RO EN
السلة فارغة

HEIDELBERGCEMENT: Evolutie buna a livrarilor locale de ciment, in primele 9 luni

Vanzarile de ciment si clincher realizare de HeidelbergCement in Romania au crescut, cantitativ, cu pana la 2% in primele noua luni ale acestui an fata de aceeasi perioada din 2017, in timp ce preturile de comercializare s-au majorat cu peste 2%, potrivit datelor incluse in raportul financiar al companiei, publicat pe site-ul oficial al grupului din Germania. In aceeasi perioada, volumele de agregate livrate pe piata interna au crescut cu peste 2%, in contextul unor scaderi medii de preturi mai mari de 2%, iar vanzarile de betoane s-au majorat cu mai mult de 2% cantitativ, la preturi cu peste 2% mai mari. 
Activitatea din Romania a HeidelbergCement s-a derulat, astfel, in parametri optimi, in contextul in care economia tarii se afla pe un trend ascendent desi lipsesc, inca, marile proiecte de infrastructura si investitiile publice.
In total, divizia ce reuneste rezultatele subsidiarelor din Europa Centrala si de Nord si pe cele din Asia Centrala a inregistrat o scadere de 2,7% a volumelor de vanzari de ciment si clincher in primele noua luni ale acestui an fata de perioada corespunzatoare din 2017, pana la 19,3 milioane de metri cubi. Excluzand efectele deconsolidarii operatiunilor din Georgia, vanzarile cantitative de ciment din regiune au crescut cu 3,7%. In timp ce volumele din Bulgaria au scazut, iar cele din Rusia si Ucraina s-au mentinut la niveluri comparabile, vanzarile din Romania, Cehia si Polonia au consemnat majorari substantiale din punct de vedere cantitativ. In Grecia si Kazahstan, vanzarile la noua luni au inregistrat o crestere moderata.
In ceea ce priveste vanzarile de agregate din regiune, acestea au scazut, cantitativ, cu 0,8% in perioada ianuarie - septembrie 2018, pana la 38,7 milioane de tone. Cresteri importante au fost raportate de subsidiarele din Polonia, Cehia, Romania, Ucraina, Slovacia si Grecia, iar scaderi s-au consemnat in Rusia si Kazahstan.
Livrarile de betoane au crescut cu 1,1% in regiunea Europei Central-Nordice si Asiei Centrale, ajungand la 5,1 milioane de metri cubi in perioada analizata. Ajustat, excluzand efectul deconsolidarii activitatilor din Georgia, livrarile au crescut cu 11,7%. In ansamblu, tarile nord-europene au raportat cresteri semnificative ale livrarilor de betoane, evolutii importante fiind inregistrate si in Polonia, Cehia, Romania, Slovacia si Grecia.
La nivel de grup, in primele noua luni ale acestui an, HeidelbergCement a raportat o crestere organica de 7% a veniturilor totale, datorata cresterii cantitative a vanzarilor pe toate diviziile, dar si politicii de preturi implementate. Nominal, veniturile totale ale grupului au ajuns la 13,37 miliarde euro in intervalul de referinta, dupa o majorare de 2,85% fata de nivelul de 13 miliarde euro realizat in aceeasi perioada a anului trecut. Vanzarile de ciment si clincher au crescut cu 3,7%, la 97 milioane de tone, cele de agregate s-au majorat cu 1,7%, la 232,9 milioane de tone, cele de betoane au sporit cu 2,2%, la 35,8 milioane de metri cubi, iar livrarile de asfalt au cumulat 7,8 milioane de tone, dupa un salt considerabil de +10,5%.
***
HeidelbergCement Romania detine trei fabrici de ciment, situate la Tasca, Fieni si Chiscadaga, 21 statii de betoane, 7 cariere si 5 balastiere de agregate.
Potrivit datelor publice, afacerile locale ale grupului german au crescut, in 2017, cu 7,9%, pana la 890,5 milioane de lei (205 milioane de euro). Compania a raportat si o majorare de aproape 14% a profitului net, acesta situandu-se la 135,3 milioane de lei, la finele anului 2017.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter