RO EN
السلة فارغة

SAINT-GOBAIN: Afacerile au sporit cu 4,1% pe baze LFL

Grupul francez Saint-Gobain, liderul pietei mondiale de habitat, a anuntat o crestere organica de +4,1% a cifrei de afaceri (pe baze comparabile tip like-for-like - LFL), incluzand un impact pozitiv al pretului de +1,2%. Cu toate acestea, pe fondul vanzarii diviziei Verallia North America, scaderea pe baze reale a fost de -1%, ca urmare a influentei cursului de schimb valutar (-3,2%) si a celei generate de modificarile structurale la nivel de holding (-1,9%). “Dupa un prim trimestru in care afacerile au fost amplificate de conditiile meteo favorabile din Europa, perioada aprilie-iunie 2014 a confirmat trendul ascendent al pietelor noastre de referinta in aproape toate regiunile globului, cu exceptia Frantei, unde se consemneaza in continuare un declin. Astfel in semestrul intai a.c., cifra de afaceri la nivel de grup s-a plasat la 20,44 miliarde euro, dupa ce in perioada anterioara si similara de raportare a fost de 20,65 miliarde euro. In schimb, am reusit reducerea datoriei nete cu aproape un miliard de euro, fata de situatia consemnata la 30 iunie 2013, astfel incat suntem multumiti de aceste rezultate care ne sustin obiectivul de a inregistra, la finele exercitiului financiar in curs, o crestere organica (like-for-like) extrem de consistenta”, a declarat Pierre-André de Chalendar, presedinte si CEO al Saint-Gobain. Pentru fiecare divizie in parte, analiza structurala indica avansuri LFL ale vanzarilor de 3,7% in cazul sectiei de materiale inovatoare (+3,4% pentru divizia de sticla float si +4% pentru cea de materiale de inalta performanta), +5,5% la departamentul de produse pentru constructii (cu salturi de +7,1% raportate de sectia de solutii pentru interior si +3,9% de cea de solutii exterioare), +3,6% la distributia de materiale de constructii, respectiv +1,7% la departamentul de ambalaje (Verallia). Pe regiuni geografice, Saint-Gobain a anuntat o scadere organica de -1% in Franta, precum si sporiri LFL de +5,3% in celelalte tari vest-europene, +2,2% in America de Nord si +10,6% in Asia si statele emergente (inclusiv cele din Europa de Est, unde se afla si Romania). Referindu-se la zona est-europeana, managerii corporatiei franceze au confirmat o majorare de peste 10% a incasarilor din semestrul intai, cu o sporire a ratei profitului operational ce a ajuns la 8,5% din vanzari, comparativ cu 7,2% din vanzari in ianuarie-iunie 2013. Ca perspective, pentru aceasta regiune se estimeaza ca afacerile Saint-Gobain din 2014 vor continua sa se inscrie intr-un ritm satisfacator din punct de vedere al cresterii organice.
***
In cadrul unui comunicat anterior, oficialii Saint-Gobain au explicat ca afacerile din Romania ale grupului au crescut cu 5% in 2013 fata de nivelul anului anterior, depasind pragul de 700 milioane de lei, echivalentul a circa 156,7 milioane de euro, in timp ce rezultatele financiare operationale ale filialelor locale s-au imbunatatit considerabil. Previziunile conducerii companiei pentru anul in curs se mentin pozitive, trendul de crestere urmand a fi consemnat si in 2015, cand corporatia va aniversa 350 de ani de existenta. In Romania, Saint-Gobain include patru societati (Saint-Gobain Construction Products cu diviziile Isover, PAM, Rigips si Weber; Saint-Gobain Glass Romania cu diviziile Glass si Abrazivi; MTI Impex Brasov si Brodrene Dahl), avand circa 1.100 de angajati si 12 unitati de productie in opt centre industriale localizate in Brasov, Branesti, Calarasi, Ploiesti, Satu-Mare, Tulcea, Turda si Suceava. Pentru informatii suplimentare, click aici!

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter