RO EN
السلة فارغة

HOLCIM: Crestere de 13% a afacerilor, la 225 milioane de euro

Daniel Bach (48 de ani)
Functia/Firma: director general, Holcim Romania;
Experienta profesionala: 17 ani pe piata cimentului.

Cifra de afaceri preliminara a producatorului de ciment Holcim Romania a inregistrat o crestere de aproximativ 13% in 2011, pana la un nivel valoric de circa 225 milioane de euro. Potrivit datelor companiei, evolutia optima s-a datorat, in special, situatiei mai bune existente pe piata, lansarii unor produse noi, exporturilor, precum si conditiilor meteorologice avantajoase. Pentru anul in curs, managerii grupului estimeaza o continuare a tendintei ascendente a afacerilor, similara cu ritmul de crestere a pietei cimentului, apreciat la aproximativ 2%-3%. Totodata, in 2012 se va finaliza proiectul pentru recuperarea energiei termice reziduale de la fabrica de ciment din Alesd, investitie in valoare de 14 milioane de euro.

- Care sunt previziunile pentru piata cimentului in 2012?
- Conform datelor preliminare, in 2011 piata cimentului a inregistrat un avans de circa 5%, datorat in principal cresterii cererii pentru proiecte non-rezidentiale si de infrastructura. Majorarea nu este, insa, substantiala, deoarece nivelul investitiilor straine se mentine la un nivel scazut, iar piata constructiilor este, in continuare, marcata de incertitudine. Astfel, pentru anul 2012 previzionam o crestere de circa 2%-3%, tot datorita proiectelor de infrastructura si a celor ne-rezidentiale. Efectele crizei din domeniul constructiilor nu au disparut inca, astfel incat pe piata exista inca proiecte imobiliare blocate si acces dificil la creditare, in cazul potentialelor investitii noi. Cu toate acestea, daca Guvernul continua lucrarile din sectorul infrastructurii incepute in 2011, impactul pozitiv va fi resimtit imediat asupra vanzarilor de ciment.
- Ce obiective aveti in perioada urmatoare?
- In pofida contextului economic dificil din ultimii ani, am intensificat actiunile de promovare si comunicare cu privire la solutiile oferite specialistilor din piata. Vom continua sa investim in dezvoltarea de produse si servicii, precum si in promovarea acestora, deoarece credem in potentialul de crestere a pietei locale. Vom aloca de asemenea, fonduri pentru introducerea celor mai bune tehnologii in unitatile noastre de productie, pentru realizarea de proiecte similare celui de recuperare a energiei termice reziduale de la fabrica de ciment din Alesd. Acest sistem va inlocui cu energie «verde» aproximativ 15% din electricitatea consumata de unitate, ce este furnizata, in prezent, din reteaua publica. Valoarea investitiei este de 14 milioane de euro, urmand a fi defintivata in al doilea trimestru din 2012. In perioada 2009-2011, compania a investit circa 100 milioane de euro in astfel de tehnologii, cea mai mare parte a fondurilor avand ca destinatie fabricile din Alesd, Campulung si statia de macinare de la Turda.
- Precizati principalele dificultati intampinate in Romania.
- Una dintre probleme cu care se confrunta sectorul constructiilor este accesul dificil la credite. Avand in vedere numarul ridicat de credite neperformante si riscurile la care sunt expuse companiile din domeniu (cererea scazuta de pe piata, termenele lungi de plata solicitate de stat etc.), bancile sunt, in continuare, reticente in a acorda bani companiilor private, in special pentru sectoarele de constructii si imobiliare. O alta problema este cresterea pretului la utilitati si materii prime. In 2011, pretul energiei electrice a sporit cu 10%,  cel al carbunelui si pacurii - cu mai mult de 5%, iar costul motorinei s-a majorat cu 20%. Ne asteptam la o continuare a acestor majorari de preturi. Trebuie stiut ca ekectricitatea si carburantii constituie circa doua treimi din costul de productie a cimentului.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter