RO EN
السلة فارغة

HILTI: Uneltele portabile sunt cele mai solicitate produse

Raspunzand unor intrebari ale revistei Agenda Constructiilor referitoare la evolutia pietei sculelor si uneltelor electrice, Bogdan Mamina, director de marketing al companiei Hilti a estimat ca, in 2009, piata de scule electrice portabile a consemnat o contractie mai mare de 50%, fata de 2008, cu o variatie superioara in cazul echipamentelor grele si o scadere mai redusa pe segmentul sculelor de mici dimensiuni. Cele mai bine vandute produse au ramas, in continuare, uneltele portabile.
Bogdan Mamina, director de marketing al Hilti Romania: “Referindu-ne la situatia dificila a pietei constructiilor, vanzarile noastre au fost in linie cu asteptarile, reusind sa atingem un rezultat net superior mediei pietei, ceea ce a dus la cresterea semnificativa a cotei de piata. Astfel, in 2009 am inregistrat o cifra de afaceri de 28,4 milioane de lei. Sunt practic, doi factori majori care au determinat aceasta performanta. In primul rand, este vorba de lansari de produse inovatoare, iar in al doilea rand, de modelul propriu de afaceri bazat pe vanzari directe, care ne-a permis sa ne concentram pe segmentele pietei mai putin afectate de criza. Am fost aproape de clientii nostri acolo unde este nevoie de noi, respectiv pe santier. Piata de scule electrice portabile a consemnat, in 2009, o contractie mai mare de 50%, fata de 2008, cu o variatie superioara in cazul echipamentelor grele si o scadere mai redusa pe segmentul sculelor mici. Pentru 2010 se previzioneaza o contractie de 8% a pietei constructiilor. Tinand cont de faptul ca s-a observat o stabilizare a cererii in a doua jumatate a anului 2009, preconizam ca pentru 2010 scaderea segmentului de unelte portabile se va limita undeva in jurul a 10%-15% fata de anul trecut. Cu toate ca volumul lucrarilor de constructii (serie bruta) s-a diminuat cu 15,1%, estimam ca pe anumite segmente specifice reducerea a fost mult mai mare, chiar de 60%-70%, in functie de valoarea unitara a respectivelor unelte si gradul de specializare. Aceasta involutie a fost generata, in principal, de scaderea investitiilor, care a dus la oprirea sau intarzierea lucrarilor pe o mare parte din santiere. Intarzierea platilor catre antreprenori a fost pasul urmator, care, implicit, afecteaza si furnizorii. Pentru a contracara efectele crizei, pe langa masuri de sustinere a afacerii si de exploatare a oportunitatilor pe diferite segmente, am recurs si la procedee de asigurare a fluxului de capital. Obiectivul nostru pentru 2010 este acela de a ne pastra nivelul afacerii de anul trecut si a creste profitabilitatea. Cele mai bine vandute produse au ramas, in continuare, uneltele portabile. In schimb, se inregistreaza o situatie optima pe segmentul de consumabile, atat in ceea ce priveste vanzarile de burghie si dalti, cat si livrarile de ancore si instalatii. Recent, am introdus pe piata noul rotopercutor TE30 AVR, cu sistem de reducere a vibratiilor, lucru care protejeaza utilizatorul in mod suplimentar. Anul acesta, am intrat si pe segmentul ancorelor conexpand pentru sarcini mici si medii, cu noua gama Hilti HSV, cu aplicatii diverse atat in domeniul constructiilor de cladiri, cat si in cel al finisarilor interioare si instalatiilor mecanice/electrice. Pentru intervalul 2010-2011 strategia de dezvoltare a companiei vizeaza concentrarea pe segmentele de piata care se dezvolta. In ceea ce priveste inovatia, in decursul lui 2009 am lansat mai multe produse de succes, cum ar fi: Hilti TE1000 - demolator din clasa de 10 kg; Hilti TE 60 – combipercutor de 6 kg; TE 1 – rotopercutor de 2,5 kg; Hilti DCH – masini electrice manuale de taiat beton armat pana la 12 cm; SIW/SID 144A – surubelnite cu impact tangetial cu acumulatori Li-Ion si Hilti PRE3 – nivela rotativa cu laser pentru aplicatii la exterior. Am derulat, de asemenea, campanii sezoniere de loializare de-a lungul intregului an, printre care si o oferta de reciclare impreuna cu RORec, in cadrul careia clientii nostri au beneficiat de un discount mai mare de 25% la achizitionarea unei unelte Hilti TE1, in cazul in care returnau un rotopercutor de orice marca. In 2009, vanzarile nete ale grupui Hilti au fost de 3,8 miliarde CHF”.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter