RO EN
السلة فارغة

ANALIZA: Rata de crestere de 9% pe an a pietei globale de placi ceramice

Piata mondiala de placi ceramice s-ar putea majora cu un indice de crestere compozita CAGR de 9% pana in 2020, urmand a ajunge de la 76 miliarde USD in 2016 la aproximativ 120 miliarde USD in 2020. Cererea este determinata, in primul rand, de evolutia globala a sectorului constructiilor, China ramanand principalul contribuabil al pietei de profil, cu cheltuieli anuale de 1.700 de miliarde USD anual. Industrializarea, urbanizarea, avansul tehnologic in productia placilor ceramice si disponibilitatea materiilor prime contribuie, de asemenea, la evolutia pietei de profil.
Placile de faianta, gresie si alte materiale ceramice utilizate la plafoane si acoperisuri reprezinta principalele produse disponibile in domeniu, gresia avand cea mai mare cota de piata, de aproximativ 50%. Specialistii din domeniu se asteapta la o rata de crestere superioara a placilor de gresie, comparativ cu cele de faianta. Durabilitatea crescuta si rezistenta termica si antisoc superioara vor avea un impact pozitiv la evolutia viitoare a vanzarilor de gresie. In plus, usurinta la instalare si inlocuire reprezinta un alt aspect favorabil datorita caruia aceste produse sunt utilizate la scara larga.
Din punct de vedere cantitativ, productia globala se situa la 12,35 miliarde mp in 2015, continentul asiatic reprezentand principalul producator, cu o cota de 69% din total. In Europa se fabrica 9,9% din total, urmata de America Centrala si de Sud. Din Asia, China reprezinta cel mai mare producator, contribuind cu 48,3% din volumul fabricat la nivel mondial. Estimarile indica faptul ca piata din regiunea Asia-Pacific va inregistra o evolutie anuala de circa 10% pana in 2024. Cresterea cheltuielilor din domeniul constructiilor din Japonia, India si Coreea de Sud va genera majorarea comenzilor de placi ceramice provenite din China, care isi va consolida cota de piata in regiune. In plus, tendinta de inlocuire a vopselelor sau a altor tipuri de finisaje decorative cu placi ceramice va genera o dezvoltare si mai rapida a sectorului pana in 2024.
In ceea ce priveste consumul global de gresie si faianta, acesta a ajuns la un total de 12,17 miliarde metri patrati in 2015, tarile de pe continentul Asiatic mentinandu-se in top si la acest capitol, cu o cota de 67%. Pe locul al doilea din acest punct de vedere se situeaza America Centrala si de Sud (10,5% din total), urmata de tarile din UE-28 (7,5%). Si in acest caz, China este cea mai mare piata de consum, contribuind cu o pondere de 40% la cererea globala, urmata de Brazilia (6,7%) si India (6,3%). Avand in vedere prognozele de crestere a pietei constructiilor din regiunea Asia-Pacific, se poate estima o crestere semnificativa a cererii de placi ceramice pe termen scurt si mediu. Alti factori-cheie care determina cresterea cererii de produse din zona includ majorarea venitului disponibil al consumatorilor, densitatea populatiei, inmultirea initiativelor guvernamentale pentru dezvoltarea infrastructurii si colaborarea cu investitorii straini.
 
Operatiunile de export reprezinta peste 22% din consumul global
Exporturile mondiale de placi ceramice au ajuns la 2,73 miliarde de metri patrati in 2015, reprezentand 21,5% din productia totala si 22,5% din consumul global. Mai mult de jumatate din acest volum consta in exportul catre aceeasi regiune geografica. De exemplu, 87% din exporturile sud-americane raman in tarile sud-americane si 67% din exporturile asiatice sunt catre alte tari asiatice. Asia este cea mai mare regiune exportatoare, livrarile inter-state depasind 1,5 miliarde mp in 2015 si o cota de 55,4% din total, urmata de UE-28 (31,3%) si de America Centrala si de Sud (10,5%). China, Spania, Italia, India si Iran sunt primele cinci tari exportatoare care genereaza, cumulat, circa 70% din exporturi. China domina piata globala si la acest capitol, avand o pondere de 39,8% din volumul total al exporturilor anuale de placi ceramice, ceea ce reprezinta 18,2% din productia nationala. Italia si Spania pastreaza cea mai mare pondere a exporturilor ca procent din productie (80% si, respectiv, 86%). SUA, Arabia Saudita, Irak, Germania si Franta sunt primele cinci state importatoare. Cele mai importante 10 tari din acest punct de vedere au importat 989 milioane de metri patrati de placi ceramice, ceea ce reprezinta 36,2% din importul global.
 
Cersaie - noile tendinte in amenajarile cu placi ceramice
Noutatile si tendintele din domeniul placilor ceramice si obiectelor sanitare sunt prezentate in cadrul Cersaie, cea mai mare expozitie specializata din lume. La evenimentul ce a avut loc la finele anului 2017, sute de expozanti si-au prezentat noutatile in domeniu, acestea urmand a influenta, cu siguranta, stilurile de amenajare din acest an. Anumite tendinte, precum placile cu aspect inspirat din terase sau cu nuante nostalgice devin noi marci pentru producatori, in timp ce aspectul traditional, de piatra si lemn, este reinventat, pentru a crea o noua categorie de design. Cu accent mai mare pe igiena si confort si in contextul tendintei globale de protectie a mediului, in 2018 in portofoliile producatorilor vor domina placile cu amprente botanice si tonuri de pamant. Imprimeurile florale sunt folosite de cand au fost inventate placile ceramice decorative, botanica reprezetand, insa, o noua tendinta, cu accente pe plante exotice, precum palmieri, cactusi sau alte modele inspirate mai ales de plantele fara flori. Colectiile lansate in 2017 includ Wide si Style (de la ABK), Verde Verticale (lansate de Ceramica Francesco de Maio), Abitare la Terra (Cerasarda), Dream (Fondovalle), Pulse (Keope), Botanical Tale (Mosaico+), Overlay (Refin), Natural (Roberto Cavalli Home Luxury Tiles), Incipit by Valentino (Ceramiche Piemme) si Decorandum (Vallelunga).
Tonurile de pamant se afla, de asemenea, in tendintele acestui an, paletele de culor variind intre diverse nuante maronii, precum cele ale lutului, nisipului, cele ale padurilor si muschiului de pamant, nuante rosii si aurii inspirate de la soare, dar si de albastru, pentru un aspect oceanic. Aceasta tendinta a revenit in actualitate partial datorita revigorarii stilurilor anilor '70, dar si ca urmare a tendintei de apropiere de natura. Colectiile includ Wide si Style (de la ABK), Corrispondenza (Ceramica Bardelli), Frammenti (Ceramica Rondine), Terre Vietrese (Ceramica Vietri Antico), Graph (Ceramica Vogue), Omni-Touch (Edilcuoghi), Cozy (Flaviker), Res Art (Fondovalle), Bleecker (Marca Corona), Lamelle (Ornamenta) si Geomat (Tonalite). 
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter