RO EN
السلة فارغة

DURAZIV: Cifra de afaceri de 9 milioane de euro


Daniel Guzu (40 de ani)

Functia/Firma: director general al Duraziv;
Studii: Facultatea de Tehnologie Chimica - Institutul Politehnic Bucuresti;
Experienta profesionala: peste 15 in domeniul productiei de materiale de constructii;
Hobby-uri: calatoriile, viticultura si pomicultura.
Sub denumirea Duraziv, fondatorul companiei Fabryo - Daniel Guzu - a lansat anul trecut pe piata de adezivi o noua societate, in urma unei investitii de 7 milioane de euro intr-o fabrica cu o capacitate anuala de 300.000 de tone. Noua companie integreaza atat activitatea din cadrul Bau Profile, respectiv productia de profile metalice, cat si pe cea specifica productiei de adezivi. Proprietarul Duraziv estimeaza ca anul acesta afacerile firmei vor inregistra o majorare de aproximativ 10%, pe fondul derularii programului Prima Casa si a celui de reabilitare termica a locuintelor multietajate. Totodata, vanzarile companiei vor fi sustinute si printr-o campanie integrata de promovare a produselor.

- Ce v-a determinat sa investiti in productia de adezivi?
- Cand au inceput sa apara efectele crizei din constructii, a fost nevoie sa iau o decizie. Am iesit din actionariatul firmei Fabryo si m-am concentrat pe domeniul specific firmei Duraziv. Am facut acest pas pentru optimizarea afacerii. In orice companie in care exista mai multi actionari, procesul de luare a deciziilor este ingreunat. In contextul actual, este esential sa fim foarte flexibili si sa ne adaptam repede oricarei modificari a pietei. Prin aplicarea consecventa a acestei strategii ne-am dezvoltat afacerile, indiferent de segmentul abordat. Obiectivul nostru principal este acela de a avea clienti multumiti de produsul pe care au ales sa il cumpere, restul urmand sa vina ca o consecinta.
- Care sunt rezultatele financiare inregistrate de companie?
- In 2009 am realizat o cifra de afaceri de 9 milioane de euro, dintre care 3 milioane de euro au fost obtinute din vanzarile de adezivi. Pentru 2010 estimam o majorare de 10% a cifrei de afaceri, mizand pe imbunatatirea conditiilor de creditare si pe continuarea celor doua mari programe la nivel national, respectiv Prima Casa si cel de termoizolare a fatadelor blocurilor multietajate, dar intr-un ritm mult mai alert. Cresterea se va baza si pe deschiderea unor centre de vanzare, in momentul de fata compania neavand acoperita toata piata din punct de vedere al distributiei. Spre exemplu, produsele de adezivi nu au intrat, inca, in retelele de bricolaj. De asemenea, o parte din crestere se va datora si majorarii bugetului de promovare. Avand in vedere ca activam pe piata materialelor de constructii prin ambele divizii (adezivi pentru constructii si profile metalice pentru structuri de gips-carton), resimtim efectele recesiunii, dar strategia noastra presupune abordarea acestei conjuncturi ca pe o oportunitate, in special pentru segmentul de adezivi.
- Care au fost cele mai solicitate produse?
- Anul trecut, cel mai bine vandute produse au fost adezivii de polistiren, care detin o cota de 70% din totalul livrarilor, insa o cerere insemnata s-a consemnat si pentru sape autonivelante, gleturi si adezivi pentru placi ceramice. Segmentul de profile metalice a avut un aport de aproximativ 70% la realizarea cifrei de afaceri, fiind un sector in care compania are o experienta de aproape 7 ani. Sectia de profile lucreaza, in prezent, la capacitate maxima, iar in viitorul apropiat preconizam o extindere a acesteia. Datorita majorarii numarului de comenzi am achizitionat o noua linie de taiat tabla si inca o masina de profilat pentru armaturi utilizate la executia de tamplarie PVC.
- Cand considerati ca va reveni pe crestere sectorul specific?
- Apreciez ca piata materialelor de constructii va inregistra, din nou, un trend ascendent abia in 2011, an in care se preconizeaza ca vom trece pe profit. Pentru revenirea trendului ascendent, consider ca este determinanta stabilitatea la nivel politic, care sa duca la o stabilitate a cursului valutar. Totodata, importante vor fi si eliberarea de fonduri pentru programul de anvelopare si stabilirea exacta a modului de acordare a acestora de catre primarii.
- Care au fost segmentele in care ati intrat in 2009?
- Am investit 2 milioane de euro in proprietati imobiliare, dintre care am vandut o parte atunci cand am fost nevoit, chiar si in pierdere. Anul acesta voi renunta treptat la proiectele in care sunt implicat si ma voi concentra pe productie. Pe langa terenuri, am investit si in constructia de apartamente in Popesti - Leordeni si Bragadiru, din judetul Ilfov. In aceasta din urma localitate am construit un bloc cu 45 de apartamente, iar in Bragadiru doua imobile (unul cu 14 apartamente si altul cu 20 de unitati locative). Multe dintre acestea le-am vandut cand am avut nevoie de fonduri, dar nu am avut nici un profit. In Popesti - Leordeni chiar am avut pierdere de peste 10%. Dar pierdeam si mai mult daca nu vindeam si nu investeam banii in productie. Bancile au fost foarte rezervate in 2009 in ceea ce priveste acordarea de credite si au solicitat garantii imobiliare mult mai mari decat in anii trecuti. In aceste conditii, am preferat sa aduc «bani de acasa», din cei obtinuti in urma vanzarii afacerii Fabryo, pentru investitiile in Duraziv (fosta Bau Profil). In prezent, dispunem de sume pentru finantarea proiectelor pe le avem in derulare.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter