RO EN
السلة فارغة

ANALIZA: Perspective mai bune pentru piata materialelor geosintetice

Activitatea companiilor furnizoare de materiale geosintetice va fi sustinuta, in acest an, de proiectele de inginerie finantate preponderent din fonduri europene si de la bugetul de stat, potrivit opiniilor managerilor principalilor competitori din aceste doua segmente. Pe piata materialelor geosintetice sunt active relativ putine firme specializate, cele mai importante fiind Naue, Tencate, Iridex, Geocons Trading, Geo.Com.M International SA, Stefi Primex, divizia de infrastructura a Rehau Polymer si B2B Consprod, acestea inregistrand afaceri anuale de circa 80 milioane de euro, potrivit datelor publicate pe portalul Ministerului Finantelor Publice.
 
Anul 2012 a fost marcat de multe framantari politice, care au avut, din pacate, o influenta negativa asupra tuturor sectoarelor economice, inclusiv asupra furnizorilor de materiale geosintetice, potrivit datelor Naue Romania, unul dintre principalii furnizori specializati din sector. "Aceasta influenta s-a concretizat in subfinantarea proiectelor de constructii, ca urmare a unor blocaje politice si sistemice, amanari si anulari de licitatii publice, intarzieri semnificative ale platilor statului catre firmele de constructii care executa lucrari publice", este de parere Bogdan Tronac, directorul general al companiei Naue. Avand in vedere contextul dificil de pe piata, managerii din domeniu estimeaza o stagnare a activitatii pe termen scurt si mediu. Totusi, specialistii din domeniu sunt optimisti in ceea ce priveste perspectivele de dezvoltare pe termen lung, avand in vedere nevoia acuta de dezvoltare a cailor de comunicatii (autostrazi, drumuri nationale/ judetene, cai ferate etc.), investitii pentru care materialele geosintetice se utilizeaza pe scara larga. Un alt segment ce va sprijini, in continuare, cererea de pe piata este reprezentat de proiectele de depozitare ecologica a deseurilor. Printre principalele dificultati semnalate de operatorii din domeniu se afla lipsa unui sistem de achizitii publice suficient de transparent, subfinantarea proiectelor de constructii, intarzierile mari cu care statul roman isi onoreaza obligatiile de plata, concurenta cu produsele din zona «gri» sau «obscura» a pietei si modalitatea discutabila de atribuire a proiectelor licitate avand ca unic criteriu de punctaj pretul minim, extrem de riscanta pentru calitatea lucrarii.
 
Scaderi importante ale veniturilor din domeniu, in ultimii ani
Veniturile cumulate ale celor noua societati furnizoare de materiale geosintetice si geogrile, disponibile pentru anul 2011, au scazut cu 4% fata de nivelul din 2010, diminuare ce survine dupa reduceri succesive in primii doi ani de recesiune. Se poate observa faptul ca, spre deosebire de alte segmente ale pietei materialelor de constructii, companiile din bransa au consemnat pierderi semnificative in perioada de maxima intensitate a crizei economice, precum si ulterior. Trebuie precizat faptul ca nivelul total al cifrei de afaceri a firmelor analizate include si veniturile obtinute ca urmare a derularii altor activitati specifice, unii operatori fiind implicati pe diverse alte segmente ale pietei materialelor de constructii, cum ar fi, de exemplu, furnizarea de tubulatura, sisteme din PVC pentru executia de tamplarie, produse destinate hidroizolatiilor, executia de lucrari de constructii civile si industriale, la retele de apa si canalizare etc. In afara de o singura firma, ale carei rezultate nu pot influenta semnificativ dinamica pietei, ceilalti opt agenti economici reprezinta companii ce au sediul social in Bucuresti-Ilfov si au capacitatea de a furniza geosintetice si geogrile la nivel national.
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter