RO EN
السلة فارغة

BestJobs: Creste competitia pentru talente si angajatii isi vor schimba jobul mai des

Tendinta angajatilor romani de a cauta noi oportunitati de joburi, digitalizarea si munca remote au dus la schimbari semnificative pe piata muncii in 2021. Potrivit datelor de pe platforma BestJobs, numarul de joburi active a crescut cu 25% fata de anul anterior si mai mult de jumatate (56%) dintre ele s-au adresat specialistilor cu munca la birou (candidatii white-collar).
Salariile au crescut in toate domeniile de activitate, de la 16% in IT / Telecom la 31% in Vanzari si tot atat in Marketing. Numarul de oportunitati remote a crescut cu 40% fata de 2020 si au inregistrat 1.8 milioane de aplicari din partea candidatilor, dar si aproximativ 30.000 de cautari dupa cuvantul cheie, plasand „remote” in topul celor mai cautate activitati de pe platforma.
In 2021, 91% dintre candidatii activi pe BestJobs si-au exprimat preferinta de a sti salariul pentru pozitia la care aplica inca de la citirea anuntului. Printre domeniile cu cele mai mari salarii in 2021 s-au numarat IT / Telecom, cu un salariu mediu net de 1.629 euro, Medicina / Sanatate, cu un salariu mediu net de 1.433 euro si Inginerie si Management, cu 1.200, respectiv 1.222 euro pe luna, conform raportului BestJobs. Pozitiile cu cele mai mici salarii medii nete s-au inregistrat in domenii precum Administrativ / Secretariat, cu 771 euro, Call Center, cu 797 euro si Turism / Horeca, cu 879 euro.
 
Piata muncii din 2022 va fi marcata de mobilitatea crescuta a angajatilor, provocarile recrutorilor de a atrage candidatii potriviti si lansarea de noi beneficii extrasalariale
Recrutarea va ridica provocari angajatorilor si in 2022, avand in vedere deficitul fortei de munca de pe piata din Romania. In plus, 67% dintre angajatii romani planuiesc sa isi schimbe jobul in 2022, potrivit raportului BestJobs, dupa ce, in 2021, 62% dintre ei considerau ca nivelul de stres a crescut, iar bunastarea a devenit o prioritate in selectia locului de munca.
Pe masura ce numarul de joburi creste si cererea de forta de munca depaseste oferta, companiile se vad nevoite sa faca eforturi suplimentare pentru a atrage, dar si pentru a pastra specialistii potriviti. Astfel, 45% dintre recrutori sunt de parere ca le va fi mai greu sa atraga candidati in 2022, comparativ cu ultimii doi ani.
Pentru 2022, 52% dintre angajati se asteapta la o crestere salariala, iar 35% dintre specialistii in resurse umane estimeaza cresteri cuprinse intre 10 si 15%. Printre beneficiile extrasalariale pe care si le doresc candidatii se numara decontarea transportului (39%), acordarea de bonusuri de performanta (38%), participarea la programe de dezvoltare personala (30%) si asigurare privata de sanatate sau abonament la o clinica medicala privata (29%). Pe langa cresterile salariale si extinderea beneficiilor, recrutorii iau in calcul intarirea strategiilor de employer branding, impreuna cu facilitarea programelor de wellbeing, pentru asigurarea starii de bine a angajatului.
Cum 2021 a conturat mai clar prioritatile pe plan personal, printre asteptarile angajatilor de la angajator, in 2022 intalnim nevoia de a-si vedea munca apreciata (69%), de a avea un echilibru mai bun intre viata personala si cea profesionala (29%), dar si libertatea de a alege de unde sa lucreze (27%). La acestea, se adauga asteptarea ca angajatorul sa fie flexibil cu privire la forma de colaborare (CIM, PFA sau SRL), in special pentru recrutarea seniorilor din domeniul IT.
„Suntem martorii unei schimbari majore in dinamica dintre candidati si angajatori, cum nu am mai vazut de multi ani si cum nu ne asteptam sa vedem in timp de pandemie. Piata muncii in 2022 se arata favorabila candidatilor, care sunt acum in pozitia de a stabili noi tendinte in modul de lucru, dar si in beneficiile obtinute. Ca partener in recrutare, suntem pregatiti sa sustinem nevoile jucatorilor, atat de partea recrutorilor, cat si de cea a angajatilor, punandu-le la dispozitie cele mai bune instrumente pentru a facilita intalnirea dintre nevoile lor”, spune Andrei Frunza, CEO BestJobs Romania.
 
Munca remote si importanta abilitatilor digitale raman tendinte de baza si in 2022, iar nevoia de eficientizare a procesului de recrutare devine prioritate pentru angajatori
Noul an va mosteni tendinte din 2021, care au castigat tot mai mult teren si si-au dovedit relevanta. Astfel, dupa 2 ani in care angajatorii au putut observa ca productivitatea creste chiar si atunci cand angajatii muncesc de la distanta, modul de lucru remote ramane o optiune viabila chiar si in conditiile revenirii la „normalul” pre-pandemic. Astfel, domeniul resurselor umane trece printr-o transformare digitala, in directia crearii unor experiente mai bune in recrutare, dar si a construirii unui brand de angajator cat mai solid.
In plus, angajatii au capatat deja lejeritatea dezvoltarii pe plan profesional si sunt acum mai mult ca oricand pregatiti pentru schimbari neprevazute si reconversie profesionala. Asadar, investitiile in cresterea abilitatilor, in special a celor digitale, ramane o prioritate pentru candidati si isi doresc sprijin din partea angajatorilor.
Selectia si intervievarea online a angajatilor a aparut ca o necesitate, dar a dat roade in eficientizarea procesului de recrutare si devine un obicei tot mai des intalnit. Instrumentele online de analiza a CV-urilor, serviciile de headhunting si strategiile de a ajunge si a aborda candidatii pasivi completeaza directia de eficientizare a procesului de recrutare in 2022, iar alegerea unui partener potrivit care sa faciliteze demersurile devine esentiala.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter