RO EN
السلة فارغة

CESAROM: Criza nu a afectat bugetele romanilor pentru proiectele de renovare

Conform unui studiu realizat de catre Lasselsberger Ceramics Romania, producator local de placi ceramice prin fabrica Sanex - Cluj-Napoca si detinatorul brandului Cesarom, bugetul mediu pentru placarea locuintelor cu placi ceramice este de circa 1.700 de lei, in timp ce suprafata medie placata este de 33 mp. Potrivit datelor companiei, criza din ultimele trei luni nu a impactat suma medie alocata acestor proiecte. Acelasi studiu arata ca renovarea locuintelor este principalul motiv pentru achizitia de gresie si faianta, iar cei mai multi dintre romani folosesc placile ceramice in bai, bucatarii si holuri.
"Studiile noastre de piata arata ca cei mai multi dintre consumatori - peste 80% - pleaca la cumparaturi cu bugetul deja setat. Majoritatea ajung sa cheltuiasca pe gresie si faianta intre 1.001 si 2.000 lei, doar 19% dintre cumparatori depasind suma de 2.000 lei", a declarat Petrisor Grindeanu, directorul general al Sanex SA.
 
Potrivit studiului, cel mai des invocat motiv pentru achizitia de placi ceramice este renovarea locuintelor. Dorinta de a moderniza spatiile depaseste nevoia de a inlocui gresia si faianta veche aflata intr-o stare de uzura avansata. Doar 11% dintre consumatorii romani achizitioneaza placi ceramice pentru apartamente sau case noi. De asemenea, peste 40% dintre cumparatori achizitioneaza gresie si faianta pentru a acoperi suprafete situate intre 21 si 40 mp.
In ceea ce priveste destinatia placilor ceramice, baia si bucataria sunt incaperile cel mai des finisate cu gresie si faianta. 53% dintre romani au achizitionat gresie si faianta pentru a finisa in primul rand baia. Dintre acestia 21% au finisat exclusiv baia, iar 32% au finisat atat baia, cat si alte incaperi. 47% au finisat cu placi ceramice alte incaperi decat baia.
 
4 din 10 romani declara ca si-ar cumpara gresie si faianta din magazinele online, insa pana acum online-ul reprezenta pentru ei, in principal, o sursa de informare. "In ultimele luni, in mod natural, vanzarile online au crescut, iar Cesarom s-a demonstrat a fi cel mai flexibil si adaptabil brand de gresie si faianta din industrie. In perioada de izolare, Cesarom a pus la dispozitia romanilor serviciul de comenzi online cu livrari realizate fie direct de producator, fie prin partenerii sai din tara", precizeaza reprezentantii Cesarom.
"Majoritatea romanilor sunt de parere ca, atunci cand vrei sa cumperi placi ceramice, este necesar sa iei contact fizic cu ele pentru a le simti textura. Desi online-ul este o sursa importanta de informare, magazinele de bricolaj si cele specializate au ramas si in ultima perioada punctele principale de vanzare pentru placile ceramice", a adaugat Petrisor Grindeanu. 
 
Potrivit analizelor companiei, 63% dintre consumatorii care aleg sa renoveze din dorinta de a-si moderniza locuintele sunt interesati de tendintele actuale in amenajari interioare si sunt de parere ca produsele scumpe nu reflecta intotdeauna calitatea ridicata a materialelor. Inainte de a decide sa faca achizitia, romanii care vor sa-si modernizeze locuintele se consulta cu alte persoane si sunt deschisi la recomandari. Totodata, ei isi gasesc inspiratia atunci cand isi viziteaza prietenii, cand merg la restaurant sau la mall-uri, acordand in mod natural mai multa atentie felului in care sunt amenajate spatiile. Magazinele de bricolaj sunt preferatele lor atunci cand iau decizia de cumparare.
Pe de alta parte, 57% dintre consumatorii romani care sunt nevoiti sa renoveze locuinta din motive de uzura avansata a placilor ceramice sunt mai putin pretentiosi in privinta designului, a culorilor sau a tarii de origine a materialelor si aleg, in schimb, solutii functionale si durabile. Atunci cand iau decizia de cumparare, cei din aceasta categorie se indreapta aproape exclusiv catre magazinele fizice si declara ca au un nivel ridicat de satisfactie pentru serviciile primite in punctul de vanzare.
***
Cesarom este unul dintre brandurile cu traditie din Romania, avand o istorie de aproape 60 de ani. Marca este produsa in fabrica Sanex SA din Cluj-Napoca, companie care a devenit, incepand cu anul 2004, membra a grupului austriac Lasselsberger GmbH, lider in productia europeana de placi ceramice (gresie, faianta si decoruri ceramice). In prezent, capacitatea totala de productie din cadrul fabricii Sanex SA din Cluj-Napoca se ridica la peste 8 milioane de metri patrati anual.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter