RO EN
السلة فارغة

BRIKSTON: Cota de 12% pe piata de caramida si afaceri de 16 milioane de euro

Producatorul de blocuri ceramice Brikston Construction Solutions SA a incheiat anul 2016 cu afaceri totale de 16 milioane de euro si un profit in crestere comparativ cu nivelul din 2015, in timp ce cota de piata a societatii a ajuns la circa 12% anul trecut. "Din estimarile noastre, business-ul va functiona cel putin in aceiasi parametri si in acest an. Previziunile intrevad un progres in domeniul amenajarilor interioare si exterioare, o piata de nisa pentru produsele ceramice care castiga tot mai mult teren datorita aspectului antichizat. Placajul ceramic si caramida aparenta devin repere in proiectele de design, datorita versatilitatii si aspectului inedit al produselor. In acest context, este de la sine inteles faptul ca trendul este crescator", a declarat Iulian Mangalagiu, directorul general al companiei.
Conform datelor Brikston Construction Solution SA, ponderea majoritara a vanzarilor se datoreaza constructiilor rezidentiale (circa 85% din total), diferenta revenind proiectelor comerciale, de tip office sau celor industriale. In ceea ce priveste produsele pentru amenajari, compania a participat la realizarea de proiecte unice, in care capacitatea de inovare si imaginatia si-au spus cuvantul. "Am creat si avem produse care sa poata deservi aproape orice necesitate a unei gospodarii: glafuri, trepte, pavaje, rafturi pentru sticle, elemente pentru constructia gardurilor, caramida si placaj aparent, tigla etc. In felul acesta putem spune ca prezenta noastra in casele oamenilor a crescut semnificativ", a explicat managerul companiei.
Incepand din anul 2016, s-a putut remarca o schimbare a paradigmei in domeniul rezidential, centrul de greutate mutandu-se dinspre constructia de case unifamiliale catre executia de blocuri si ansambluri complexe de locuinte. Conform datelor producatorului de caramida, piata Moldovei are parte, in acest an, de o dezvoltare spectaculoasa comparativ cu alte zone din tara, insa cererea nu este unitar distribuita in cadrul regiunii. Astfel, in timp ce in Iasi numarul de blocuri construite sau aflate in constructie in 2016 si 2017 se apropie de 100 de unitati, in judetele Vaslui si Botosani lucrurile se misca mult mai greu. "Cererea din Iasi este sustinuta, pe langa faptul ca orasul este un centru universitar si sunt nevoi crescute de cazare a studentilor, si de dezvoltarea intr-un ritm alert a afacerilor din domeniul IT, care cresc numarul de tineri care isi cauta o locuinta in Iasi. In acelasi timp, fenomenul de migrare a cetatenilor din Republica Moldova ajuta la cresterea cererii de apartamente noi din judetul Iasi. Nu putem spune ca situatia este similara in Bacau sau in Vrancea, insa si acolo piata imobiliara cunoaste o dezvoltare mult mai accentuata fata de cea din anii anteriori", a explicat Iulian Mangalagiu.
 
Online-ul castiga teren
Vanzarile realizate de Brikston prin intermediul domeniului online au inregistrat o crestere exponentiala de la un an la altul, intrucat consumatorii sunt tot mai deschisi fata de aceste achizitii, care prezinta avantaje in termeni de rapiditate si comoditate a tranzactiilor. "Business-ul nostru este in continua evolutie, iar adaptarea la cerintele pietei este primordiala pentru a inregistra succes pe o piata atat de competitiva, cum este cea a constructiilor. Target-ul de clienti vizat de magazinul online Brikston este format din consumatorii finali, atat femei, cat si barbati, care cauta cu preponderenta sa-si amenajeze locuinta, curtea sau fatada casei. Asadar, trendul este in favoarea amenajarilor, iar produsele cele mai cautate sunt solutiile din gama Brikston Klinker", a declarat managerul Brikston Construction Solutions SA.
In 2017, magazinul online Brikston aniverseaza al treilea an de existenta, portalul fiind optimizat permanent, pentru a fi cat mai prietenos cu utilizatorii. In acest an au fost introduse noi optiuni pentru consumatorii care aleg sa achizitioneze produse ceramice marca Brikston de pe magazinul online, precum plata cu ajutorul cardului bancar - un serviciu care faciliteaza livrarea, precum si noi posibilitati de inregistrare pe site cu contul de Facebook si transportul produselor pana la domiciliul clientilor.
 
Investitii de un milion de euro, in 2017
Conducerea companiei a planificat, pentru anul in curs, investitii de circa un milion de euro pentru achizitia de utilaje necesare imbunatatirii eficientei si productivitatii muncii in companie, in diverse sectoare de activitate. "Avem in plan o crestere a volumelor de productie, dar si completarea portofoliului. Partea de cercetare si dezvoltare reprezinta o componenta esentiala, iar cerintele de pe piata sunt cele care dicteaza ritmul de inovare pe care il sustinem si pe care il vom pastra si in anii ce vor urma. In acelasi timp, ne uitam mereu spre tendintele europene in materie de constructii. Daca pana acum discutiile cu privire la casele eficiente din punct de vedere energetic se rezumau la zvonuri, acum incepem sa ne gandim in mod serios la solutii pentru acest segment de piata in formare si la noi. Preocuparea pentru mediu creste, iar noi vrem sa ne aflam in topul producatorilor si la acest capitol. Stim ca nu suntem singurii cu interes in zona materialelor cu calitati superioare din punct de vedere al cresterii eficientei energetice, astfel incat acest spirit de competitie este drive-ul de care aveam nevoie", a mai spus directorul Brikston Construction Solutions SA.
Compania a lansat, recent, un nou sortiment de blocuri ceramice din Gama Spornica, BKF 25 LM+NF, destinat imbunatatirii ergonomiei de punere in opera, produs care va ajuta constructorii sa faca economie la manopera prin cresterea vitezei de lucru, dar si sa diminueze consumul de mortar.
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter