RO EN
السلة فارغة

AZUR: Stabilizare a incasarilor intr-un mediu de afaceri dificil

Cifra de afaceri raportata recent de producatorul de lacuri si vopsele Azur SA – Timisoara a inregistrat o diminuare de -1,18% anul trecut, fata de nivelul din 2012, ceea ce corespunde unei stabilizari considerate a fi o situatie acceptabila in contextul mentinerii conditiilor nefavorabile pe piata autohtona de constructii. Astfel, vanzarile raportate de companie pentru 2013 s-au situat la 118,74 milioane de lei (circa 26,7 milioane de euro), in timp ce cota detinuta pe piata de profil s-a majorat la aproape 7%. O cota de circa 68% din vanzarile totale ale firmei au fost destinate exportului, Azur SA livrand in afara granitelor tarii materiale de finisare in valoare totala de 81,23 milioane de lei, iar managerii companiei precizeaza ca 65% din vanzari reprezinta ponderea celor realizate prin intermediul a doi clienti, respectiv Valspar (47%) si LKH (18%). Pentru anul in curs, conducerea societatii si-a propus continuarea implementarii unui plan de afaceri ce se axeaza pe orientarea spre anumite segmente de industrie care sa permita iesirea din zona vanzarilor sezoniere si, implicit, practicarea unor marje de produs ridicate, in acord cu valoarea solutiilor oferite. Pana in 2017 se va aplica, astfel, o strategie de modificare a gamei sortimentale, astfel incat ponderea produselor pe baza de apa sa fie superioara celei a vopselelor pe baza de solventi, iar tehnologiile de fabricatie sa devina cat mai ecologice. De altfel, inclusiv in 2013 cheltuielile pentru activitatea de cercetare-dezvoltare s-au cifrat la 0,52 milioane de lei, axandu-se in principal pe crearea unor produse inovatoare. Potrivit datelor publicate in raportul financiar anual al companiei, transmis catre Bursa de Valori Bucuresti, Azur SA detinea la 31 decembrie 2013 materii prime, auxiliare, combustibil, ambalaje, consumabile si altele cu o valoare totala a stocurilor de aproximativ 23,41 milioane de lei (inclusiv sortimente finite si/sau aflate in executie). Managerii firmei subliniaza insa ca achizitiile medii anuale de materie prima, ce permit si dezvoltarea marcii Evrika, se plaseaza la circa 34 milioane de euro pe an, cele opt spatii de stocare proprii, ce deservesc cate o sectie de productie, avand o capacitate corespunzatoare pentru depozitare. La fel ca in 2012, anul trecut nu au survenit modificari in ceea ce priveste achizitiile, peste 97% din stocul de materii prime provenind din import. Referindu-se la fluctuatia cotatiilor, ce ar putea influenta costul operational si, in final, pretul produselor finite, oficialii Azur SA au explicat ca, in ansamblu, acest indicator specific materiilor prime s-a majorat cu 8% in 2013 fata de cele 12 luni anterioare. Printre principalii furnizori ai Azur SA se afla CEPSA - Spania, Mol - Ungaria, Dow Chemicals, Atmosa - Austria, Orgachim - Bulgaria, Bayer - Germania, BASF etc.
***
Compania Azur SA este subsidiara grupului american ICC Industries, principalii competitori de pe piata locala fiind reprezentati de Policolor, grupul Fabryo Corporation - Atlas Paints, Deutek, Kober, Adeplast, Henkel etc. Totusi, in ultimii trei ani Azur s-a orientat preponderent spre export, prin intermediul marcilor Qtek si Evrika, vizand mai ales proiecte majore derulate pe plan international si, in consecinta, reducerea graduala a expunerii pe piata interna, care este afectata de recesiune. Perspectivele pe plan national sunt incerte, conducerea companiei previzionand o perioada dificila, ca urmare a unor modificari structurale ale canalelor de vanzari. In plus, in opinia managerilor Azur, cresterile potentiale ale cererii vor continua sa se bazeze pe oportunitati conjuncturale si nu pe un trend sustenabil si predictibil. Pentru informatii suplimentare, click aici!

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter