RO EN
السلة فارغة

HEIDELBERGCEMENT: Inceput dificil de an pentru afacerile din estul Europei

Vanzarile de ciment realizate de grupul german HeidelberCement in Romania au scazut cu mai mult de 2% in primele trei luni ale acestui an fata de perioada corespunzatoare din 2017, in timp ce preturile de comercializare a produselor s-au majorat cu peste 2%, conform datelor companiei. Volumul vanzarilor de agregate a crescut, insa, cu peste 2%, in contextul unor scaderi medii de preturi, in timp ce livrarile de betoane au sporit semnificativ, in conditiile unor scumpiri de pana la 2%.
"In Romania economia este in crestere, dar lipsesc inca proiectele de infrastructura. Activitatea din 2018 a inceput greoi, din cauza conditiilor meteorologice nefavorabile mai ales in luna martie. Optimizarea costurilor ramane principala prioritate pe care o avem in aceasta tara", se precizeaza in raportul trimestrial al grupului german.
In regiunea Europei de Nord-Est si Asia Centrala, ce include si activitatea din Romania, HeidelbergCement a inregistrat venituri totale de 514 milioane de euro in primul trimestru din 2018, in scadere cu 5,5% fata de perioada corespunzatoare din 2017. Din punct de vedere cantitativ, vanzarile de ciment din regiune s-au situat la 4,15 milioane de tone (-10,2%), cele de agregate au cumulat 7,6 milioane de tone (-11,4%), iar livrarile de betoane au depasit 1,2 milioane de metri cubi (-0,5%). Volumele de vanzari de ciment au scazut considerabil in Rusia, Romania si Ucraina. Declinuri au fost raportate si in Cehia si Bulgaria, iar cresteri in Grecia, Kazahstan si Polonia. Livrarile de agregate s-au majorat in Polonia, Romania, Ucraina, Slovacia si Grecia si au scazut in Kazahstan, Rusia si Cehia. Vanzarile de betoane au sporit in tarile din nordul Europei, dar si in Polonia, Romania, Cehia, Slovacia si Grecia.
In sud-vestul Europei, vanzarile totale ale grupului au depasit usor un miliard de euro (-3,6%), in America de Nord au cumulat 729 milioane de euro (-12,6%), in regiunea Asia-Pacific s-au situat la 747 milioane de euro (-4,3%), iar in zona Africii si a Bazinului Mediteranean estic vanzarile au crescut cu 2,2%, pana la 420 milioane de euro.
In total, vanzarile inregistrate de grupul HeidelbergCement in perioada ianuarie-martie 2018 au insumat 3,6 miliarde euro, fiind cu 4% sub nivelul inregistrat in aceeasi perioada a anului trecut. In intervalul analizat, compania a raportat un profit de 6 milioane de euro, in urma unei cresteri cu 41 milioane de euro fata de perioada corespunzatoare din 2017.
Conducerea grupului HeidelbergCement reconfirma tintele pentru anul in curs, ce indica majorari generale ale volumelor vanzarilor de ciment, agregate si betoane, precum si o evolutie moderata a cifrei totale de afaceri.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter