RO EN
السلة فارغة

HeidelbergCement: Gradul de vizibilitate privind business-ul in 2021 ramane scazut

Intr-un context dificil de piata marcat de efectele pandemiei de coronavirus, in 2020 producatorul de materiale de constructii HeidelbergCement a inregistrat o crestere de 6% a rezultatului operational brut, pana la un nivel record de 3,7 miliarde euro. Implementarea cu succes a planului de actiune COPE a generat economii de circa 1,3 miliarde euro anul trecut, potrivit raportului ce include rezultatele preliminare ale grupului german.
"Am incheiat anul 2020 cu rezultate de top, in care ne-am depasit estimarile pentru toti indicatorii cheie. Acest succes s-a datorat unei performante operationale bune in toate regiunile si la nivelul tuturor liniilor de business. Am reusit sa contracaram mai mult decat ne-am propus scaderea de venituri generata de pandemie printr-o disciplina consistenta a cheltuielilor. Acesta este un rezultat foarte bun pentru intregul grup HeidelbergCement, de care sunt foarte mandru", a comentat Dr. Dominik von Achten, presedinte si managerul boardului producatorului german.
In 2020, impactul pandemiei de coronavirus a afectat activitatea de constructii la nivel global si, implicit, cererea de materiale. Dupa un declin abrupt al veniturilor in trimestrul al doilea, perioada de varf in care criza sanitara si-a manifestat efectele, cererea a crescut semnificativ in lunile urmatoare, dar nu a putut acoperi total pierderile pana la finalul anului. Astfel, ca urmare a declinului volumelor de vanzari, veniturile totale ale grupului au scazut cu 6,6%, la 17,6 miliarde euro. Excluzand efectele cursului de schimb valutar, declinul a fost calculat la 4,6%.
HeidelbergCement a vandut, in 2020, 122 milioane de tone de ciment (-3,1%), 296,3 milioane de tone de agregate (-3,9%), 46,9 milioane de metri cubi de betoane (-7,4%) si 11 milioane de tone de asfalt (-2,6%).
Din punct de vedere regional, vanzarile HeidelbergCement din vestul si sudul Europei au scazut cu 3% anul trecut, la 4,96 miliarde euro, cele din nord-estul Europei si Asia Centrala s-au redus cu 1,2%, la 2,85 miliarde euro, in America de Nord grupul a realizat afaceri de 4,61 miliarde euro (-3,4%), in regiunea Asia-Pacific de aproape 3 miliarde euro (-11,1%), iar in zona delimitata de continentul african si Bazinul Mediteraneean Estic, vanzarile au totalizat 1,76 miliarde euro (+4,7%).
Pentru 2021, conducerea HeidelbergCement estimeaza o evolutie pozitiva a vanzarilor pe majoritatea pietelor. "Am inceput cu rezultate bune anul 2021 Ar trebui sa fie un val de comenzi generate de programele de infrastructura (anuntate deja, de exemplu, in SUA, Australia, India si Italia). Sunt increzator, de asemenea, in sectorul de constructii rezidentiale private. Va trebui, insa, sa mai asteptam sa vedem ce evolutie vor avea dezvoltarile de cladiri comerciale si de birouri. In ansamblu, gradul de vizibilitate pentru 2021 ramane relativ scazut", a precizat Dr. Dominik von Achten.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter