RO EN
السلة فارغة

NAUE: Piata materialelor geosintetice se va redresa in 2012

 
Bogdan Tronac (37 de ani)
Functia / Firma: administrator si director regional NAUE pentru Romania si Bulgaria;
Experienta profesionala: 14 ani in domeniul materialelor geosintetice.
 
NAUE Romania este filiala grupului german de firme NAUE GmbH & Co. KG, cu peste 30 de ani de experienta in producerea materialelor geosintetice, conceptia si implementarea solutiilor cu acestea. Grupul NAUE produce in fabricile proprii o gama completa de materiale geosintetice folosite in lucrari de infrastructura, protectia mediului – mai ales depozite ecologice de deseuri- si constructii hidrotehnice, comercializate in Romania direct prin filiala proprie. Materialele pentru piata europeana sunt fabricate integral in Germania. Anul acesta Grupul NAUE a finalizat investitia intr-o noua fabrica de geocompozite bentonitice Bentofix® in Malaezia, in apropiere de Kuala Lumpur, care se adreseaza in special pietei asiatice.
 
- Cum a evoluat piata produselor geosintetice anul trecut si care sunt previziunile pentru 2011-2012?
- Anul 2010 s-a dovedit a fi dificil, potrivit previziunilor noastre. Am anticipat un varf al crizei in 2010-2011 si inceputul redresarii in 2012. Piata de produse geosintetice a fost afectata vizibil de scaderea generala a pietei materialelor de constructii si de lipsa cronica de finantare pentru proiectele mari, mai ales cele realizate din fonduri de la bugetul de stat. Daca in 2009 o parte dintre firmele active pe piata au functionat din inertie, avand in desfasurare proiecte initiate in anii anteriori, in 2010 multe dintre acestea au inceput sa-si reduca activitatea. Speram ca si previziunile noastre optimiste sa se adevereasca si sa asistam in perioada urmatoare la o revigorare a segmentului de constructii si implicit a pietei pentru materiale.
- Mentionati principalele probleme pe care le intampinati in Romania.
- In general ne confruntam cu aceleasi probleme pe care le intampina marea majoritate a companiilor pe piata romaneasca, respectiv: instabilitate legislativa, sistem justitiar greoi si ineficient, fluctuatii majore ale monedei nationale in raport cu alte valute, incapacitatea autoritatilor romane de a accesa fonduri europene pe care sa le folosesca pentru dezvoltarea proiectelor din domeniile prioritare de mediu si infrastructura. Una dintre problemele care au atins un stadiu critic si pe care, din pacate, o observam tot mai frecvent este legata de atribuirea unor proiecte, scoase pe piata prin licitatie publica, unor companii sau asocieri de companii care castiga cu valori de multe ori sub 50% din nivelul evaluat de proiectanti. Atribuirea unor astfel de proiecte avand drept criteriu decisiv pretul minim este o greseala si consecintele unei astfel de politici sunt negative. Am militat de mult timp pentru promovarea unor criterii de selectie la licitatii care sa ia in considerare in proportie de maximum 50% pretul ofertei in timp ce restul de 50% din punctaj sa fie atribuit pe criteriul calitatii tehnice, al experientei dovedite a ofertantilor, subcontractorilor si personalului pe care acestia il pun la dispozitie.
- Ce puteti spune despre calitatea produselor de pe piata?
- Calitatea materialelor de pe piata este o alta problema cu care ne confruntam, pentru ca, pe langa materiale ale unor producatori consacrati, impecabile din punct de vedere calitativ, au acces pe piata si materiale de provenienta incerta, insuficient verificate, fara marcaje CE, in unele cazuri cu fise tehnice descriind proprietati pe care produsele respective nu le au de fapt, prezentand ca singur avantaj faptul ca sunt ieftine. Acest avantaj este, insa, aparent, pentru ca folosirea lor poate avea consecinte greu de anticipat.
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter