai ales intr-un moment in care este necesara efectuarea unor investitii atente si moderate. Profitul obtinut in primele 4 luni din 2011 a fost reinvestit in achizitia unei linii moderne pentru productia mobilierului realizat la comanda si, chiar daca aceasta reprezinta o activitate secundara pentru compania noastra, in cazul careia nu putem discuta inca de rentabilitate, urmarim sa ne extindem si pe aceasta piata complementara.
 
Cum este structurata reteaua proprie de distributie?
In prezent, principalele zone pe care le deservim sunt Capitala, judetul Ilfov si  municipiile Ploiesti, Pitesti, Suceava, Brasov, Constanta si Timisoara. In acest sens, ramane prioritara obtinerea unei pozitii solide pe piata din aceste orase, dupa care se va pune problema orientarii sistemului comercial catre alte judete din tara. Livrarile se efectueaza din stocul pe care il avem in permanenta la dispozitie in depozitul central din Bucuresti, ce este aprovizionat in mod constant cu produse, stabilite in functie de fluctuatiile cererii. Avand in vedere faptul ca piata autohtona de pardoseli a depasit in 2010 valoarea de 100 milioane de euro, iar pentru anul in curs este prognozata o majorare cu 10% a acesteia, urmarim dezvoltarea atenta a activitatii (pentru ambele domenii in care suntem implicati), astfel incat, in scurt timp, sa ne regasim printre furnizorii importanti din bransa. 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter