RO EN
السلة فارغة

PAZO GRUP a livrat placi ceramice pentru cele mai mari proiecte din 2013

Piata locala de placi ceramice este in acest moment stabilizata, inregistrand fluctuatii anuale extrem de mici (±5%), potrivit datelor Pazo Grup, unul dintre liderii pietei locale de profil. Valoarea anuala a segmentului autohton de gresie si faianta se situeaza la circa 105-110 milioane de euro pe an, corespunzatoare unei cantitati de 25 milioane mp. Pazo Grup este distribuitorul local al placilor ceramice Marazzi, avand o cifra de afaceri de 5,5 milioane de euro in 2013.
Interviu cu Lucian Azoitei (38 de ani), director general al Pazo Grup.
 
- Cum a evoluat piata interna de placi ceramice in 2013 si ce asteptari aveti pentru 2014?
- Anul 2013 a reprezentat o perioada de reasezare a jucatorilor pe piata de placi ceramice, fiind «condimentata» de multe insolvente, falimente sau retragerea unor competitori importanti. Existenta acestor prabusiri, coroborata cu lipsa proiectelor majore si inghetarea creditarii, a dus piata la un nivel minim, in care toate companiile ce activeaza in domeniu si-au redus cotele pe care le detineau anterior. Aceasta tendinta se va mentine pentru cel putin doi ani de acum inainte. Din pacate, zona de investitii imobiliare, de care piata de placi ceramice este strans legata, reprezinta un sector in care obiectivele se realizeaza pe termen mediu. Chiar daca aceste investitii vor demara acum, proiectele ajung la «maturitate» peste 2-3 ani, ceea ce inseamna ca si anul 2014 va fi dificil. Totusi, sesizam o tendinta pozitiva, ce vine din reasezarea perceptiilor reale, precum si una negativa, cauzata de scaderea numarului proiectelor bine executate. Chiar daca suntem inca in criza, exista piata de desfacere si cerere, dar lipsa finantarilor bancare nu ajuta aceasta cerere sa ajunga la o masa critica. Singurii dezvoltatori imobiliari activi in acest moment sunt reprezentati de grupuri de investitori straini, ce vin cu finantari din afara tarii si fac performanta.
 
- Ce vanzari ati realizat in acest an si ce estimati pentru 2014, in acest context?
- In anul 2013 am inregistrat o cifra de afaceri la nivel de grup de 5,5 milioane de euro, vanzarile mentinandu-se, in termeni reali, la nivelul celor din 2012. Pentru 2014 estimam o crestere de 5%-10%, pe baza unor contracte semnate deja in cadrul unor proiecte noi.
 
- Care a fost produsul “vedeta” din oferta companiei in 2013 si pentru ce proiecte importante ati livrat materiale?
- Pentru noi, repozitionarea pe piata de lux - singura care mai functioneaza in acest moment - si specializarea inca de la infiintare in zona marilor proiecte imobiliare s-au dovedit a fi strategii de succes. Fiind o companie integrata (ce asigura atat furnizarea, cat si montajul placilor ceramice), anul acesta am inclus in portofoliul nostru si serviciile de «facility management». Datorita acestora, am putut avea oferte competitive si acest lucru ne-a permis ca, in 2013, sa castigam peste 80% din proiectele majore din Romania (cum ar fi Sky Tower, Promenada Mall, precum si marile obiective dezvoltate de NEPI, Auchan, Cora, Kaufland etc). Produsele «vedeta» sunt cele destinate segmentului de proiecte imobiliare, fiind furnizate de Marazzi Group.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter