RO EN
السلة فارغة

TERAPLAST: Dublare a cifrei de afaceri in primul semestru din 2018

Grupul TeraPlast, unul dintre principalii jucatori din piata materialelor de constructii, a inregistrat in primul semestru din 2018 o cifra de afaceri consolidata de 338 de milioane lei, dublandu-si business-ul fata de primul semestrul al anului anterior, cand a cumulat afaceri de circa 172 milioane de lei. Principala contributie la aceasta crestere au avut-o business-urile intrate anul trecut in portofoliul grupului, respectiv Depaco  (Wetterbest), fabrica de panouri sandwich din Serbia si Politub. Istoric primul semestru reprezinta aproximativ 40% din afacerile anuale ale Teraplast, conform sezonalitatii industriei.
Dincolo de consolidarea noilor achizitii, fiecare linie de business si-a continuat cresterea organica, rezultat al strategiei urmate de grup, care s-a axat cu preponderenta pe dezvoltarea retelei de distributie, cresterea prezentei in pietele europene si capacitatea de inovare in dezvoltarea de noi produse.  
"Rezultatele din primul semestru al acestui an ne confirma ca am abordat strategia potrivita in 2017, prin cele trei achizitii importante: fabrica TeraSteel din Serbia, integrarea in grup a business-ului Wetterbest si a activitatii Politub. Acestea au reprezentat un demers amplu de dezvoltare a portofoliului nostru, au adus plus valoare si vor contribui semnificativ la dezvoltarea afacerilor noastre pe termen mediu, drept dovada si obiectivul de a ne dubla cifra de afaceri fata de anul trecut. Evolutia profitului este in urma cresterii cifrei de afaceri, motiv pentru care in urmatoarele 6 luni ne vom concentra pe cresterea eficientei business-urilor si imbunatatirea marjei, in special pe segmentele de tigla metalica si sisteme de apa, gaz si canalizare", a declarat Ioana Birta, directorul financiar al grupului TeraPlast.
 
Majorari importante la nivelul tuturor diviziilor de activitate
Segmentul de panouri sandwich a generat o cifra de afaceri de 112 milioane de lei, in crestere cu 74% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in contextul unei cresteri EBITDA de 58%. Aceasta evolutie a fost generata in special de fabrica din Serbia, de unde se comercializeaza produse in 8 tari europene. Unitatea de productie din Bistrita se va concentra pe dezvoltarea segmentului premium.
Incepand cu anul 2018, situatiile financiare ale grupului includ si compania Depaco, a carei cifra de afaceri a crescut cu 25% fata de primele sase luni ale anului precedent, prin continuarea dezvoltarii segmentului de acoperisuri pentru constructii industriale si prin sporirea prezentei in nordul tarii. Wetterbest isi continua strategia de majorare a cotei de piata.
Divizia de mase plastice a inregistrat venituri de 145 milioane de lei in prima jumatate a acestui an, in crestere cu 35% fata de intervalul similar din 2017. Pe acest segment, grupul TeraPlast este liderul pietei in care activeaza si, totodata, isi imbunatateste constant prezenta in tarile invecinate. 
Segmentul de granule a obtinut o performanta notabila: venituri de 32 milioane de lei, o crestere de 40% fata de prima jumatate a anului 2017, in conditiile mentinerii marjei EBITDA la 12%. Pe acest segment, TeraPlast este producatorul numarul 1 in Romania, respectandu-si promisiunea de a dezvolta o gama larga de granule, conform specificatiilor tehnice ale clientilor, oferind producatorilor de cabluri cele mai eficiente solutii. In baza acestor competente, TeraPlast si-a imbunatatit prezenta in tarile invecinate.
Conform reprezentantilor companiei, constructiile din sectorul privat sunt in continuare pe un trend crescator, insa in contextul incetinirii cresterii consumului si a productiei industriale, nu se asteapta la oportunitatile pe care piata le-a oferit in 2017. In ceea ce priveste proiectele de infrastructura, sunt multe licitatii publice incepute si neatribuite, prin urmare afacerile grupului vor fi determinate si in acest an de dinamica sectorului privat.
***
Cu o traditie de peste 120 de ani, grupul TeraPlast este, in prezent, unul dintre cei mai importanti  producatori de materiale pentru piata constructiilor. Portofoliul de produse al companiei este structurat pe sase linii de business: Instalatii & Amenajari, Profile tamplarie, Granule, Panouri termoizolante, Fereste & Usi si Tigla Metalica (prin brandul Wetterbest). Grupul TeraPlast este activ pe piata externa din octombrie 2017, dupa deschiderea TeraSteel Serbia, prima fabrica inaugurata dupa 1990 si aflata integral in proprietatea unei firme romanesti.
Incepand cu 2 iulie 2008, cea mai mare companie din Grup - TeraPlast - este listata la Bursa de Valori Bucuresti, sub simbolul TRP.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter