RO EN
السلة فارغة

CESAROM: Scadere cu 10% a consumului de placi ceramice

Cantitatea medie de gresie si faianta achizitionata de populatie a scazut cu 10% in ultimii trei ani, in pofida diminuarii pretului cu 10% in aceasta perioada, potrivit datelor companiei Lasselsberger, producatorul placilor ceramice din gamele Cesarom. Astfel, daca in 2008 pentru o locuinta se achizitionau, in medie, aproximativ 39 mp de materiale, in prezent cantitatea respectiva s-a diminuat la 35 mp. "Scaderea puterii de cumparare a romanilor in ultimii trei ani i-a determinat pe acestia sa placheze suprafete mai mici din locuinte, in pofida reducerii preturilor. Ieftinirea placilor ceramice a fost generata cu precadere de cresterea importurilor de gresie si faianta de calitate indoielnica. Daca acum trei ani pretul mediu pe metru patrat era de 27,5 lei, in acest moment costul aferent este de 25 de lei", a declarat Eduard Macarescu, director de operatiuni al Cesarom. Datele companiei arata, totodata, ca o familie achizitioneaza, in prezent, gresie si faianta in valoare de 850 - 900 de lei, comparativ cu 2008, cand se platea intre 1.050 de lei si 1.100 de lei, aceste valori fiind depasite numai in Transilvania, Banat si Dobrogea. In ceea ce priveste piata autohtona de placi ceramice, managerul Cesarom estimeaza ca aceasta va inregistra, in acest an, o scadere de 10% fata de 2010. Totodata, sectorul specific se va afla, la finele lui 2011, la 50% din nivelul inregistrat in 2008. Astfel, daca acum trei ani valoarea pietei era de 183 milioane de euro (corespunzatoare unui volum de 42 milioane mp), in acest an domeniul va ajunge la 90 milioane de euro (respectiv, 20 milioane mp). Infomatii suplimentare, la www.cesarom.ro

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter