RO EN
السلة فارغة

PIATA DE CIMENT: Noi planuri de reducere a costurilor, implementate de companii

Scaderea costurilor si imbunatatirea eficientei energetice si operationale reprezinta principalele metode prin care producatorii de ciment vor miza pentru cresterea profiturilor in perioada urmatoare, in contextul in care companiile se confrunta cu majorarea costurilor la energie si cererea slaba pe piata materialelor de constructii din Europa. Planurile de reducere a costurilor, care in unele cazuri includ chiar vanzari de active, urmeaza unui prim trimestru dificil pentru marii producatori de ciment, afectati de cresterea preturilor la combustibili si de trendul descendent pe piata europeana a constructiilor. Holcim (Elvetia), Lafarge (Franta), HeidelbergCement (Germania) si Cemex (Mexic) au incercat sa compenseze costurile mai mari pentru electricitate, carbune si petrol prin majorarea preturilor propriilor produse si au in vedere masuri pentru eficientizarea costurilor de productie. De exemplu, potrivit directorului general al grupului Holcim, Bernard Fontana, la nivelul companiei se implementeaza un program care ar contribui cu cel putin 150 de milioane de franci elvetieni (CHF) la profitul operational din acest an. Holcim estimeaza ca planul de economii va avea un cost de implementare de 200 milioane CHF, insa reducerea costurilor logistice ar avea un impact pozitiv de 250 milioane CHF in profitul operational pana in 2014, in timp ce imbunatatirea eficientei energetice si utilizarea de combustibili alternativi ar adauga economii de 300 milioane CHF. Cea mai mare parte a economiilor, de 500 milioane CHF, ar fi asigurata, insa, de inovatii si de eforturile de a administra marjele si preturile mai bine, precum si de imbunatatirea rezultatelor activitatilor de marketing si vanzari. Optimizarea procesului de achizitii si reduceri ale costurilor fixe ar trebui sa aduca economii de 450 milioane CHF.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter