RO EN
السلة فارغة

LASSELSBERGER continua investitiile in dezvoltarea productiei din Romania

In 2019, grupul de companii format din Sanex SA si Lasselsberger SA, producatorul placilor ceramice marca Cesarom, a avut o cifra de afaceri consolidata de 33 milioane de euro, in crestere cu circa 20% fata de anul precedent. Evolutia s-a datorat, in principal, lansarii noilor colectii, foarte bine primite de piata, campaniilor permanente desfasurate pentru distribuitori, precum si noilor clienti. Pentru 2020, inainte de pandemie conducerea companiei miza pe o crestere cu 15% a cifrei de afaceri consolidate a Lasselsberger Romania, comparativ cu 2019, insa prognoza a fost modificata de noul context economic generat de criza. Astfel, pe o piata de gresie si faianta aflata pe o panta descrescatoare, Lasselsberger Romania va incheia anul 2020 cu un usor avans fata de rezultatele din 2019, potrivit estimarilor.
Interviu cu Petrisor Grindeanu (44 de ani), directorul general al grupului format din companiile Sanex SA si Lasselsberger SA, manager cu o experienta profesionala de peste 20 de ani in domeniul materialelor de constructii.
 
- Cum au evoluat vanzarile de placi ceramice in primele sase luni ale acestui an?
- Criza pandemica a determinat, cel putin la inceputul starii de urgenta, scaderi in activitatea si vanzarile partenerilor nostri, motiv pentru care lunile aprilie si martie nu s-au ridicat la valorile inregistrate in anul precedent. Insa atat noi, cat si partenerii nostri, am implementat masurile de protectie necesare, iar magazinele s-au redeschis treptat dupa sarbatorile de Paste. Totodata, am plusat pe ajutorul oferit partenerilor - promotii, asigurarea stocului de marfa, cresterea vitezei de livrare a comenzilor, lansarea de noi colectii, implementarea unui ghid de achizitie online etc. - lucru care a determinat o redresare a vanzarilor. Primul semestru al anului curent s-a incheiat bine, chiar cu o usoara crestere fata de anul precedent, datorita rezultatelor foarte bune inregistrate la inceputul lui 2020. 
 
- Ce obiective aveti planificate pentru anii urmatori?
- In acest moment, planurile de dezvoltare sunt dependente de evolutia economica si schimbarile sociale, atat locale, cat si globale. Astfel, pe termen scurt, planurile grupului Lasselsberger in Romania vizeaza cresterea capacitatilor de productie, respectiv retehnologizarea liniilor de productie din fabrica, iar pe termen mediu investitia intr-o noua capacitate de productie. Acestea au ca scop automatizarea si eficientizarea procesului de fabricatie, beneficiu care va determina o crestere a productivitatii si calitatii, precum si o reducere a consumului de energie din unitatea de productie. 
 
- Ce pondere din vanzari reprezinta exporturi? Cum s-au derulat acestea in pandemie?
- Lasselsberger Romania obtine un procent de circa 5% din cifra de afaceri din exporturi, iar principalele piete de desfacere pe acest segment sunt Austria, Bulgaria, Cehia, Islanda, Republica Moldova, Suedia si Ungaria. Pana la finele acestui an estimam o dublare a exporturilor companiei, mizand pe cresterea volumelor exportate, extinderea portofoliului cu noi piete, respectiv investitiile permanente in cercetare, care ne permit sa dezvoltam constant noi colectii create dupa trenduri internationale. 
 
- Care sunt cele mai mari dificultati cu care va confruntati in aceasta perioada?
- Poate cea mai pregnanta problema a pietei in care activam este lipsa fortei calificate pentru montarea placilor ceramice, drept pentru care numeroase proiecte sunt blocate la nivelul finisajelor, ritmul de lucru fiind, totodata, influentat de acest aspect. 
Pe de alta parte, piata locala de placi ceramice este una dictata de pret in toate categoriile de calitate, iar raportul dintre cerere si oferta nu reflecta realitatea. Acest lucru este cauzat deopotriva de lipsa educarii consumatorului pe acest segment, respectiv strategia producatorilor straini care abordeaza preturi de dumping pe plan local. Asadar, ne-am asumat misiunea de a demara ample campanii de educare a consumatorilor, care trebuie sa diferentieze produsele nu doar in functie de pret si design, ci si de durabilitate, de calitate (rezistenta la abraziune, gradul de absorbtie a apei, gradul de alunecare etc).
 
- Care sunt principalele lectii invatate in business in urma crizei medicale?
- Una dintre cele mai importante lectii invatate in aceste ultime luni a fost, cu siguranta, puterea colaborarii. Faptul ca am gasit deschidere si sprijin reciproc in randul partenerilor nostri in perioada starii de urgenta, ne-a ajutat sa depasim acel interval si sa vedem si o redresare a vanzarilor. 
De asemenea, am invatat inca o data ca serviciile (atat pre, cat si post-vanzare) sunt de cele mai multe ori factorul care conteaza mai mult decat produsul. Calitatea serviciilor oferite iti influenteaza in mod decisiv business-ul. Totodata, criza pandemica a creat un alt avantaj competitiv pentru noi. Romanii au inceput sa devina tot mai constienti de faptul ca produsele fabricate in Romania sunt la fel de atractive din punct de vedere calitativ si estetic, comparabile cu orice produs importat.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter